Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا، روز گذشته (دوشنبه۲۱ مهرماه) مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی مهمان سردار حسین ‌رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت بود و رئیس پلیس تهران در این دیدار ضمن تشریح عملکرد پلیس در ماه‌های اخیر به بیان جزئیاتی از ابعاد پرونده کیوان.الف نیز پرداخت.

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران پس از این جلسه به یکی از روزنامه‌ها گفت: رئیس پلیس تهران در این جلسه اعلام کرد که متهم به تجاوز به بیش از ۳۰۰ دختر طی ۱۰ سال اعتراف کرده اما تنها حدود ۱۰ نفر حاضر شده‌اند با حضور در دادسرا و قرار گرفتن در برابر متهم او را شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته یکی دیگر از نمایندگان تهران نیز پلیس موفق به کشف فیلم‌های سیاه از تجاوز به ۴۶ دختر جوان از مخفیگاه متهم شده‌ و رسیدگی به این پرونده و تلاش با هدف تشویق شاکیان برای مراجعه به دادسرا و پلیس و طرح شکایت از متهم ادامه دارد.

همچنین مشخص شد که عنوان مجرمانه متجاوز فساد فی‌الارض اعلام شده که حکم آن هم در قانون و جزای اسلامی اعدام است. اما اعلام این خبر از سوی یک نماینده مجلس که موضوع را از سوی یک نهاد انتظامی نقل کرده با اصول سیستم دادگاه و بازپرسی همخوانی چندانی ندارد.

تعجب وکیل کیوان. الف به خبر پلیس تهران

شیما قوشه وکیل پایه‌ یک دادگستری هم که در این پرونده وکالت شاکیان را بر عهده دارد، از این اتفاق تعجب کرده و توضیح داد: وقتی خبر را به عنوان وکیل شاکیان، نه از سوی دادگاه که از طرف خبرنگاران و رسانه‌ها شنیدم، واقعا متعجب شدم. به همین دلیل امروز صبح به دادسرا رفتم و از بازپرس پرونده علت را جویا شدم.

این حقوقدان ادامه داد: مراتب اعتراضم را به بازپرس پرونده ابراز کردم و خوشخبتانه او هم قول پیگیری داد که در صورت ایجاد تخلف در این زمینه از سوی افرادی که خبر را به این شکل پخش کردند، پیگیری‌های لازم صورت گیرد. در واقع بازپرس پرونده هم تایید کرد که این اطلاعات محرمانه بوده و نباید در جایی پخش می‌شد.

کیوان.الف پس از آن تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفت که از اوایل شهریورماه در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر و اینستاگرام هشتگی با عنوان تجاوز خبرساز و جنجالی شد. برخی از دخترانی که به گفته خودشان قربانی تجاوز شده و جرات نکرده بودند شکایت کنند، حالا در فضای مجازی به بازگویی روایت‌های تلخی از لحظاتی که قربانی تجاوز شدند پرداخته بودند تا شاید از این طریق بتوانند متجاوز را رسوا کنند.

قاضی پرونده و پلیس بارها به قربانیان اعلام کرده‌اند که هویت‌شان محفوظ خواهد ماند و نیز هیچ اتهامی علیه آنها مطرح نخواهد شد و به این ترتیب حتماً برای شکایت به دادسرا یا پلیس امنیت مراجعه کنند، اما شاکیان زیادی هستند که هنوز شکایت‌شان را مطرح نکرده‌اند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا رکنا پلیس تجاوز متجاوز قانون اعدام اینستاگرام فضای مجازی اخبار حوادث تجاوز پرونده کیوان الف عکس ایران فیلم خودکشی قتل دختر ماه تجاوز کودک تلگرام پلیس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۸۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه

به گزارش خبرنگار مهر، رسول کوهپایه زاده گفت: همانطور که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کردند خوشبختانه مطابق دادنامه قطعی از سوی شعبه ۸ صادره دیوان عالی کشور که صراحتاً اعلام نموده است: چنان چه موکل آقای «بابک زنجانی» بتواند بدهی خود را پرداخت کند، مستحق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اموال مربوطه به کشور مسترد گردیده و بدهی کاملاً تسویه شده است با درخواست دادگستری کل تهران و تایید ریاست قوه قضاییه، رهبر معظم انقلاب با درخواست عفو موکل موافقت فرمودند و مجازات اعدام به «۲۰ سال حبس» تقلیل یافت.

وکیل دادگستری افزود: اینک با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از گذراندن مدت حبس می گذرد مطابق قوانین و مقررات موکل امکان «آزادی مشروط» را دارا است و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه این پرونده نمونه درخشان و مصداق بارز درایت صداقت و سخاوت در تصمیمات اقدامات و قول های دستگاه قضایی است اظهار داشت: برخلاف برخی از اظهار نظرها و ادعاها نهایتاً اموال به کشور مسترد شد و هم حقوق قانونی موکل ملحوظ نظر قرار گرفته و احقاق گردید.

کوهپایه گفت: به عنوان وکیل دادگستری از بدو ورود به پرونده تمام تلاش و همت و تمرکز بر این امر استوار بود که حقوق قانونی موکل و جامعه بر اساس سوگند وکالت مورد توجه قرار گرفته شود. پس از ۱۰ سال حضور و وکالت در این پرونده تحقق وعده الهی را شاهد هستیم که «ان الله مع الصابرین».

وکیل دادگستری بیان کرد: نکته مهم اینکه این برگ ذرین در تاریخ قضایی که همزمان استرداد اموال و حقوق متهم مورد توجه قرار گرفته شده است، مرهون عدالت خواهی، تدبیر، صلابت، اهتمام و ژرف اندیشی شخص قوه قضاییه است که از بدو تشکیل پرونده تا به امروز با نظارت، ارشاد و جلوگیری از کج روی و ارائه طریق، هم مانع از تضییع خون انسان و هم اموال مربوطه به کشور مسترد شد، یقیناً اجر این ثواب عظیم نزد پرودگار محفوظ است.

کد خبر 6093267

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • فوت مرموز دختری بعد از مهمانی رفتن با نامزدش
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • جزییات ناگفته از سرقت بانک ملی توسط کاراگاه پرونده
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند