Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس-بیرجند؛ از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا در کشور که زندگی را برای مردم متفاوت‌تر از روزهای عادی کرد، در دل صحنه‌های تلخی که این ویروس منحوس و ناشناخته ایجاد کرد، حضور و فعالیت داوطلبانه اقشار مختلف مردم برای مقابله با این بیماری نمایش شیرینی از همدلی ایران اسلامی به تصویر کشید.

همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «هر جا صحنه به مردم سپرده شد، انگیزه‌های مردمی، نیروهای متنوع و متکثر مردمی کارها را پیش خواهند برد» در این میدان هم گروه‌های داوطلبانه مردمی به میدان آمدند تا برای مبارزه با کرونای منحوس در کنار و حامی کادر درمانی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارگاه جهادی «شهید حسن زارعی» هم یکی از همین گروه‌‌های مردمی در شهر بیرجند بود که توسط جمعی از جوانان طلبه و دانشجو و البته دانش‌آموز از همان ابتدای شیوع کرونا شکل گرفت تا در این عرصه به ایفای نقش بپردازند.

مسؤولیت این گروه مردمی در قالب قرارگاه جهادی با طلبه جهادگر «امین رحیم‌آبادی» است که در مورد فعالیت‌ها و نحوه شکل‌گیری این قرارگاه با او به‌ گفت‌وگو نشستیم:

فارس:  قرارگاه شهید زارعی چگونه و با چه‌ هدفی شروع به کار کرد؟

رحیم‌آبادی: مجموعه قرارگاه جهادی «شهید حسن زارعی» از روزهای اول شیوع کرونا در اسفندماه ۹۸ با محوریت و پشتوانه مجموعه مسجد امام هادی(ع) محله جماران، هیئت انصارالشهدا و پایگاه مقاومت بسیج جماران و با همراهی و همیاری تعداد دیگری از مجموعه‌های دغدغه‌مند شکل گرفت.

در آن مقطع قرارگاه جهادی شهید زارعی با نگاه ویژه به بحث رسانه‌ای فعالیت‌های جهادگران و البته انسجام‌بخشی به فعالیت‌های جهادی میدانی، با هماهنگی و نظارت سازمان بسیج سازندگی استان خراسان‌جنوبی شکل گرفت.

با توجه به اینکه در شرایط خاص کرونایی فعالیت مجموعه آغاز شد، تمرکز فعالیت‌ها در عرصه پیشگیری و مقابله با کرونا قرار گرفت، لذا در همین راستا در اولین گام به تولیدات رسانه‌ای مستمر و البته الگوسازی و تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای سایر گروه‌های جهادی همیار پرداختیم.

شکل‌گیری گروه‌های جهادی از دل قرارگاه

در ابتدای شکل‌گیری قریب به ۵۰ تا ۱۰۰ نفر از جوانان دغدغه‌مند جهادگر به‌صورت ثابت و متغیر در فعالیت‌های میدانی حضور داشتند که پس از مدتی از میان همین افراد عده‌ای از جهادگران به‌عنوان لیدر، گروه‌های جهادی دیگری را شکل دادند که اکنون نیز فعالیت‌های جهادی مشترک ادامه دارد، تصمیم و نگاه ما بر این بود که فعالیت‌های جهادی، محوری، همدل و یک‌صدا باشند تا دامنه‌ی وسیع‌تری را پوشش دهند.

فارس: برنامه‌های ابتکاری و متمایز قرارگاه شهید زارعی علاوه بر فعالیت‌های میدانی برای جلب مشارکت‌های مردمی چه بود؟

رحیم‌آبادی: در عرصه فعالیت‌های میدانی، مجموعه قرارگاه تاکنون چند پویش و برنامه در مناسبت‌های مختلف برنامه‌ریزی و اجرا کرد که مختصراً به آن‌ها اشاره می‌کنم.

ابتکار بنزینی برای مقابله با زنجیره شیوع کرونا

از روزهای ابتدایی شیوع کرونا که هنوز احتمال انتقال آلودگی در جایگاه‌های سوخت وجود داشت و ضرورت رعایت پروتکل‌ها برای مردم خیلی مورد توجه نبود، تیم‌های جهادگر این قرارگاه مستمراً در جایگاه‌های سوخت جنوب شهر بیرجند عملیات سوخت‌گیری را برای مردم انجام می‌دادند تا به قطع زنجیره انتقال ویروس کمکی کرده باشند.

علاوه بر این در ایام نیمه شعبان سال جاری نیز با همکاری سازمان بهشت متقین شهرداری بیرجند، با خانواده‌هایی که در یک سال گذشته عزیزی را از دست داده بودند ارتباط گرفتیم تا با توجه به ممنوعیت توزیع نذور در آرامستان‌ها در مناسبت رسم دیرینه خراسانی‌ها به نام روز برات، نذور آنان را جمع‌آوری کنیم که به لطف الهی اتفاق مبارکی شکل گرفت و طی پویش بسته‌های بهشتی، حدود ۴۰۰ میلیون ریال کمک‌های مردمی در قالب ۲۵۳ بسته معیشتی تهیه و بین محرومین و نیازمندان شناسایی شده از اتباع خارجی و همچنین اصناف آسیب‌دیده از کرونا در شهر بیرجند توزیع شد.

در ایام میلاد باسعادت امام زمان (عج) نیز، کاروان بزرگ شادی با اجراهای متعدد ارزشی سرود و تواشیح و مولودی و توزیع سه‌هزار بسته تبرکی که با همت مجموعه منتظران ظهور بیرجند تهیه شده بود، در محله‌های پرتراکم شهر بیرجند به اجراهای پاتوقی می‌پرداختند و همزمان با این اجراها، تیم‌های ضدعفونی محیط نیز به ضدعفونی آن محله می‌پرداختند.

پویش «انفاق و ایثار» در ماه مبارک رمضان

فارس: فعالیت‌های شاخص قرارگاه پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد کمک‌های مؤمنانه چه بود؟

رحیم‌آبادی: بعد از فرمایش حضرت آقا در ایام نیمه شعبان مبنی بر انجام کمک مؤمنانه، مجموعه‌های مختلف به این موضوع عنایت ویژه داشتند و مجموعه ما نیز در ماه مبارک رمضان با پویش انفاق و ایثار به فعالیت‌هایمان را ادامه دادیم و در آن مقطع نیز طی سه مرحله با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد برکت و کمیته امام حضرت امام (ره) حدود ۱۵۰ بسته معیشتی تهیه شد.

تهیه و توزیع ۱.۵ تن میوه و آبمیوه ویژه بیماران کرونایی

در ابتدای ایام کرونا با همکاری میدان میوه و تره‌بار نزدیک به ۱.۵ تن میوه هدیه تأمین شد که بخشی از آن تحویل بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) بیرجند شد تا به دست بیماران برسد و بخشی دیگر نیز در قالب بسته‌های میوه و آبمیوه تازه با همکاری شبکه پایش بیماران ترخیص شده کرونایی، به دست این عزیزان رسید.

فارس: در کنار فعالیت‌های این گروه برای مقابله با کرونا، چه فعالیت‌های دیگری داشتید؟

رحیم‌آبادی: در بحث سیلی که در اواخر تابستان در استان داشتیم، جهادگران قرارگاه جهادی شهید زارعی پیش‌قدم شدند و با اعزام به منطقه سیل‌زده روستای اکبرآباد در امر لایروبی و پاک‌سازی حسینیه و منازل روستاییان و همچنین آب‌رسانی با تانکر به این عزیزان به انجام وظیفه پرداختند.

علاوه بر این در ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر و همچنین ماه محرم نیز کلیه مراسم‌های عزاداری هیئت انصارالشهداء مسجد امام هادی(ع) با همت جهادگران به بهترین شکل ممکن و با رعایت کلیه پروتکل‌ها در فضای باز برگزار گردید.

فارس: بسیاری از فعالیت‌های ایثارگرانه و بدون چشمداشت گروه‌های جهادی برای بخشی از جامعه قابل فهم نیست، دلیل و انگیزه این فعالیت‌های داوطلبانه را چه می‌دانید؟

رحیم‌آبادی: دوستان جهادگرمان با انگیزه الهی به فعالیت می‌پردازند و شاید مسیر جهاد در دفاع مقدس و دفاع از حرم به شکل نظامی، هم‌اکنون برای همه میسر نباشد، اما اگر خوب ببینیم و بیندیشیم، فقط خاکریزها عوض شده و عرصه جهادمان تغییر کرده است.

جهادگران نمی‌توانند نسبت به مشکلات  جامعه بی‌تفاوت باشند

مسیر جهاد مسیر شهدا و اهل بیت(ع) است و نمی‌توانیم بگوییم کسی که اهل بیت(ع) و شهدا و انقلاب و ایران اسلامی را دوست دارد، می‌تواند نسبت به خلأها و مشکلات موجود در جامعه بی‌تفاوت باشد و به چیزی و کسی کاری نداشته باشد! درد همه ما باید یکی باشد و اگر بناست روزی همراه خوشی باشد، باید همه از آن بهره‌مند گردند.

کوله‌های اربعینمان امسال بیکار نبودند

امسال که مسیر پیاده‌روی اربعین به جهت شرایط خاص بسته شد ، کوله‌های اربعینمان را با اهدای هزینه سفر اربعین، با تهیه بسته‌های ارزاق پر کردیم تا باری از دوش عاشقان محروم حضرت سیدالشهدا (ع) برداریم.

این پویش تا پایان ماه صفر ادامه دارد که امیدواریم با همت مردم عزیز و ارادتمند به اهل بیت(ع) بتوانیم در ابتدای ماه ربیع‌الاول، بسته‌های معیشتی را تهیه و به دست محرومین و نیازمندان برسانیم.

انتهای پیام/3403/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: هیئت همدلی جهادگران گروه های جهادی برای مقابله قرارگاه جهادی شیوع کرونا شهر بیرجند شهید زارعی رحیم آبادی فعالیت ها شکل گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف عروج سردار «سیدمجید ایافت» را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عروج شهادت گونۀ سردار سرتیپ «سیدمجید ای افت» را تسلیت گفت.

رئیس مجلس، در این پیام نوشت:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

عروج شهادت‌گونۀ سردار رشید اسلام و جانباز سرافراز، سرتیپ پاسدار سیدمجید ای افت موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان رزمنده‌ای مجاهد، فرماندهی با اخلاص، از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و هم‌رزم وفادار سردار شهید محمود کاوه بودند که پس از دوران دفاع‌مقدس نیز با مجاهدت و تعهد، مسئولیت‌های متعددی را در عرصه‌های مختلف سپاه ازجمله جانشینی فرماندهی لشکر ویژۀ شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمة (ع) نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانۀ کنگرۀ بزرگداشت سرداران شهید و ۲۳ هزار شهید خراسان را بر عهده داشتند که به‌طور یقین خدماتشان در گنجینۀ افتخارات این کشور به یادگار باقی خواهد ماند.

ضمن تجلیل از رشادت‌های سردار مخلص و باصفا سید مجید ای افت و عرض تسلیت به مردم ولایتمدار خراسان و شهر مقدس مشهد، هم‌رزمان، دوستان و خانوادۀ صبور و گران‌قدر، برای آن مجاهد فقید، علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی

کد خبر 6096826

دیگر خبرها

  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • همه ارکان دولت درگیر طرح نهضت ملی مسکن/ جهادگران پای کارند
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • قالیباف عروج سردار «سیدمجید ایافت» را تسلیت گفت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی