Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمودرضا نیازی» روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی استاندارد ( ۱۴ اکتبر )، افزود: اداره استاندارد یک نهاد حاکمیتی و نظارتی در حوزه سلامت و ایمنی مردم است که در بخش‌های ارزیابی مطابقت کالا و خدمات، صادرات، واردات، اندازه‌شناسی و استانداردشناسی به مردم خدمت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ارزیابی ۶۳۰ واحد تولیدی با یک هزار و ۲۵۵ فرآورده و محصول دارای علامت و پروانه استاندارد زیر پوشش اداره استاندارد هستند، گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کننده در یک سال گذشته یک هزار و ۴۵ نمونه‌برداری و آزمون برای انطباق فرآورده‌های تولیدی با استاندارد انجام دادیم تا از تولید کالاهای بی‌کیفیت جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمنی و سلامت مردم خط قرمز اداره استاندارد است

نیازی ایمنی و سلامت مردم را خط قرمز اداره استاندارد دانست و گفت: این اداره کل در دادگاه و دادسرا شعبه تخصصی دارد و در یک سال گذشته هم ۱۲۳ پرونده و طرح دعوی به دادستانی ارجاع داده شده که در نتیجه آن متخلفان به مجازات‌هایی مانند حبس تا ۶ ماه و ۱۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی هم محکوم شده‌اند.

دبیر شورای استاندارد استان کرمانشاه در ادامه از توقیف فروش ۷۰۰ کیلوگرم خرما با نام تجاری « نخل کریمی » ظرف ۱۰ روز گذشته به دلیل جعل علامت استاندارد خبر داد و افزود: در ماه‌های گذشته هم ۲۰ هزار فیلتر هوا، ۲۱۲ کارتن کیک، ۷۰۰ جفت کفش، ۷۵۰ لیتر سرکه، ۶ هزار و ۵۰۰ لیتر عرقیات و ۴۰۰ بسته شیر به دلیل جعل علامت استاندارد توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تعداد کل تجهیزات تفریحی ثبت شده در سامانه استاندارد را یک هزار و ۳۸۷ عدد اعلام کرد و گفت: همه مراکز تفریحی زیر نظر اداره استاندارد قرار دارد و در مجموع ۳۰۰ گواهینامه و در سال گذشته هم ۴۹ مورد گواهینامه برای آنها صادر کردیم.

نیازی در خصوص زمین‌های بازی هم گفت: در سال گذشته ۳۴۷ بازدید و بازرسی از زمین‌های بازی انجام دادیم اما متاسفانه هیچ‌کدام از زمین‌های بازی نتوانستند تاییدیه‌های استاندارد را دریافت کنند.

او ادامه داد:‌ در یک سال گذشته از یک هزار و ۲۸۰ لوازم خانگی بازرسی به عمل آمد که در نتیجه آن ۲۵۴ مورد از آنها به دلیل عدم انطباق با استاندارد و جعل علامت توقیف و به مراجع قانونی معرفی شدند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه وجود ۵۳۰ مدیر کنترل کیفیت در واحدهای صنعتی و تولیدی را ظرفیت بزرگی برای کمک به اداره استاندارد برشمرد و اظهار داشت: برای ما باعث افتخار است که آقای « بهزاد فرخی » از مدیران کنترل کیفیت گروه صنعتی « نازگل » در کرمانشاه به عنوان مدیر برتر کنترل کیفیت در کل کشور معرفی و از ایشان تجلیل شد.

دبیر شورای استاندارد استان تجلیل از ۶ واحد تولیدی نمونه استان کرمانشاه را یکی از برنامه‌های آینده اداره استاندارد دانست که با حضور استاندار کرمانشاه انجام می‌شود و گفت: از واحدهای ‌پتروشیمی بیستون ، سیمان سامان، پتروشیمی کرمانشاه، محورسازان زاگرس، لبنیات مانیزان و مارپیچ باختر در مراسمی تجلیل می شود.

در پایان این جلسه از خبرنگاران با اهدای لوحی تقدیر شد.

برچسب‌ها سازمان ملی استاندارد ایران کرمانشاه روز جهانی استاندارد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد ایران کرمانشاه روز جهانی استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران کرمانشاه روز جهانی استاندارد اخبار کنکور اداره استاندارد سال گذشته یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، سردار علی ولیپور گودرزی روز یکشنبه اظهار کرد: اواسط فروردین ماه امسال خانواده‌ای در جنوب تهران با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی اظهار داشتند که دختر ۱۶ ساله‌شان توسط فردی ربوده شده است.

وی ادامه داد: آدم‌ربا با تماس تلفنی و تهدید به قتل، خواستار دریافت ۱۰۰ میلیارد ریال پول برای آزادی دختر شده بود که پس از ثبت شکایت خیلی زود تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تجزیه‌ و تحلیل‌های اطلاعاتی را برای آزادی گروگان آغاز کردند.

سردار ولیپور گودرزی عنوان کرد: تیم جنایی در نخستین گام با اقدامات کارآگاهی اطلاعاتی هویت صاحب خط تلفنی که با تهدید به قتل، درخواست ۱۰۰ میلیارد ریال پول مطرح کرده بود را شناسایی کردند و متوجه شدند که او حدوداً ۲۵ ساله است و به تازگی از استان‌های غربی کشور به تهران آمده و در جنوب تهران زندگی می‌کند.

وی متذکر شد: کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه عملیات شناسایی، راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای آدم‌ربا را طی یک عملیات ضربتی به دام انداخته و دختر نوجوان را آزاد کردند.

سردار گودرزی اظهار کرد: متهم در جریان تحقیقات ابتدایی در اظهارات ضد و نقیضی منکر آدم‌ربایی شد و ادعا کرد که با دختر نوجوان در فضای مجازی آشنا شده و همه این تماس‌ها برای دریافت پول صحنه‌سازی شده بود.

وی اضافه کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزگ قرار گرفت و تحقیقات درباره ادعاهای مطرح شده از سوی مرد جوان ادامه دارد.

کد خبر 849417 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم سارق - سرقت فراجا منطقه ۱۷ حوادث ایران

دیگر خبرها

  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله | عکس
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • تکمیل روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری در شوشتر
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد