Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@11:20:44 GMT

ماسک را بالاتر از این قیمت نخرید

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۸۷۴۶

ماسک را بالاتر از این قیمت نخرید

خبرگزاری آریا - رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از امروز ماسک های سه لایه در داروخانه ها با قیمت مصوب 1300 تومان در اختیار مردم قرار می گیرد و فروش ماسک با قیمت بیش از این رقم مصداق گرانفروشی است و با گرانفروشان برخورد می شود.
محمدرضا شانه ساز روز سه شنبه در نشست خبری که در محل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو برگزار شد، افزود: از حدود 90 روز پیش قیمت ماسک به نرخ 1300 تومان تعیین شده اما اجرا نشده بود و در این مدت نیز شاهد بودیم که ماسک سه لایه با قیمت های بیشتر به دست مردم می رسد اما از امروز توزیع ماسک در داروخانه ها شروع می شود و طبق دستور رئیس جمهوری از امروز رعایت قیمت 1300 تومانی ماسک برای عرضه به مردم باید اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: توان تولید روزانه ماسک در کشور حدود 21 میلیون ماسک است و اکنون روزانه بین 5 تا 6 میلیون ماسک در کشور تولید و در داروخانه ها توزیع می شود وحدود 60 میلیون ماسک برای توزیع در داروخانه ها آماده توزیع است بنابراین هیچ نگرانی از نظر تامین ماسک مورد نیاز مردم وجود ندارد.
شانه ساز گفت: مردم بدانند نه در داروخانه نه در هیچ جای دیگر نباید ماسک سه لایه را بیش از 1300 تومان بخرند البته قیمت ماسک های دیگر ماسک N95 که بیشتر مصرف صنعتی دارد، متفاوت است. از همه مردم می خواهیم قیمت 1300 تومانی برای هر ماسک از فروشندگان مطالبه کنند و اگر داروخانه یا فروشگاهی در گذشته ماسک را به قیمت بالاتر خریداری کرده باید مرجوع یا فاکتور را اصلاح کند و فروش گرانتر از 1300 تومان ماسک تخلف است.
وی ادامه داد: از قبل برای توزیع ماسک به قیمت 1300 تومان در ستاد لجستیک ستاد ملی کرونا برنامه ریزی شده بود و همه اعضای ستاد و ریاست جمهوری بر عرضه ماسک به قیمت مصوب اصرار دارند به خصوص اینکه استفاده از ماسک در بیرون از خانه برای همه مردم اجباری است و باید ماسک با قیمت مصوب به راحتی در دسترس مردم باشد.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بعد از تامین ماسک در داروخانه ها، ماسک سه لایه در فروشگاههای لوازم و تجهیزات پزشکی و فروشگاههای زنجیره ای معتبر نیز به قیمت مصوب توزیع و در اختیار مردم قرار می گیرد و تا زمان اشباع بازار روند افزایش تولید ماسک در کشور ادامه پیدا می کند.
وی افزود: بازرسی های وزارت بهداشت، معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی بر عرضه ماسک به قیمت مصوب نیز با جدیت انجام می شود و مردم نیز می توانند در صورت مشاهده تخلف موارد را به معاونت های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی یا شماره 190 وزارت بهداشت، نیروی انتظامی یا مراجع قضایی اطلاع دهند.
منبع: ایرنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: داروخانه ها قیمت مصوب سه لایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد

امام جمعه شهرستان خوی گفت: اجتناب از نزاع‌های سیاسی و تنش زا و به کار گرفتن تمام تلاش و توان در راستای خدمت بی منت به مردم، حفظ روحیه امید و نشاط اجتماعی در میان مردم با رعایت اصل عدالت و توزیع عادلانه امکانات از جمله مواردی است که اعضا شوراها باید به آن توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان خوی ضمن تبریک روز نهم اردیبهشت روز شوراها به اعضا شوراهای اسلامی اظهار کرد: گره‌گشایی از مشکلات مردم و نیازهای اساسی در مصوبات و مقررات باید در دستور کار اعضای شورا باشد.

وی با بیان اینکه مردم این افراد را به‌عنوان مشاور امین انتخاب می‌کنند تا در روستاها و شهرها بتوانند نیازمندی‌های اساسی مردم را مد نظر قرار دهند و نباید نیازها و موارد غیر ضروری جای خود را به نیازهای ضروری بدهد، افزود: اعضای شوراها باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که بتوانند از مشکلات اولویت دار مردم مثل ترافیک گره‌گشایی کنند.

امام جمعه شهرستان خوی با بیان اینکه مردم را باید ولی نعمت بدانیم، تصریح کرد: امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین مردی که انقلاب ما مرهون وجودش است می‌فرمایند به من اگر خادم بگویید خوشحال‌تر از این هستم که به من رهبر بگویید، ما مردم را ولی نعمتمان بدانیم. خانواده‌های مکرم شهدا ولی نعمت ما هستند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی با تاکید بر اینکه تکریم و حفظ کرامت انسانی در مجموعه شورا و شهرداری و ادارات شهرستان توصیه بنده است، گفت: اجتناب از نزاع‌های سیاسی و تنش‌زا و به کار گرفتن تمام تلاش و توان در راستای خدمت بی منت به مردم، حفظ روحیه امید و نشاط اجتماعی در میان مردم با رعایت اصل عدالت و توزیع عادلانه امکانات از جمله مواردی است که اعضا شوراها باید به آن توجه کنند.

وی با اشاره به عملکرد مدیریت شهری خوی یادآور شد: در عرصه‌های فرهنگی کارهای بسیار خوبی انجام می‌شود، در راستای گسترش فضای سبز و پارک‌ها و تنظیم خیابان‌ها و معابر و کمربندی‌ها کارهای فاخری انجام شده است اما در برخی از مناطق شهر نیاز مبرم به نهال کاری، ایجاد پارک و مراکز تفریحی، مراکز ورزش عمومی، پارک محله، گسترش فضای ورزشی (به ویژه فضای ورزشی ویژه بانوان) وجود دارد.

امام جمعه شهرستان خوی همچنین با اشاره به عملیات وعده صادق عنوان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب موضوع اصلی در قضایای اخیر اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و شکست هیمنه دشمن بوده و تعداد موشک و یا اصابت به هدف اهمیتی پایین‌تر دارد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی اظهار کرد: مسئله قدرت، جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زد، مسئله شکست هیمنه اسرائیل جنایت کار است. مسئله تشجیع و قوت قلب مسلمانانی است که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیازده هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز کارگر افزود: حمایت از کارگر به این معنی است که ما جنس ایرانی و داخلی را خریداری بکنیم تا ثروت ملی افزایش پیدا بکند.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: تضمین امنیت شغلی، مسئله بیمه‌ها و اجرا نشدن سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، ایمنی نیروی کار و ارتقای مهارت‌های شغلی چهار مسئله مهم کارگران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی همچنین با اشاره به در پیش رو بودن روز معلم تصریح کرد: در عظمت معلم همین بس که همه ما وقتی به دنیا آمدیم هیچ چیزی بلد نبودیم معلم به ما یاد داد تا قرآن و مفاتیح و کتاب‌ها را بتوانیم بخوانیم، این معلم در دل انسان یک چراغی را روشن کرد و انسان را از جهل به دانایی رساند.

کد خبر 748073

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود