Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌السلام سیدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ضرورت انتقال فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی به بسترهای مجازی اظهار کرد: باتوجه به تداوم آموزش‌های غیرحضوری دانشجویان، همه فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی باید به بسترهای فضای مجازی منتقل شوند. در ماه‌های اخیر جلسات بسیاری برای برگزاری جلسات مشاوره در فضای مجازی و تحت یک نرم افزار برگزار شده تا مشاوره‌های دانشجویی نیز تداوم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیچ راهی جز فراهم کردن بسترهای فضای مجازی برای دانشجویان وجود ندارد. اکنون طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با کارشناسان مرکز مشاوره دانشگاه، پادکست و فیلم‌های کوتاهی برای انتشار در گروه‌های دانشجویی و صفحات رسمی آماده می‌کنیم. ظرفیت کانون‌های عکس، رسانه، مهدویت و هلال احمر نیز در راستای تولید محتوای فرهنگی فعال شده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان اظهار کرد: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا تولیدات محتوایی به‌روز و براساس نیازهای دانشجویان در صفحات رسمی دانشگاه و صفحات دانشجویی منعکس کنیم. کلاس‌های فوق برنامه را نیز در فضای مجازی پیش‌بینی می‌کنیم و با توجه به اضافه شدن نیروهای کاربلد در حوزه فضای مجازی و آی‌تی، امیدواریم که تولیدات فاخری در صفخات داشته باشیم.

موسوی با اشاره به آغاز فعالیت‌های کارگروه‌های مختلف مسابقه «از حماسه تا حماسه» در واحدهای دانشگاهی و مرکز استان، عنوان کرد: واحدهای دانشگاهی علی‌آباد و آزادشهر در تشکیل تیم‌های اجرایی این مسابقه پیشگام بودند. جلسات لازم برای توسعه زیرساخت‌های فضای مجازی و کارگروه‌های تولید محتوا تشکیل شده و از این پس مراحل پباده‌سازی آن آغاز می‌شود.

وی درباره تشکل‌های دانشجویی واحدهای دانشگاهی استان گلستان، گفت: به جز دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد، تشکل‌های دانشجویی در همه واحدهای دانشگاهی استان فعال هستند. البته هیئت موسس یکی از تشکل‌های دانشجویی در واحد دانشگاهی گنبد نیز شکل گرفته و پس از برگزاری انتخابات مجازی، این تشکل دانشجویی نیز شروع به‌کار خواهد کرد. تشکل‌های اسلامی استادی نیز در همه واحدهای دانشگاهی فعالیت دارند. به‌صورت کلی تشکل‌های دانشجویی فعالیت‌های آنچنان چشم‌گیری ندارند و باید جای خود را به دانشجویانی با انگیزه و دغدغه‌مند بدهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان تصریح کرد: نقش تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه بسیار مهم است و باید امکانات و اختیارات کافی در برای تشکل‌های دانشجویی در نظر گرفت تا دانشجویان انگیزه لازم را برای فعالیت داشته باشند. کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی باید آزادی عمل کافی را برای برگزاری مراسمات و جلسات تبیینی و ترویجی داشته باشند تا از حالت ایستایی و سکون عبور کنند.

موسوی با درباره برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی نیز اشاره کرد: پیش از این کرسی‌های آزاداندیشی ذیل مسئولیت دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری بود و شکل برگزاری این کرسی‌ها بسیار متفاوت‌تر از حالت فعلی شناخته می‌شد و این جلسات در کلاس‌های درس بین موافقین و مخالفین برگزار می‌شد. اکنون با ابلاغ بخشنامه جدید این مسئولیت به هیئت نظارت بر تشکل‌ها محول شده که برنامه‌های لازم برای برگزاری کرسی‌های زنده و مجازی درحال تدوین و امکان‌سنجی است.

وی پیرامون برنامه‌های استقبال از دانشجویان جدیدالورود نیز ادامه داد: فضای ویژه استقرار تشکل‌های دانشجویی اعم از بسیج دانشجویی و کانون هلال احمر تجهیز و پیش‌بینی شده است. بروشورهای ویژه آیین‌نامه شئون و آراستگی نیز برای دانشجویان جدید همه واحدهای دانشگاهی طراحی و آماده شده است. با استفاده از امکانات و تجهیزاتی که در اختیار کانون هلال احمر گذاشته خواهد شد اقداماتی تب‌سنجی و بهداشتی نیز صورت خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان بیان کرد: با شیوع کرونا خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان تعطیل شده بود که اکنون با تمهیداتی(هر اتاق برای یک دانشجو) که در نظر گرفته شده آماده پذیرش دانشجویان در خوابگاه هستیم.

موسوی درباره کارکرد آیین‌نامه آراستگی و شئون فرهنگی دانشگاه آزاد نیز خاطرنشان کرد: ملاحظات بسیاری در اجرای این آیین‌نامه وجود دارد که با هماهنگی و وحدت رویه همه ارکان دانشگاه محقق می‌شود. اجرای این آیین‌نامه در واحد گرگان با اصطکاک بسیاری همراه بوده و برای اجرای آن در همه واحدهای دانشگاهی لازم است تا هماهنگی‌ها بین مدیران دانشگاهی بیش از این باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076822 برچسب‌ها کرسی‌های آزاداندیشی تولید محتوا دانشگاه آزاد اسلامی گرگان فعالیت فرهنگی حجت‌السلام سیدرضا موسوی فضای مجازی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کرونا دانشگاه آزاد اسلامی کرسی های آزاداندیشی تولید محتوا دانشگاه آزاد اسلامی گرگان فعالیت فرهنگی فضای مجازی همه واحدهای دانشگاهی تشکل های دانشجویی فرهنگی و دانشجویی فضای مجازی آیین نامه تشکل ها کرسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی برنامه‌ها و عملیات‌های سال جاری با کارشناسان قرآنی و فرهنگی استان اظهار کرد: توجه به برنامه‌های تربیتی خانواده محور و متناسب با زیست بوم مناطق مختلف شهرستان‌های تابعه مورد تاکید است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی فرهنگی برای اقشار و اصناف مختلف از سوی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه، افزود: توسعه فعالیت‌های شبکه تبلیغی روحانیون، تقویت برنامه‌های مساجد، توجه به فعالیت‌های بانوان، اجرای برنامه‌های مناسبتی در مناطق اهل سنت از جمله طرح قرآنی مسطورا از اولویت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

اجرای «جشنواره زن مجاهد» مورد توجه قرار گیرد

وی تصریح کرد: تقویت مکتب‌های قرآنی اهل سنت، اجرای اردوی نخبگان قرآنی در مناطق سنی نشین، حمایت از برنامه گروه‌های «دختران حاج قاسم»، نوآوین، شبکه تبلیغی صبرا و اسماً ویژه بانوان، اجرای جشنواره «روایت زن مجاهد» و حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف استان تاکید کرد و ادامه داد: ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه باید رسانه‌های فعال را شناسایی و در تبلیغ و جریان سازی رسانه‌ای بیش از پیش با آنان همکاری کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده بیان کرد: توانمندسازی و حمایت از کنشگران فرهنگی، هیأت مذهبی، خیرین‌، مداحان شاخص، انجمن‌های اسلامی و فعالان فضای مجازی از برنامه‌های امسال تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

استمرار طرح ملی «زندکی با آیه‌ها» برنامه شاخص قرآنی سال ۱۴۰۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه به عناوین برنامه‌های مهم حوزه قرآنی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن، آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآنی و تربیت تخصصی استعدادهای قرآنی، راه اندازی کاروان‌های قرآنی و استمرار طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» از برنامه‌های شاخص قرآنی در سال ۱۴۰۳ است.

حجت الاسلام جعفرزاده مردمی سازی فعالیت‌ها و خروج از تصدی‌گری را امر مهم در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برشمرد و خاطرنشان کرد: کارشناسان فرهنگی و قرآنی باید به دور از تصدی‌گری، راهبر برنامه‌ها بوده و با همکاری مجامع میانی از جمله هیأت‌ها، کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را اجرا کنند.

کد خبر 6092184

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند