Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیطان صفت/ به گزراش رکنا، سرهنگ حشمت سلیمانی، در تشریح این خبر اظهار داشت: فردی که رئیس یکی از شرکت‌های خصوصی در شیراز بود با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا، مدعی دریافت پیام‌هایی تهدیدآمیز از شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی واتساپ بود که در قبال عدم پخش فیلم و عکس‌های خصوصی‌ اش، درخواست واریز مبلغ 5 میلیارد ریال از او را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا شروع به جمع‌بندی مدارک و سرنخ‌های موجود کردند و با به‌ کارگیری ترفند های فنی و پلیسی، موفق شدند فرد اخاذ را شناسایی کنند و با هماهنگی مراجع قضایی در یک اقدام غافلگیرانه آن را یکی از محله‌های شیراز دستگیر کردند.

دستگیری اخاذ 3 میلیاردی در شیراز

این مقام انتظامی گفت: متهم که همکار شاکی در آن شرکت بود در بازجویی‌ اولیه عنوان کرد که به علت اختلافات حسابی که با وی داشتم ضمن تهدید به انتشار اطلاعات شخصی وی، تاکنون مبلغ 3 میلیارد ریال از او اخاذی کرده ام.

سرهنگ "سلیمانی" با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: هرگونه رد و بدل کردن عکس و فیلم خصوصی در فضای مجازی می‌تواند منجر به تخریب بنیان خانواده، جایگاه خانوادگی و اجتماعی افراد شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: هرگونه ارتباط و ردوبدل کردن عکس و فیلم خصوصی در فضای مجازی می‌تواند منجر به یک فاجعه و آبروریزی شود، بنابراین مراقب ارتباطات در این فضا باشید؛ ضمناً کاربران می‌توانند جهت دریافت هرگونه مشاوره از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اقدام کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا پلیس فتا زندان فضای مجازی اخبار حوادث عکس تهدید شیراز اخاذی شیطان صفت حوادث شیراز اخبار فارس عکس ایران فیلم قتل ماه دختر تجاوز خودکشی تهران کودک پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ‌کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار وحید مجید؛ رئیس پلیس فتا اظهار کرد: همزمان با آغاز سال 1403 و در راستای پاک‌سازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجراست.

وی ادامه داد: در این راستا 34 کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاک‌سازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند.

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

سردار مجید بیان کرد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی بیش از 90 درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ‌گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و... را به درخواست‌کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تأکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی، از کاربران خواست ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاک‌سازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی