Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - پدر شهید مدافع حرم علی عابدینی با اشاره به اینکه شهید عابدینی تشنه گمنامی بود، گفت: پیکرهای شهدای مدافع حرم پاسدار زائران اربعین حسینی هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فریدونکنار، سحرگاه 25 مرداد 67 هجری شمسی بود که در خانواده‌ای مذهبی و متدین در روستای فرم از توابع بخش مرکزی شهرستان فریدونکنار دیده به جهان گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصادف شدن لحظه تولد آن شهید در فجر صادق و اذان صبح سبب شد تا مادربزرگ شهید او را صادق‌علی نام نهد و چون در طول بارداری به اهل بیت (ع) توسل داشت به رویای صادق به او الهام می‌شود که نام علی را برای او انتخاب کند. بدین ترتیب در شناسنامه نام او را علی و در بین اقوام، بستگان و آشنائیان به صادق‌علی مشهور بود.

تحصیلات ابتدایی‌اش را در مدرسه شهید عباس‌زاده به اتمام رساند و براساس نذری که مادرش داشت او را نذر حضرت عباس(ع) کرده و از همان دوران کودکی و در ایام محرم برای او لباس سفید می پوشیدند و با سربند یا زهرا(س) و یا زینب(س) در مراسم عزاداری امام حسین(ع) حاضر می‌شد و در بین عزاداران حسینی شیر پخش می‌کرد.

آذر 94 در هنگام شام خوردن بود که به همسرش گفت میخواهد سوریه برود و ابتدا با مخالفت همسرش مواجه شد اما دو روز طول نکشید که به همسرش مراجعه کرد و گفت پدر و مادرم راضی هستند و تو هم باید راضی باشی و همسرش به او گفت چه بهتر که تو با شهادت از دنیا بری. او کسی نبود جز شهید علی عابدینی که با نام اهل بیت دیده به جهان گشود و با ذکر یا زینب به مقابله با کفر رفت. مردی پاک که از دامنی مطهر به دنیا آمد و در دامنی مطهر به شهادت رسید. همان روزها بود که به سراغ خانواده و همسر ایشان رسیدیم و از پدرش پرسیدیم اگر پیکر شهید علی عابدینی به وطن بر نگردد ناراحت می‌شوید؟

پدر شهید علی عابدینی در گفت‌وگوی اخیر خود با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اکنون بعد از 1400 سال از واقعه عاشورا که میلیون‌ها نفر زائر با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) و یاران با وفایش می روند به نظر بنده این پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم است که از جان و مال میلیون‌ها زائر پاسداری می‌کند.

شهید مدافع حرم "مهدی نظری" به کربلای ایران بازگشت + فیلمخوزستان| استقبال از پیکر شهید مدافع حرم "مهدی نظری"+تصاویرخوزستان| تصاویر کمتر دیده‌شده از شهید مدافع حرم "مهدی نظری"

خون‌های شهدای مدافع به مثابه حصار و دژی است که اجازه نمی‌دهد دشمنان به حریم اهل بیت تعرض کنند. در حقیقت ماندن ابدان پاک شهدای مدافع حرم نیز حکمتی دارد و اینکه آنها می‌گویند، اگر خدایی نکرده دشمن بخواهد به حریم اهل بیت(ع) تجاوز کند باید از روی جنازه ما رد بشوند.

اکنون اما چهار سال از آن مصاحبه می‌گذرد و فریدونکنار در انتظار عطر حضور پیکر شهید عابدینی است. همه در تلاطم استقبال با شکوه از پیکر یادگاران خان‌طومان هستند.



پس از فراق پنج ساله و در آستانه رحلت پیامبر اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) دوباره دیار علویان معطر به عطر شهدای مدافع حرم شد.
 با اعلام خبر بازگشت پیکر مطهر پنج شهید مدافع حرم، علی عابدینی، رضا حاجی‌زاده، محمد بلباسی، حسن رجایی‌فر و محمود رادمهر دل‌های عاشقان شهدا، مشتاقانه منتظر ورود این دلاورمردان به استان لاله‌خیز مازندران است.

یوسف‌ عابدینی پدر شهید مدافع حرم “علی عابدینی” در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با تماس دوستان و آشنایان که از فضای مجازی خبر شناسایی پیکر شهید علی عابدینی را دریافت کرده بودند این موضوع را مطلع شدیم و به‌خاطر اینکه هر از چندگاهی شایعات در فضای مجازی منتشر می‌شود خبر را باور نکردیم و پس از انتشار خبر در رسانه‌های رسمی به صحت خبر اطمینان پیدا کرده و خوشحال شدیم.

وی افزود: شاید خبر خوشحال کننده‌ای بوده اما در واقع با این خبر ما شرمنده خانواده‌های شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس شدیم که پس از گذشت بیش از 35 سال هنوز چشم انتظار عزیزان خود هستند.

عابدینی ادامه داد: پس از شنیدن خبر شناسایی پیکر فرزندم، برای دختران و پسران شهدای گمنام دفاع مقدس اشک ریخته و از خداوند آرزوی صبر برای آن‌ها کردم.

این پدر شهید با بیان اینکه فراق و دوری فرزند حتی برای مدت کوتاهی سخت است یادآورشد: با صبر و استقامتی که خدا به ما عطا کرد و همچنین دلداری و پشتیبانی دوستان، همکاران به‌ویژه مردم خوب فریدونکنار که نگذاشتند ما احساس دلتنگی کنیم موجب شد تا بتوانیم داغ از دست دادن فرزند را تحمل کنیم.

عابدینی با اشاره به اینکه این شهید هیچ علاقه‌ای به شهرت و معروفیت نداشت و همیشه به‌دنبال گمنامی بود، افزود: درحالی که پس از مجروح شدن می‌خواستیم در زمان بازگشت او برنامه‌ای را تدارک ببینیم و مراسمی برگزار کنیم اما به هیچ عنوان قبول نکرد و حتی از نصب بنر جلوگیری کرد و نیمه شب به منزل آمد تا کسی متوجه حضورش نشود.


انتهای پیام/686/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید علی عابدینی شهدای مدافع حرم شهید مدافع حرم پیکر شهید پدر شهید اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد

ایسنا/فارس مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس از شناسایی هویت ۸ شهید در این استان خبر داد و گفت: پیکر یکی از این شهدا فردا وارد شیراز می‌شود و مابقی شهدا همگی از شهدایی هستند که در نقاط مختلف استان به خاک سپرده شدند و اکنون هویت آنان شناسایی شده است.

سهراب مظلوم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این مطلب گفت: هویت شهید سیدعلاءالدین اسدپور، یکی از شهدای دوران دفاع مقدس استان فارس به تازگی شناسایی شده‌ است که پیکر مطهر ایشان هم‌اکنون در معراج شهدای تهران قرار دارد.

وی از برگزاری مراسم استقبال از پیکر این شهدا فردا چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه رأس ساعت ۷ صبح در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب خبر داد و از عموم مردم برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آورد.

مظلوم رضایی ادامه داد: پیکر مطهر شهید اسدپور بعد از برگزاری مراسم استقبال به معراج شهدای فارس واقع در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتقل خواهد شد و بعد از آن یکسری برنامه‌ها با حضور پیکر این شهدا اجرا خواهد شد.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس ادامه داد: پیکر مطهر شهید اسدپور در روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز شهادت امام صادق(ع) در زادگاهش واقع در روستای اوجلو بخش کورکی شهرستان زرقان استان فارس به خاک سپرده خواهد شد.

وی در خصوص ۷ شهید دیگر نیز گفت: سپاه فجر فارس اقدام به نمونه‌برداری از خانواده‌های شهدا کرده است تا بتواند هویت شهدای مفقود آنان را مشخص کند و این کار هم از طریق آزمایش‌های ژنتیک واقع در مرکز نور تهران انجام می‌شود.

مظلوم رضایی ادامه داد: یکسری شهدای گمنام دوران دفاع مقدس هستند تا سال ۸۴ در نقاط مختلف استان فارس به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شدند و در نهایت از طریق آزمایش‌های ژنتیک موفق به شناسایی هویت ۷ تن از این شهدا شدیم.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس اضافه کرد: از این ۷ شهید، دو شهید اهل استان تهران هستند که پیکر یکی از آنان در جهرم و دیگری در گلزار شهدای شیراز به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شده است.

وی بیان کرد: دو شهید دیگر هم از استان کرمان هستند که یکی از آنان در گلزار شهدای مرودشت و دیگری در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شده‌اند. یک شهید هم اهل قم است که پیکر مطهرش در گلزار شهدای سپیدان دفن است. یک شهید متعلق به شهرستان گرگان استان گلستان است که در گلزار شهدای شیراز مدفون است و یک شهید هم مربوط به ابهر زنجان است که در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شده است.

مظلوم رضایی یاداور شد: بناست که سپاه‌های استان‌ها درباره شناسایی هویت شهیدشان اطلاع دهند تا به زودی شاهد حضور خانواده‌های این شهدا در استان فارس باشیم.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس با بیان اینکه ۱۱۳ شهید گمنام در استان وجود دارند که به عنوان شهید گمنام قبل از سال ۸۴ به خاک سپرده شده‌اند، گفت: منتظر هستیم تا در آینده هم بتوانیم خبرهایی درباره شناسایی هویت شهدای گمنام اطلاع‌رسانی کنیم.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • پیکر مطهر شهید عشیری لیوسی؛ پس از ۴۰ سال کشف و شناسایی شد
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال