Web Analytics Made Easy - Statcounter

اطلس فناوری زیرساخت‌های آزمایشگاهی کشور و برنامه‌ریزی برای تکمیل آنها در طراحی اجزا و قطعات در حوزه خودرو و قوای محرکه با همکاری سه نهاد مرتبط تدوین می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ «تهیه اطلس فناوری زیرساخت‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه خودرو و قوای محرکه» سه مجموعه دخیل در این عرصه را بر آن داشت تا یک همکاری مشترک را با هم آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاری که قرار است تلاشی برای رفع موانع یکپارچه‌سازی زیرساخت حمل‌ونقل متکی بر فناوری‌های پیشرفته باشد.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت توسعه صنایع حمل‌ونقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای تدوین اطلس فناوری زیرساخت‌های آزمایشگاهی کشور و برنامه‌ریزی برای تکمیل آنها در طراحی اجزا و قطعات در حوزه خودرو و قوای محرکه با هم همکاری می‌کنند.

همچنین در این تفاهمنامه مشترک مقرر شده است «شناسایی و اولویت‌بندی نیاز‌های روز کشور در حوزه‌ آزمون‌های‌ خودرویی»، «همکاری برای مشارکت شرکت‌های خودروساز و زنجیره تامین آنها به منظور توسعه مراکز تست و آزمون» و «ارائه مشاوره های تخصصی به نهادهای قانون‌گذار و سیاست‌گذار به منظور اولویت‌دهی به توسعه تجهیزات تست و آزمون خودرو در کشور» در اولویت قرار گیرد.

«بالا رفتن سطح استاندارد زیرمجموعه‌های خودرو»، «تکمیل آزمون، طراحی و ساخت خودرو» و «توانمندسازی زیرمجموعه‌های خودرویی کشور» از جمله اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.

تفاهم‌نامه تهیه اطلس فناوری زیرساخت‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه خودرو و قوای محرکه به امضای منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بهزاد اعتمادی معاون توسعه صنایع حمل‌ونقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و اشکان گلپایگانی مدیر عامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران رسید.

افزایش فروش خودرو در روسیه با وجود شیوع کرونااخبار فنی خودرو|سیستم برق خودرو چیست؟بازداشت عامل تخریب شیشه‌های 5 خودرو در جنوب غرب تهران

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت علمی ریاست جمهوری معاونت علمی ریاست جمهوری حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در سنگاپور

سازمان حمل‌ونقل زمینی سنگاپور از آغاز همکاری‌ها با واحد ارائه‌دهنده راه‌حل‌های شهری مهندسی این دولت‌شهر به‌منظور ارتقا و مدرن‌سازی فناوری‌های خود برای سیستم مدیریت ناوگان، جمع‌آوری کرایه و سیستم‌های برق و ارتباطات سیستم حمل‌ونقل خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان حمل‌ونقل زمینی سنگاپور در همکاری با واحد ارائه‌دهنده راه‌حل‌های شهری مهندسی فناوری‌های سنگاپور در حال ارتقا و مدرن‌سازی فناوری‌های خود برای سیستم مدیریت ناوگان، جمع‌آوری کرایه و سیستم‌های برق و ارتباطات خود است. این واحد که ارائه‌دهنده فناوری سیستم مدیریت ناوگان اتوبوس‌رانی سنگاپور بوده است، مبلغ ۱۷۵ میلیون دلار از قرارداد را به‌منظور ارائه بهبودهای لازم متقبل شده است.

نوسازی زیرساخت‌های اتوبوس این دولت‌شهر با پوشش تقریباً پنج‌هزار و ۸۰۰ اتوبوس عمومی، از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به تدریج اجرا و تا سال ۲۰۲۷ تکمیل می‌شود. این پروژه به‌منظور یکپارچه‌سازی و بهبود کارایی عملیاتی اپراتورهای حمل‌ونقل عمومی سنگاپور در دست اجرا قرار دارد و بهبود خدمات و تجربه سفر برای مسافران اتوبوس‌ها را به همراه خواهد داشت.

بهبود حمل‌ونقل عمومی در سنگاپور

استفاده از فناوری پیشرفته برای بهبود قابلیت اطمینان خدمات شامل موارد زیر است:

سیستم جدید مدیریت ناوگان اتوبوس‌رانی از فناوری‌های پیشرفته برای بهبود نظارت متمرکز بر ناوگان و مدیریت عملیات سرویس اتوبوس در سراسر جزیره استفاده و به تصمیم‌گیری درست در زمان مدیریت حادثه کمک می‌کند. این سیستم اطلاعاتی را در اختیار اپراتورهای حمل‌ونقل عمومی قرار می‌دهد تا قابلیت اطمینان سرویس اتوبوس و تأمین ظرفیت را بهتر مدیریت کنند و با اتوبوس‌های برقی و قابلیت‌های نظارت بر زیرساخت‌های شارژ یکپارچه خواهد شد تا از گذار سنگاپور به ناوگان اتوبوس عمومی با انرژی پاک‌تر حمایت کند. علاوه بر این، گذار به ساختار مبتنی بر ابر، چابکی، مقیاس‌پذیری و قابلیت اطمینان بیشتری را در پیشرفت‌های نرم‌افزاری آینده ممکن می‌سازد.

تجهیزات جدید دریافت کرایه در اتوبوس‌ها با بهره‌گیری از مزایای شبکه 5G و امکان تراکنش سریع‌تر برای مسافران ارتقا پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، یک نمایشگر واحد که ترکیبی از برنامه‌های جمع‌آوری کرایه و مدیریت ناوگان است، جایگزین دو نمایشگر جداگانه خواهد شد که در حال حاضر توسط رانندگان اتوبوس استفاده می‌شود. این رابط یکپارچه کارایی عملیاتی را بهبود می‌بخشد و به رانندگان اتوبوس امکان می‌دهد تا تمرکز خود را بر ایمنی جاده بیشتر کند.

سیستم‌های برق و ارتباطات و جعبه‌های اتصال مرکزی جدید برای بهبود توزیع برق و سیگنال روی اتوبوس‌ها نصب می‌شوند و یک سیستم فرستنده اتوبوس جدید مجهز به 5G امکان تبادل داده‌های سریع‌تر و مطمئن‌تر را بین اتوبوس‌ها و سیستم‌ها را فراهم می‌کند.

تخصص شرکای پروژه در مدیریت پیشرفته ناوگان و سیستم‌های دریافت کرایه، همراه با سوابق اثبات شده آن‌ها در پروژه‌های حمل‌ونقل بزرگ، موقعیت خوبی را برای این ابتکار نوسازی زیرساخت به آن‌ها می‌دهد. ارتقای فناوری نه‌تنها اتصال و عملکرد سیستم را افزایش می‌دهد که به نفع مسافران و اکوسیستم حمل‌ونقل است، بلکه راه را برای نوآوری‌های آینده در سفر هموار می‌کند

کد خبر 751091

دیگر خبرها

  • نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در سنگاپور
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • سرگرمی جدید خودرویی
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است