Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@23:29:26 GMT

اولین دیدار خانواده شهید مدافع حرم «زکریا شیری» در معراج شهدا +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۵۴۸۱

اولین دیدار خانواده شهید مدافع حرم «زکریا شیری» در معراج شهدا +فیلم

‍‍‍‍‍‍

خانواده شهید «زکریا شیری» از شهدای تازه تفحص‌شده «خان طومان» پس از سال‌ها انتظار پیکر عزیزشان را در آغوش گرفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه  حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، خانواده شهید «زکریا شیری» از شهدای تازه تفحص‌شده «خان طومان» پس از پنج سال انتظار در معراج شهدا پیکر عزیزشان را در آغوش گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خان طومان» شهرکی در جنوب غربی شهر حلب سوریه و در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کيلومتری جنوب اين شهر قرار دارد. اين شهرک به دليل نزديکی به اتوبان حلب - دمشق از اهميت تدارکاتی ويژه‌ای برخوردار است.

شهرک خان طومان يکی از اصلی‌ترين راه‌های کمک‌رسانی گروه‌هاي مسلح مخالف دولت بشار اسد به يکديگر از شمال به جنوب استان حلب است. خان طومان در سال‌هاي گذشته در کنترل مخالفان سوريه بود اما در ماه دسامبر ۲۰۱۵ به کنترل نيروهای سوری و هم‌پيمانان آنها درآمد. در اين فاصله يکبار تلاش تروریست‌ها برای بازپس‌گيری اين شهرک ناکام ماند، اما اين شهرک بارديگر به کنترل مخالفان اسد درآمد. درگیری‌های مختلفی در این منطقه بین نیروهای سوری و تروریست‌های انجام شده است که در یکی از مهم‌ترین درگیری‌ها در ۲۱ دی‌ماه سال ۱۳۹۴ تعداد ۱۴ تن از مدافعان حرم حضرت زینب (س) شهید شدند.

روز یکشنبه ۲۰ مهرماه گروه تفحص ایثارگران سپاه اعلام کرد که  پیکرهای مطهر تعدادی از شهدای جبهه مقاومت در این منطقه کشف شده است.

پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه، هویت پیکر هشت تن از شهدای مدافع حرم  استان‌های مازندران، البرز، قزوین و خوزستان شناسایی و تأیید شد و  پیکرهای مطهر شهدا به میهن اسلامی بازگشت.

شهدای تفحص شده منطقه خان طومان عبارتند از شهیدان والامقام رضا حاجی‌زاده، علی عابدینی،  محمد بلباسی، محمود رادمهر و حسن رجایی‌فر از استان مازندران، شهید زکریا شیری از استان قزوین، شهید مجید سلمانیان از استان البرز و شهید مهدی نظری از استان خوزستان.

 انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: شهید شهید مدافع حرم مدافعان حرم خان طومان معراج شهدا شهید زکریا شیری زکریا شیری خان طومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد

فرماندار مرند در این مراسم با تاکید بر الگو قرار شهدا در تمامی عرصه‌های زندگی گفت: شهدا با نثار جان خود در راه دفاع از اسلام و مظلومان حق امامت و پیشرو بودن را بر گردن ما دارند.

داود عباسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا، تمام دنیا اقتدار و آزادگی ملت ایران را به چشم دید خاطر نشان کرد: تمام دنیا می‌داند که خاک ایران اسلامی پر است از شهیدانی، چون قاسم سلیمانی و محرم علیپور لذا ملت ما هیچ ترسی از هیچ دشمنی ندارد.

وی ادامه داد: در حال نابودی اسرائیل از روی این جهان هستیم که این نابودی در قبال ایستادگی و از جان گذشتگی این شهدا میسر شده است.

شهید مدافع حرم محرم علیپور، در روز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، در نبرد با پیروان اسلام آمریکایی برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) خلعت شهادت پوشید و در مزار شهدای روستای زادگاه پدری قراجه محمد به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی است
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد