Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز سه شنبه به مناسبت فرارسیدن دهه وقف در نشست خبری در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: این مبالغ بر اساس نیات واقفان در زمینه های مختلف مذهبی، اجتماعی ، فرهنگی، کمک به مستمندان و غیره هزینه شده است.

وی در تشریح اجرای طرح کشوری مهر تندرستی از سوی اوقاف و امور خیریه در گیلان افزود: طرح مهر تندرستی برای درمان و داروی رایگان بیماران اجرا می شود که طی یک سال اخیر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات با نیت دارو و درمان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای طرح دست های مهربانی به عنوان یکی دیگر از طرح های کشوری و اجرای آن در استان خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح بسته های معیشتی از سوی اوقاف و امور خیریه نیز بین نیازمندان توزیع می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان داشت: در اجرای طرح مهر تحصیلی ۶۶۷ بسته نوشت افزار از محل موقوفات و ظرفیت خیرین تهیه و در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح کشوری شمیم حسینی در گیلان در ایام محرم و صفر اضافه کرد: در اجرای این طرح به هیات های عزادارای از محل درآمد موقوفات استان در مجموع ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت:  محرم و صفر امسال ۷۰ کاروان با عنوان حسینیه سیار در این استان راه اندازی شده است.

وی برگزاری کاروان های شادی را یکی از برنامه های اوقاف و امور خیریه در ولادت های مختلف از جمله ولادت امام زمان (عج) عنوان و خاطر نشان کرد: ۵۳ کاروان شادی در مناسبت ها و ولادت های مختلف در این استان حرکت داده  شده است.

وی در ادامه سخنانش با تشریح وقف های انجام شده از دهه وقف پارسال تاکنون یادآور شد: در این مدت ۱۲ وقف جدید به مساحت پنج هزار متر مربع در گیلان به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه از مجموع وقف های ثبت شده، پنج وقف قرآنی است، خاطر نشان کرد: این وقف ها با نیات دیگر شامل ساخت و توسعه مسجد، انجام کارهای قرآنی و غیره ثبت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در این نشست خبری ضمن تشریح اقدامات اوقاف و امور خیریه گیلان طی یک سال اخیر در حوزه قرآنی اضافه کرد: ۵۰ مربی  در ۵۰ کلاس در مرکز افق "مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی" فعالیت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین علیزاده با بیان اینکه در این مدت ۱۸ کرسی تلاوت تفسیر قرآن کریم "البته در شرایط بیماری کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی" برگزار شد، اظهار داشت: ۳۵۰ جلد قرآن کریم به موسسات قرآنی و برخی مساجد گیلان تحویل داده شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری چهل و سومین دوره مسابقه های قرآن کریم "مرحله استانی" در استان گیلان اضافه کرد: بعد از برگزاری مرحله شهرستانی این مسابقه ها، ۸۷ نفر به مرحله استانی راه یافتند که از این تعداد ۹ آقا و ۱۰ خانم به عنوان برگزیدگان استان به مرحله کشوری راه یافتند.

۲۴ مهرماه تا سوم آبان ماه دهه وقف نام گرفته است.

استان گیلان دارای افزون بر ۲۰ هزار رقبه و ۹۴۱ بقعه متبرکه است.

برچسب‌ها رشت سازمان اوقاف و امور خیریه گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان اوقاف و امور خیریه گیلان رشت سازمان اوقاف و امور خیریه گیلان اخبار کنکور مدیرکل اوقاف و امور خیریه اوقاف و امور خیریه گیلان اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار احمد ابراهیمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در استان گیلان فعالیت می‌کنند و به امورات مردم می‌پردازند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور میدانی گروه‌های جهادی در حوادث و بحران‌های مختلف بیان کرد: گروه‌های جهادی به صورت سازمان یافته و شناسنامه دار آماده مقابله با هر نوع بحران هستند.

ابراهیمی از ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۵۶۰ نفر در سطح استان از سوی بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خبر داد و اضافه کرد: در طی سال گذشته با ۱۱۵۰ فقره وام اشتغال به صورت انفرادی و کارفرمایی و ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه معرفی به بانک‌ها در راستای تسهیلات اشتغالزایی ارائه شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج سازندگی در استان که از ۱۴ الی ۲۱ اردیبهشت انجام می‌شود افزود: هدف سازمان بسیج سازندگی خدمت رسانی با بهره گیری از ظرفیت‌های گسترده بسیج و اقشار مختلف مردم است.

مسؤول بسیج سازندگی گیلان از تحویل ۵۰ مسکن مددجویان در هفته بسیج سازندگی خبر داد و بیان کرد: از تعهد ساخت ۷۵۰ واحد مسکن به همت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه قدس ۵۰ واحد مسکن در هفته بسیج سازندگی به مددجویان تحویل داده می‌شود

ابراهیمی از ارائه حدود ۱۵۰۰ خدمت در ایام نوروز و رمضان در گیلان خبر داد و اضافه کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۴۶۸ گروه جهادی شامل ۲۲۲۰ نفر، در دوران عید و رمضان حدود ۱۵۰۰ خدمت مختلف به مردم ارائه کردند.

به گفته وی، در ۶ سال گذشته ۲۰۰۰ مسکن از سوی سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ساخته و تحویل مردم داده شد.

مسؤول بسیج سازندگی گیلان از اجرای حدود ۸۰۰ کیلومتر آسفالت روستایی در این استان خبر داد و اضافه کرد: از ۸۴۸ کیلومتر آسفالت روستایی تعهد بسیج سازندگی حدود ۸۰۰ کیلومتر طی ۱۵ ماه انجام شده است.

کد خبر 6094290

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است