Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: در مورد دختر رئیس جمهور هم قبلاً دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داده اند. وی طرح نیروی انسانی را براساس تعهدات خود می گذراند و اگر بخواهند به هیئت علمی تبدیل وضعیت شوند باید مثل همگان در فراخوان شرکت کنند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در مورد ساختمانی در دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شهید بهشتی که به گفته برخی نمایندگان مجلس دارای تخطی از قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، تخلف در اجرای قانون بودجه سال 99 و تخطی از قوانین و مقررات سازمان برنامه و بودجه بوده که علیرغم مشکلات در نظام بهداشتی و ناتوانی وزارت بهداشت در پرداخت کارانه پرستاران و پزشکان، مبلغ 120 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به آن اختصاص یافته است، گفت: متاسفانه گویی این روزها قرار است زمین به زمان به هم دوخته شود و هر اقدامی را با تفسیری خاص به جامعه القا کنند! آن هم به بدترین شکل و به شیوه ای ناامید کننده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مورد خاص دانشگاه شهید بهشتی طرح احداث دانشکده فناوری‌های نوین پس از طی مراحل قانونی و تهیه گزارشات توجیهی فنی و اقتصادی اولین بار در سال ۹۱ پس از تصویب لایحه بودجه در مجلس به دانشگاه ابلاغ شد و تاکنون همه ساله در قوانین بودجه سنواتی دارای اعتبار مصوب بوده و آخرین شماره طبقه بندی مربوط به قانون بودجه سال ۹۹کل کشور بوده است.

ربیعی گفت: با توجه به اعتبار اندک طرح مذکور طی سال‌های گذشته و عدم امکان احداث فضای جدید، فضای دانشکده فناوری های نوین در بخش های بیمارستانی دانشگاه شهید بهشتی جانمایی شد.

وی خاطرنشان کرد: قبلا مجموعه‌ای از فعالیت‌های دانشکده  در بیمارستان طالقانی صورت می‌گرفت. بنابر اظهار دکتر زالی از  مدتها تصمیم بر این بوده که این فضا برای نیاز کرونا باید اختصاص یابد و بخش اداری را به بخش درمان تبدیل شود. این فضا هم هفته پیش سقف آن فرو ریخته و چند پرسنل دارای جراحت شده و برخی دستگاهها آسیب دیده است و نو ساختن آنجا یک اضطرار است.

سخنگوی دولت گفت: در سال ۹۹ در تاریخ ۹۹/۲/۲۰ آقای زالی رئیس دانشگاه با رئیس‌جمهور مکاتبه کرده است و در تیر  ماه نیز وزیر بهداشت این درخواست را تکرار کرده است تا نهایتا رییس جمهور دستور پرداخت را داده اند. ضمنا در سال گذشته موارد مختلفی را می توان ذکر کرد که به دانشگاههای کشور این اعتبار تخصیص یافته است. آیا در این دانشگاه‌ها هم قرار بوده پسر یا دختر کسی برود. اعتبار آن غیر از اعتبار صندوق توسعه ملی بوده است و در این ساختمان مرکز افکارسنجی، کالج بین الملل، مرکز تحقیقات نانو و دانشکده فناوری مستقر شده است.

ربیعی گفت: در مورد دختر رئیس جمهور هم قبلاً دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داده اند. وی طرح نیروی انسانی را براساس تعهدات خود می گذراند و اگر بخواهند به هیئت علمی تبدیل وضعیت شوند باید مثل همگان در فراخوان شرکت کنند و این فراخوان در منظر دید همگان خواهد بود.

وی تصریح کرد: این لیست نشان می‌دهد که به این همه دانشگاه بودجه اختصاص یافته است و دانشگاه‌هایی هم هستند که بیشتر از این رقم گرفته اند. نباید براساس حدس و گمان و از یک منظر سیاسی مطلبی تحلیلی را بیان کرد، راه شفاف سازی از بیان مطالب کدر نمی‌گذرد.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: ربیعی سخنگوی دولت عضویت دختر روحانی در هیئت علمی دانشکده فناوری شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده

محمدعلی زلفی گل در بدو ورود به یاسوج در جمع خبرنگاران در خصوص خیزش دانشگاهیان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه افزود: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند می‌ستایم از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.

به گزارش ایسنا، وی اظهارکرد: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود، موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کار‌های مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.

زلفی گل تصریح کرد: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌کند نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه می‌شوند بخصوص المپیادی‌ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می‌شوند.

وزیر علوم عنوان کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم و سال گذشته و امسال در دفترچه کنکور نیز آمده است.

زلفی گل تاکید کرد: با اتاق بازرگانی جلساتی داشتیم تلاش کردیم از صنایع مختلف خواستیم برای بورسیه رتبه‌های برتر و جذب نخبگان اقدام انجام دهند که این قشر نگران آینده خود نباشند و در کشور بمانند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ائتلافی را تشکیل داده که تکنسین برای واحد‌های صنعتی تربیت کند، دانشگاه علمی کاربردی چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال براساس نیاز صنایع مختلف آموزش می‌دهد.

وزیرعلوم اظهار کرد: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دوبار کنکور برگزار می‌شود الحمدالله روز‌های پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور پنج زیر نظام مختلف بودیم.

زلفی گل افزود: در یک منطقه‌ای که بدلیل سیل مشکل پیش آمده بود کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند.

وی بیان کرد: چند مورد مشکلات و تخلفاتی در کنکور امسال داشتیم برخورد شد که به هیئت مرتبط خود معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • (عکس) واکنش یک روحانی به نقش یک زن در مسلمان شدن مورایس
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • واکنش موسویان به تجمع علیه خودش در دانشگاه امریکایی
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده