Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 نگنگ شوآنگ»معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل اعلام کرد که کشورش به مذاکرات کنترل تسلیحاتی روسیه و آمریکا نمی‌پیوندد چرا که به باور پکن، ایالات متحده قصد دارد از این طریق از مسئولیت‌های خود در زمینه خلع سلاح هسته‌ای شانه خالی کند.

گنگ شوآنگ با انتقاد از طرح آمریکا برای انجام مذاکرات سه‌جانبه با روسیه و چین برای کنترل تسلیحات، این طرح ‌را یک ترفند برای خودداری آمریکا از انجام وظایف خود در زمینه خلع سلاح هسته‌ای دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شوآنگ با اعلام این مطلب افزود: «ایالات متحده، چین را سومین قدرت هسته‌ای بزرگ هسته‌ای جهان نامید تا رقابت تسلیحاتی هسته‌ای بین ایالات متحده، روسیه و چین را جنجالی کند. آنها با پیشنهاد مذاکرات به اصطلاح کنترل تسلیحات سه‌جانبه، تنها در پی منحرف کردن افکار عمومی جهان از مسئولیت ایالات متحده هستند. این موضوع یک ترفند برای انحراف توجه و تمرکز جامعه بین‌المللی است».

گنگ همچنین در جریان نشست کمیته اول هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفتگوهای سه‌جانبه کنترل تسلیحات را اجبار و باج‌خواهی دانست و تاکید کرد چین هرگز بخشی از چنین مذاکراتی نخواهد بود.

این دیپلمات چینی همچنین با تاکید بر اینکه کشورش به استراتژی هسته‌ای برای دفاع از خود پایبند است افزود: «ما همواره برنامه هسته‌ای خود را در پایین‌ترین سطح مورد نیاز دفاعی برای امنیت ملی حفظ می‌کنیم. ما چه در گذشته و چه در آینده با هیچ کشوری درگیر مسابقه تسلیحاتی نبوده و نخواهیم بود. قدرت هسته‌ای ما به هیچ وجه قابل مقایسه با آمریکا و یا روسیه نیست و بر همین اساس درخواست از چین برای مشارکت در این مذاکرات سه جانبه غیرقابل قبول، غیر منصفانه و نشدنی است».

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل مذاکرات سازمان ملل چین آمریکا کنترل تسلیحاتی ایالات متحده سه جانبه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۶۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند

هفت ماه پس از کشته شدن یوگنی پریگوژین، رئیس گروه خصوصی واگنر که سرکردگی شورش علیه دولت روسیه را برعهده داشت، مسکو شروع به کنترل کردن کامل این گروه کرد. 

براساس گزارش الشرق الاوسط، وب سایت خبری پولیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت که دولت روسیه با اضافه کردن هزاران جنگجوی سابق خود با دیگر اعضای وفادار به دولت این کشور، ساختار این گروه را بازسازی کرده و همه آنها را به ۴ گروه رزمی تقسیم کرده است.

به گفته این مقامات آمریکایی، یکی از این گروه‌ها متحد با گارد ملی روسیه و قبلاً به اوکراین رفته است، در حالی که دو گروه دیگر زیر نظر وزارت دفاع و سرویس‌های اطلاعاتی در مسکو فعالیت می‌کنند.

این دو مقام گفتند که گروه چهارم، معروف به لژیون آفریقا و متحد یک گروه موجود به نام ردوت، همچنان برای کنترل بقیه عناصر واگنر سابق در برخی از پایتخت‌های آفریقا کار می‌کند. اطلاعات زیادی در مورد ترکیب این جناح‌های جدید، از جمله تعداد اعضای آنها که در اصل به «واگنر» تعلق دارند، در دست نیست.

همچنین مشخص نیست که پسر پریگوژین که در ابتدا هزاران مزدور واگنر را پس از مرگ پدرش کنترل می‌کرد، هنوز تا چه حد اختیار کارها در دستش است که به اهداف پدرش وفادار می‌مانند. پریگوژین در آگوست گذشته بر اثر سقوط هواپیمایش کشته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت