Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران درباره علت رد افزایش ۲۵ درصدی کرایه حمل و نقل عمومی توضیحاتی داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به جلسه هم اندیشی که قبل از جلسه شورا برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه اعضای شورا با شهردار تهران مطالب مهمی را درخصوص درآمد‌های شهرداری، نوع مدیریت، بحث انتصابات در شهرداری را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: موضوع جلسه امروز درباره‌ باغات بود که البته با درخواست آقای حق شناس بحث نامگذاری‌ها نیز انجام شد، پرونده‌ها‌ی زیادی در زمینه باغات باقی مانده که در حال بررسی هستند.

عضو شورای شهر تهران گفت: یک طرح دو فوریتی نیز داشتیم که مربوط به درآمد‌های شهرداری و بدهی‌هایی بود که باید به شهرداری پرداخت شوند و برای تسریع این کار امتیازاتی داده می‌شود و به دلیل اینکه در برنامه و بودجه این بحث مطرح نشده بود به یک فوریت تبدیل شد و به کمیسیون برنامه و بودجه و شهرسازی رفت تا هفته آینده مطرح شود.

هاشمی با اشاره به رد افزایش ۲۵ درصدی کرایه حمل و نقل عمومی تصریح کرد: مقدار درآمدی که از این بخش به دست می‌آمد خوش بینانه ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان بود که نیاز ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری را تأمین نمی‌کرد و بازتاب بدی نیز در جامعه داشت و قرار بر این شد که پیشنهاد جدید کمک دولت را در شورا مطرح کنیم و از دولت مجدانه بخواهیم که به ما کمک کند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ما در بودجه غیر نقدی مشکل داریم، گفت: بودجه غیر نقدی در بحث پروژه‌ها و پرداخت بدهی استفاده می‌شود و کمتر در بودجه نقدی مشکل داریم و گله اعضا هم بیشتر به بودجه غیر نقدی است.

وی با بیان اینکه انتصابات در اختیار شهرداری است، تصریح کرد: ما بین خودمان به صورت نانوشته توافق داشتیم که برای تغییر اعضا و انتصابات با ما مشورت کنند و اعضای شورا از سرعت تغییر و نگاه دو گانه شهردار گله‌مند بودند. برای اعضای شورا نسبت به این که برنامه مشخصی ندارند و چندی پیش چند شهردار تغییر کردند سوالاتی ایجاد شد که آقای حناچی به آن‌ها پاسخ داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز

تین نیوز

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز با اشاره به پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی، بر لزوم تصویب سریع نرخ جدید کرایه تاکسی ها تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امیر صفی خانی با اشاره به وضعیت افزایش کرایه تاکسی ها قبل از تصویب نرخ جدید اظهار کرد: یک ماه قبل از عید نوروز لایحه نرخ های جدید کرایه تاکسی را تقدیم شورای شهر اهواز کردیم و این پیشنهاد در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر بررسی و مقرر شد در صحن علنی شورای شهر بررسی و تصویب شود و انجام آن به جلسه بعدی موکول شد.

صفی خانی افزود: با توجه به اینکه امسال تاکنون جلسه ای در صحن علنی شورای شهر اهواز برگزار نشده، این موضوع نیز همچنان بررسی و تصویب نشده است.

وی با اشاره به میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی ها گفت: در این لایحه، نرخ کرایه تاکسی ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

صفی خانی در خصوص افزایش خودسرانه کرایه تاکسی توسط رانندگان بیان کرد: وظیفه سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز این است مانند سایر کلانشهرهای ایران، نرخ کرایه تاکسی را تعیین و به شورای شهر ارجاع دهد و این کار در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ انجام شد تا از ابتدای امسال کرایه ها بر اساس نرخ مصوب باشد. امیدواریم هر چه سریعتر این نرخ مصوب و در تابلوهای سطح شهر نصب شود.

صفی خانی با اشاره به گلایه رانندگان از تصویب نشدن افزایش نرخ کرایه افزود: تمام کلانشهرهای ایران بدون استثناء نرخ جدید کرایه تاکسی را مصوب و اجرا کرده اند اما در اهواز با وجود اینکه اکنون از نیمه اردیبهشت ماه هم گذشته ایم هنوز این موضوع اجرایی نشده است. آیا انصاف است همچنان راننده تاکسی به نرخ سال گذشته کرایه تاکسی بگیرد؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا