Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@03:29:09 GMT

اقتصاد جهانی در چالش تطبیق با بیماری کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۰۳۶۳

صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود نوشت که اقتصاد جهانی بیش از هر زمان در چنبرۀ ویروس کرونا است که در نتیجۀ آن تاکنون بیش از یک میلیون نفر کشته شده اند. در اروپا کشورهای فرانسه، بریتانیا و اسپانیا که با موج جدید ویروس کرونا روبرو هستند می کوشند با اتخاذ تدابیر سخت تر عجالتاً از اعمال تصمیم هایی نظیر قرنطینه که تبعات اقتصادی بسیار سنگین تری خواهد داشت پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رادیو فرانسه بر اساس پیش بینی های صندوق بین المللی پول تولید ناخالص جهانی در سال جاری به میزان ٤٫٤ درصد کاهش خواهد یافت که تا حدودی کمتر از برآوردهای پیشین در ژوئن گذشته است.اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول، "گیتا گوپینات"، معتقد است که همزیستی با ویروس کرونا چالشی بزرگ برای اقتصاد جهانی است و جهان در حال تطبیق خود با این چالش است.بازبینی داده های اقتصادی کشورهای پیشرفتۀ اروپا، آمریکا و همچنین چین گویای این سازگاری و بهبود نسبی شاخص های اقتصادی است، هر چند همین بازبینی ها از رکود شدیدتر در اقتصاد کشورهای در حال رشد خبر می دهند. برای نمونه، تولید ناخالص ملی آمریکا نه ٨ درصد بلکه به میزان ٤٫٣ درصد کاهش خواهد یافت و اقتصادهای اروپا و فرانسه به ترتیب ٨٫٣ درصد و ٩٫٨ درصد کوچکتر خواهند شد.

به گفتۀ کارشناسان صندوق بین المللی پول بحران اقتصادی جهان هنوز پایان نیافته و از سرگیری رشد زمانبر، ناموزون و نامعلوم خواهد بود. همین منابع افزوده اند که بعد از رکود تاریخی سال جاری میلادی و از سرگیری رشد در سال آینده، تولید ناخالص جهانی اندکی بیش از سال ٢٠١٩ خواهد بود. در میان مدت دورنمای رشد به دلیل فاصله گذاری های اجتماعی که تا پایان سال ٢٠٢٢ ادامه خواهند یافت همچنان تیره خواهد ماند.با این حال، کارشناسان سناریوهای بدتر را منتفی نمی دانند. آنان می گویند که در نتیجۀ تشدید امواج جدید بیماری و کُند شدن مداوای بیماران بعید نیست که مقامات دولتی ناگزیر از اتخاذ تدابیر سخت تر باشند و همین کاهش رشد و وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی را در پی خواهد داشت.صندوق بین المللی پول کاهش تولید ناخالص جهانی برای دورۀ ٢٠٢٥-٢٠٢٠ را معادل ٢٨ هزار میلیارد دلار برآورد کرده است. این زیان تنها برای دورۀ یک سالۀ ٢٠٢١-٢٠٢٠ دست کم ١١ هزار میلیارد دلار بوده است و این به منزلۀ عقبگردی بزرگ در زمینۀ بهبود شاخص ها و سطح زندگی افراد در تمام کشورهای جهان است.

همانند بانک جهانی، صندوق بین المللی پول ابراز تأسف کرده که بحران حاضر تمام پیشرفت ها و دستاوردهای سال های ١٩٩٠ در زمینۀ کاهش فقر در جهان را از بین برده و از نو موجب افزایش نابرابری ها شده است.با این حال، نشانه هایی از امیدواری برای خروج از دورۀ سخت کنونی وجود دارد از جمله افزایش آزمایشات پزشکی و بهبود مداوای بیماران و بالاخره پیشرفت های ملموس در زمینۀ تولید واکسن که بعضاً به مراحل نهایی آزمایش نزدیک شده اند.  

منبع: ساعت24

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول تولید ناخالص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری

به گزارش خبرنگار مهر، فروغ شباهنگ ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: یکهزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه و ام اس در استان با عنوان بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت بودند و اکنون صندوق بیماران خاص، سخت درمان و بیماری نادر تشکیل شده است.

وی بیان داشت: ۲۶۵ بیمار مبتلا به تالاسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این بیماران خدمات مرتبط با بیماری خاص خود را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

شباهنگ تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ با ایجاد صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر ۱۰۷ گروه بیماری تحت حمایت قرار گرفتند و افرادی که دارای یکی از این بیماری‌ها باشند در صورت نداشتن هر گونه پوشش بیمه‌ای می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: همچنین برای ۱۰ بیماری شامل تالاسمی، هموفیلی، همودیالیز، دیالیز، پیوند کلیه، ام اس، بیماری‌های متابولیک، پروانه‌ای، اوتیسم، انواع پیوندها، سرطان و بیماری روانی مزمن تعهدات دندان پزشکی تعریف شده و این افراد در قالب سقف ریالی تعیین شده و رعایت ضوابط مربوط، توسط وزارت بهداشت می‌توانند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

شباهنگ تصریح کرد: بیماران حساب‌های پرداختی خود را به بیمه سلامت تحویل داده و هزینه‌ها را دریافت می‌کنند.

کد خبر 6099442

دیگر خبرها

  • فساد را جدی بگیریم/دو راهی مهم گروسی در پرونده ایران/اقتصاد و روان و فرهنگ
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳
  • وضعیت نابسامان نیروی کار در خراسان رضوی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد