Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: تکمیل پروژه بیمارستان ولیعصر در توان کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیست و دانشگاه توان علمی و تخصصی برای نظارت صحیح بر این پروژه را ندارد، از طرفی پیمانکار نیز لنگ می‌زند و همین ناهماهنگی کارفرما و پیمانکار سبب تکمیل نشدن این طرح شده است.

سیدعلی آقازاده روز سه شنبه 22 مهرماه در شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: میزان مبتلایان به ویروس کرونا و فوتی‌های ناشی از این بیماری بسیار ناراحت کننده است، از طرفی خستگی کادر درمان و کمبود تخت بیمارستانی برای بستری این بیماران نگرانی ها و ناراحتی ها را افزایش می‌دهد که می‌طلبد با تلاش همگانی در این مسیر یاریگر باشیم تا هرچه زودتر از این ویروس رهایی پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقشار مختلف مردم باید توجه بیشتری به رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند.

وی در خصوص سفر رئیس برنامه و بودجه به استان مرکزی افزود: در هفته گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان سفر کرد که دستاوردهای شاخصی از این سفر حاصل شد به طوری که در جریان این سفر 550 میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سفر هیئت دولت تخصیص داده شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه تکمیل بیمارستان ولیعصر یکی از مهمترین برنامه های این سفر بود در نتیجه نیمی از اعتبار تخصیصی به بیمارستان ولیعصر(عج) تعلق گرفت.

آقازاده بیان کرد: با تمام احترامی که برای دانشگاه علوم پزشکی قائل هستیم اما تکمیل این بیمارستان در توان کارفرمایی دانشگاه نیست و دانشگاه توان علمی و تخصصی برای نظارت صحیح بر این پروژه را ندارد، از طرفی پیمانکار نیز لنگ می‌زند و همین ناهماهنگی کارفرما و پیمانکار سبب تکمیل نشدن این طرح شده است. در تکمیل نشدن این بیمارستان پیمانکار و کارفرما هردو مقصر هستند.

وی ادامه داد: به دنبال برطرف کردن این مشکل، شب گذشته جلسه‌ای با مسئول قرارگاه خاتم الانبیا و معاونین برگزار و گزارشاتی از سوی استان ارائه و تصمیماتی نیز اخذ شد. تصمیم نخست مبنی بر ادامه کار به صورت پیمان مدیریتی بود که البته استان تمایلی به اقدام ندارد.

استاندار مرکزی در خصوص تصمیم دوم و با بیان اینکه بیمارستان ولیعصر آبروی استان بوده و باید تا بهار سال 1400 به بهره‌برداری برسد، گفت: تصمیم دوم مبنی بر ادامه کار توسط قرارگاه خاتم الانبیاست که در این راستا مقرر شد تیمی در هفته جاری به استان سفر کرده و بررسی های لازم را در این خصوص انجام دهند که انتظار می‌رود علیرغم پیچیدگی‌های این پروژه، مسئولیت ساخت و تکمیل این بیمارستان به قرارگاه محول شود. معاون عمرانی استانداری نیز باید ظرف سه هفته آینده تصمیمات جلسه شب گذشته و موارد مطرح شده در این جلسه را اجرایی و گزارش آن را ارائه دهد.

آقازاده ادامه داد: همچنین در این سفر تفاهم نامه ای جهت ساخت دو هزار واحد مسکونی برای محرومان منعقد شده که در جهت نظارت بر این مهم به زودی کارگروهی در استان با مسئولیت معاونت عمرانی شکل خواهد گرفت.

وی در خصوص پیشگیری از شیوع آنلفوآنزای مرغی اضافه کرد: با توجه به تجربیات سنوات گذشته در زمینه این بیماری باید کارگروهی برای جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

استاندار مرکزی با اشاره به انتساب روسای دستگاه‌ها از سوی مدیران گفت: مدیران باید در خصوص انتساب روسای ادارات شهرستانی هماهنگی لازم را با فرمانداران و همچنین نمایندگان مجلس در شهرستان ها داشته باشند. همچنین مدیران باید هر چند ماه یک بار گزارشی از عملکرد دستگاه خود را به نمایندگان مجلس ارائه کرده و مشکلات و مسائل را با آنها در میان بگذارند.

آقازاده تاکید کرد: اداره پست استان مرکزی در شهریور و مردادماه رتبه نخست عملکرد را در کشور به خود اختصاص داده و همچنین دانشگاه اراک نیز در رده 1500 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، استاندار مرکزی در این نشست مدیران و فرمانداران جدید را نیز معرفی و در پایان هفته نیروی انتظامی را تبریک و درگذشت استاد شجریان را تسلیت گفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار مركزي اراك بيمارستان استانی سیاسی کروناویروس بیمارستان ولیعصر استاندار مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ وحید وزیری راد در حاشیه بازدید اعضای طرح ۸۴۰ واحدی زمین‌های ۲۷ هکتاری پردیسان، (مقابل دانشگاه آزاد اسلامی) با بیان اینکه این پروژه از سال ۹۹ با مشکلات زیادی مواجه بوده و در ۸ ماه گذشته با دستور مستقیم استاندار پیشرفت قابل توجهی را داشته است افزود: پیشرفت این پروژه تاکنون ۷۰ درصد برآورد شده است و در صورت تامین مالی از وام بانک و واریزی به موقع اعضا، مهر ماه تحویل مالکان خواهد شد. 
وی گفت: تاسیسات بلوک‌های فاز ۱ این پروژه تمام شده و در مرحله کاشی و سرامیک است.
 طرح نهضت ملی مسکن در استان قم در حال حاضر با ساخت ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در حال اجراست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبان ماه ایستگاه پایانی جهت تکمیل بیمارستان‌های بندرعباس و میناب
  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • ارتقای تخت‌های بیمارستانی هرمزگان در دستور کار دولت
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • استان مرکزی میزبان وزنه برداران جانباز و توان یاب؛ اسامی اردونشینان
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده