Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالیکه مسئولان بهداشت کشور از نبود بودجه کافی برای مدیریت کرونا گلایه‌مندند اسناد نشان می‌دهد که با دستور رییس جمهور بودجه میلیاردی از این بخش صرف ساختمانی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اوایل تابستان امسال بود که انتشار خبری در رسانه‌ها مبنی بر هیئت علمی شدن دختر رییس جمهور آن هم بدون طی کردن فرآیند‌های قانونی جذب، جنجال‌برانگیز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
داستان از این قرار بود که (طبق اعلام برخی مطلعین دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی) مریم روحانی، دختر حسن روحانی، بدون هیچگونه شرکت در فراخوان و طی کردن مراحل قانونی به عضویت هیئت علمی گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درآمده و نام وی در لیست اعضای هیئت علمی سایت درج شده است.

فعالیت در دانشگاه برای گذراندن تعهد خدمتی نه هیئت علمی شدن!  چنین موضوعی باعث شد در آن زمان رسانه‌های متعددی ماجرا را از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی جویا شوند و پس از کش‌وقوس‌های فراوان و فشار‌های رسانه‌ای، مسئولان دانشگاه که تا آن زمان سکوت کرده بودند، اعلام کردند، دختر رییس جمهور فارغ التحصیل رشته دکترای زیست فناوری پزشکی از انستیتو پاستور ایران بوده که پس از فارغ التحصیلی درخواست گذراندن تعهدات قانونی خود را در آذر ماه سال ۹۸ به دانشکده‌های فن آوری‌های نوین پزشکی دانشگاه ارائه کرده است و با نظر موافق به معاونت آموزشی دانشگاه اعلام شده و درنهایت مریم روحانی جهت گذراندن تعهدات قانونی از تاریخ ۱۸ دی ماه سال ۹۸ به عنوان عضو هیئت علمی تعهداتی در دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی شروع به کار نموده است.

شایان ذکر است که تا قبل از اعلام دانشگاه هیچ سوابق تحصیلی از مریم روحانی در دست نیست و طبق آخرین اطلاعات وی دوران تحصیل کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی خود را در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گذرانده است.

  ۲۸۹ عضو همچون دختر رییس جمهور در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی فعالند ابهام و سوال درباره این موضوع زیاد بوده و هست، اما مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اجرای چنین موضوعی را تنها برای دختر رییس جمهور ندانستند و به گفته آنان در حال حاضر ۲۸۹ عضو هیئت علمی با شرایط مشابه وی در دانشگاه مشغول گذراندن تعهدات خود هستند و پس از به پایان رسیدن تعهدات، رابطه کاری این گونه افراد با دانشگاه قطع خواهد شد و صرفاً افرادی به استخدام هیئت علمی دانشگاه در خواهند آمد که در فراخوان جذب اعضاء هیات علمی دانشگاه شرکت کنند.

نماینده‌ای که اتش زیرخاکستر را روشن کرد چنین اطلاعیه‌ای از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی پرونده ماجرا را تا حد زیادی بست تا اینکه چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آتش زیرخاکستر را مجددا شعله‌ور کرد. علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس همزمان با اعلام این مسئله که برای تکمیل پروژه‌های عمرانی کشور مشکلات بی‌شماری وجود دارد و کمبود بودجه بسیاری از آن‌ها را نیمه‌تمام متوقف کرده است از موضوع تازه‌ای پرده برداشت.

سوءاستفاده از حضور دختر رییس جمهور برای گرفتن بودجه طبق اعلام این نماینده، به واسطه هیئت علمی بودن دختر رییس جمهور در دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، مسئولان این دانشگاه تخصیص بودجه‌ای میلیاردی برای ساخت ساختمانی جدید را درخواست کردند و تنها ظرف مدت ۴۸ ساعت و بدون طی کردن مراحل قانونی، مجوز برداشت مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع یک میلیارد یورویی تامین هزینه‌های مدیریت و مقابله با ویروس کرونای صندوق توسعه ملی برای این امر صادر شد.     درواقع مطابق درخواست مستقیم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، محمدباقر نوبخت با دستور رییس جمهور چنین هزینه‌ای را در تاریخ سی‌ام تیرماه امسال تخصیص داده است.

گویا مسئولان دانشگاه شهیدبهشتی از حضور این شخص در دانشگاه استفاده کرده و به این واسطه هزینه‌ای را دریافت کرده‌اند. به اعتقاد نماینده مردم خمین در مجلس «وقتی پای نزدیکان آقای روحانی در میان باشد با چشم برهم زدنی اعتبارات کلان به سمت سوژه مورد نظر سرازیر می‌شود».

این موضوع درحالی است که طی چند روز اخیر وزیربهداشت از کمبود بودجه و دست نیافتن به منابع اختصاص یافته به بحث بیماری کرونا گلایه می‌کند و در این بین کسی پاسخگو نیست.

منابع غیررسمی از دانشگاه حمایت می‌کنند اختصاص بودجه میلیاردی در شرایط فعلی کشور جهت ساخت یا خرید ملک تازه‌ای برای دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی موضوعی است که مسئولان دانشگاه تاکنون درباره‌اش سکوت کرده‌اند و برای شفافیت آن حاضر به صحبت نیستند به اعتقاد آن‌ها چنین مسئله‌ای رسمیت ندارد و اظهار نظر درباره‌اش بیهوده است. البته برخی منابع غیررسمی به خبرگزاری دانشجو اعلام کرده‌اند که افرادی سودجو قصد تخریب این فرد و دانشگاه را دارند و با اعلام اخبار دروغین می‌خواهند فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را زیرسوال برند، همچنین این منابع اعلام کردند که این ساختمان بسیار قدیمی بوده و برای حفظ امنیت پرسنل و تجهیزات گران‌قیمت تصمیم به جابجایی ساختمان گرفته شده که پس از ماه‌ها تلاش، دولت با تامین بودجه آن موافقت کرده است و وزیر بهداشت در جریان کامل این امر قرار دارد.

اما این موضوع قانع‌کننده نبوده و حتی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در نامه‌ای به رییس دیوان محاسبات کشور خواستار شفاف‌سازی و پیگیری موضوع تخصیص بودجه میلیاردی از اعتبارات صندوق توسعه ملی جهت ساخت و ساز در دانشگاه شده است.     بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در نامه‌ای به رییس دیوان محاسبات کشور خواستار شفاف‌سازی و پیگیری موضوع تخصیص بودجه میلیاردی از اعتبارات صندوق توسعه ملی جهت ساخت و ساز در دانشگاه شد   دلیل سکوت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی چیست؟ صحبت‌های فوق‌الذکر تماما به صورت غیررسمی به خبرگزاری دانشجو اعلام شده و هنوز اطلاعیه یا گزارشی رسمی برای صحت و سقم آن از هیچکدام از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دریافت نشده است. اما تاکی مسئولان می‌خواهند در سکوت خبری به سر برند؟ شاید معتقدند که چیزی تا انتهای سال پایانی دولت نمانده و تمام این موضوعات به درست یا غلط با روی کارآمدن افراد جدید فراموش خواهند شد. شایدهم می‌خواهند با سکوت خود بر این موضوع صحه گذارند و حرفی برای پنهان کردن ندارند.

درهر صورت خبرگزاری دانشجو پیگیر موضوع است و صحت و سقم ماجرا را با بررسی اسناد و مدارک طرفین اعلام خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بودجه 99 کرونا مریم روحانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دانشکده فناوری های نوین خبرگزاری دانشجو دختر رییس جمهور بودجه میلیاردی نوین پزشکی هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با هشدار به خطر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، گفت: مواد غیرمجاز و به ویژه فلزات سنگین که در این گونه محصولات به کار می‌رود، بسیار خطرناک و حتی سرطان‌زا بوده و در بلندمدت آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کنند.


الهام تاجر افزود: شهروندان هنگام خرید کالا‌های سلامت‌محور به نشان غذا و دارو و تاریخ مصرف بر روی برچسب دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ گزارش کنند.


وی گفت: با هدف حفظ سلامت شهروندان، بازرسی از اصناف در گشت مشترک با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو، نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن شهرستان کاشان به صورت ادواری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم