Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قاسم پور رییس اداره اوقاف شهرستان رودسر و املش در جمع خبرنگاران و به مناسبت هفته وقف گفت : ارتقای 12 مرکز بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی ، قرآنی و اجتماعی افق تا پایان امسال در شهرستان مصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ محمد قاسم پور رییس اوقاف شهرستان رودسر و املش در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از اصحاب رسانه برای انعکاس اخبار و فعالیت های این نهاد گفت : همانگونه که مقام معظم رهبری همواره به تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تاکید داشته اند و همچنین حسب فرمایش حضرت امام خمینی (ره ) مبنی بر اینکه " می خواهیم مردم در جوار بقاع متبرکه در آرامش زندگی کنند " ، این موارد مگر به همت مدیران و متولیان امر ، همراهی اصحاب رسانه شهرستان و استان ، خیرین بزرگوار و هیات های امناء در سطح بقاع متبرکه محقق نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : زمانی دستور و ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه بر این پایه بود که این سازمان در کشور علاوه بر کارهای عمرانی بیشتر مباحث فرهنگی و قرآنی بپردازد اما رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، دکتر خاموشی دستور ویژه ای دادند که بقاع متبرکه باید برای رفع آسیب های اجتماعی محور قرار گیرند و ما نیز خود را موظف به انجام این امر می دانیم.

وی اضافه کرد : در  هفته ی وقف قرار داریم و این مناسبت بما فرصتی می دهد که فعالیت های خوب اوقاف را در سطح شهرستان به اطلاع مردم برسانیم.

قاسم پور خاطر نشان کرد : برای تبدیل بقاع متبرکه به قطبهای فرهنگی باید از وجود جوانان محلات که دغدغه ی رفع آسیب های اجتماعی را دارند بهره گیری کنیم و کاستی ها در ساختار مدیریت بقاع را با ترمیم هیات امنای قبلی و اضافه کردن اعضای جدید با اولویت استفاده از جوانان مرتفع کرده و بهبود بخشیم.

وی گفت : بر طبق قانون سازمان اوقاف و امور خیریه موظف است برای مساجد ، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی ،امین یا هیات امنا تعیین کند و سازمان برای قوانینی که مجلس محترم تصویب کرده و ابلاغ شده است دستورالعمل های اجرایی صادر کرده و کمیسیونی در شهرستانها به عنوان کمیسیون تایید صلاحیت هیات های امنا تشکیل داده متشکل از امام جمعه محترم یا نماینده ی تام الاختیار ایشان ، نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان و همچنین دو عضو معتمد شهرستانی و اداره اوقاف و امور خیریه آن منطقه که با دریافت اسامی افراد معتمد محلی و بررسی صلاحیت آنها در کمیسیون مربوطه هیات امناء را انتخاب می کنند.

وی ادامه داد : رودسر و املش 187 بقعه متبرکه ،457 مسجد ، 650 نفر هیات امناء و همچنین 320 نفر خادم در دو شهرستان و بخشهای تابعه دارد.

قاسم پور خاطر نشان کرد : امسال 12 مورد مصوب برای ارتقای مراکز فرهنگی بقاع به مراکز فرهنگی ،قرآنی و اجتماعی افق داریم .

وی اظهار داشت : در شهرستان رودسر و املش 116 مورد موقوفه متصرفی و قریب به 3255 رقبه داریم و 11 مورد نیز وقف غیر متصرفی داریم.

وی با اشاره به طرحهای اجرا شده توسط اداره اوقاف شهرستان برای خانوارهای آسیب دیده از کرونا گفت : 300 بسته معیشتی به ارزش 750 میلیون ریال از محل موقوفات در بین خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع گردید که با محوریت مراکز فرهنگی بقاع و شناسایی افراد کم بضاعت توسط این مراکز توزیع می شود .در دهه ی وقف نیز انشاالله توزیع 250 بسته معیشتی در دستور کار قرار دارد که به دنبال تامین منابع آن هستیم و خیرین بزرگوار و هیات امنای ما نیز 4000 بسته معیشتی به ارزش 6 میلیارد ریال توزیع کرده اند .

وی خاطر نشان کرد : در بحث اجرای نیت وقف ،بیش از 300 میلیون تومان از درآمدهای حاصله از موقوفات متصرفی برای اجرای نیت هزینه شده است.

قاسم پور با اشاره به برنامه های هفته ی وقف گفت : این برنامه ها از 24 مهرماه شروع می شود که تکریم از مدافعان سلامت در برخی از بیمارستانها ،دیدار با خانواده معظم شهدا ،اجرای طرح احسان ماندگار ، افتتاح ساختمان های جدید برخی از بقاع متبرکه و... جز این برنامه ها خواهد بود.


 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه بقاع متبرکه مراکز فرهنگی رودسر و املش بسته معیشتی قاسم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان گفت: در بازرسی ماموران انتظامی از یک واحد صنفی در شهرستان فلاورجان هزار و ۵۰۰ عدد انواع قرص های ترک اعتیاد غیر مجاز کشف و ضبط شد .
سرهنگ مرتضی هادیان با اشاره به معرفی متصدی متخلف این واحد صنفی به مرجع قضائی از شهروندان خواست :اخبار و اطلاعات خود پیرامون موارد مشکوک و مجرمانه را از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی