Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:25:08 GMT

تولید ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در دستور کار

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۸۷۰۶

تولید ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در دستور کار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایدرو، امیر بیات در نشست برنامه ریزی تولید انبوه موتورسیکلت‌های برقی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت صمت حمایت از تولید موتورسیکلت‌های برقی است، اظهار داشت: طبق برنامه تولید ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این طرح با حذف هزینه ۴۰ درصدی باتری و بهره گیری از شیوه سوآپ و باتری‌های امانی و ایجاد زیرساخت‌های لازم ارزان سازی قیمت محصول مدنظر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این خصوص از جمله برگزاری فراخوان طراحی و تولید انبوه موتورسیکلت برقی با مشارکت بخش خصوصی، شناسایی فعالان در حوزه تولید موتورسیکلت برقی داخل کشور، برگزاری جلسات هماهنگی با تولیدکنندگان داخلی، جمع آوری اطلاعات و ارزیابی کامل تولیدکنندگان منتخب داخل کشور و…، تصریح کرد: تولید موتور سیکلت برقی با توان مناسب هم برای جابجایی عادی و هم به عنوان وسیله کار و با هدف کاهش آلایندگی در دستور کار است.

بیات همچنین شناسایی ظرفیت تولید قطعات و اجزا اصلی موتورسیکلت برقی در کشور با هدف کاهش ارزبری، تعمیق ساخت داخل، تأمین اقلام استاندارد، افزایش تولید و ارزان سازی تیپ‌های معین را از دیگر اقدامات ایدرو در طرح تولید موتور سیکلت برقی برشمرد.

وی گفت: سازمان ایدرو، مشترک سازی قطعات نظیر موتور الکتریکی و درایو، مجموعه باتری و سامانه مدیریت، شارژر و مبدل‌ها با هدف بومی سازی و ایجاد مقیاس اقتصادی تولید را پیگیری می‌کند.

رئیس هیأت عامل ایدرو پشتیبانی مجلس شورای اسلامی، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت کشور، شهرداری‌ها، پلیس راهور و سایر بخش‌ها را در شتاب بخشی به طرح توسعه، تولید و استفاده از موتور سیکلت های برقی ضروری خواند.

در این جلسه همچنین اقبال شاکری عضو هیئت رئیسه فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس از آمادگی دستگاه قانون گذاری برای پشتیبانی از این طرح خبر داد.

نمایندگان دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت کشور و نیرو، شهرداری تهران و شرکت‌های تولید کننده موتور سیکلت نیز در این نشست ضمن ارائه دیدگاه‌های خود بر ضرورت اجرای طرح تاکید کردند.

کد خبر 5047473

منبع: مهر

کلیدواژه: ایدرو امیر بیات موتورسیکلت برقی ویروس کرونا قیمت دلار بانک مرکزی ایران تولید نفت بازار سهام شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد آمریکا قیمت نفت ایالات متحده امریکا قیمت یورو قیمت طلا محمد اسلامی قیمت سکه بهار آزادی موتورسیکلت برقی تولید موتور موتور سیکلت سیکلت برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین

بابک صدرایی کارشناس صنعت خودرو در گفت وگو با خبرنگار مهر، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور ما و راهکار حل این ناترازی گفت: اتفاقی که در سال‌های اخیر در صنعت خودروسازی جهان رخ داده این است که به سمت خودروهای با موتور پاک، بازدهی بالا و مصرف سوخت پایین و آلایندگی کم رفته ایم.

وی در ادامه بیان کرد: مسائل زیست محیطی در تولید خودرو اگر جدی گرفته نشود برای تمام دنیا بحران ایجاد می‌کند. خودروهایی که در کشور ما تولید می‌شود پلتفرم‌های قدیمی دارد و موتورها آلایندگی بالاتری نسبت به خودروهای جدید دارد.

صدرایی توضیح داد: علاوه بر این مشکل دیگر موجود در کشور ما که باعث شده مصرف بنزین بالا برود از رده خارج نشدن خودروهای فرسوده است. وی ادامه داد: خودروهای فرسوده در کشور ما حجم بالایی دارند. اگر ما خودروی برقی هم به کشور وارد کنیم ولی این خودروهای فرسوده و اتوبوس و مینی بوس های فرسوده را از رده خارج نکنیم تأثیری در کاهش مصرف بنزین و ناترازی ندارد.

این کارشناس خودرو توضیح داد: به همین دلیل ما باید برنامه ریزی داشته باشیم که خودروهای فرسوده و قدیمی و خودروهای تولید کننده آلایندگی را از چرخه مصرف خارج کنیم و به جای آن خودروهای نو با انرژی پاک به چرخه مصرف وارد کنیم.

این کارشناس خودرو بیان کرد: برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده هم مشکلات زیادی بر سر راه وجود دارد زیرا عمده کسانی که از خودروهای فرسوده استفاده می‌کنند شرایط مالی لازم را ندارند که از خودروهای جدید و با مصرف کم بنزین استفاده کنند و برای برون رفت از این شرایط باید دولت تصمیمی عاجل بگیرد.

وی با بیان اینکه حل نشدن این موضوع به ضرر دولت است زیرا باید بودجه کلانی را صرف واردات بنزین کند افزود: دولت باید سوبسیدهایی به مردم بدهد تا از خودروهای برقی و هیبریدی استفاده کنند تا سبد سوخت متنوع شود و همچنین خودروسازان داخلی را ملزم به تولید خودروهایی کند که مصرف پایینی دارند.

صدرایی ادامه داد: در کشور باید خودروسازان موتورهای با مصرف کم را تولید کنند. همچنین خودروسازان می‌توانستند موتورهای هیبریدی را روی خودروها نصب کنند تا مصرف بنزین پایین بیاید و همچنین می‌توانستیم از سالانه یک و نیم میلیون خودرویی که وارد کشور می‌شد بخشی از آن را صرف خودروهای هیبریدی کنیم.

این کارشناس خودرو ادامه داد: البته تحریم‌ها و عدم برنامه ریزی در سطح کلان باعث شده که ما وابسته به پلت فرم‌ها خودرویی مربوط به دو تا سه دهه قبل باشیم و مرتباً آنها را تولید کنیم و خودروهای پاک بیشتر جنبه شوآف و نمایشی به خودش بگیرد.

وی ادامه داد: از سال‌های ۹۲ و ۹۳ پروژه‌های خودروهای برقی را داریم ولی تاکنون اتفاقی در این خصوص نیفتاده است. در شرایط فعلی کشور تولید خودروهای هیبریدی بهتر از برقی است و این خودروها می‌تواند جایگزین خودروهای بنزینی با مصرف بالا شود.

کد خبر 6097938 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • افتتاح نیروگاه پنج مگاواتی در تبریز
  • افتتاح نیروگاه ۵ مگاواتی در تبریز
  • علت خوابیدن باتری موتور طرح کلیک چیست و راهنمای کامل تعویض باتری طرح کلیک
  • دستگیری سارقان ۲۲ دستگاه موتورسیکلت در تاکستان
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت با ۲۲ فقره سرقت در قزوین
  • هونگچی EQM5 برقی بی ام کارز + مشخصات، عکس و قیمت Hongqi EQM5
  • سنگ جدید اینبار برای دوچرخه برقی؛ شرط محال برای استفاده زنـان!
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • جزئیات دریافت گواهینامه یک‌روزه موتور
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران