Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- روابط‌عمومی آستان قدس رضوی از زائران و مجاوران خواست زیارت از راه دور حرم رضوی را با توجه به شرایط کرونا در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، روابط‌عمومی آستان قدس رضوی در آستانه ایام شهادت امام رضا(ع) با صدور اطلاعیه‌ای از دلدادگان و ارادتمندان ساحت مطهر رضوی درخواست کرد با توجه به خطر موج سوم شیوع بیماری کرونا، ضمن توجه به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، با زیارت از راه دور، به انوار قدسی امام رئوف تمسک جویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این اطلاعیه به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

زیارت مضجع نورانی علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء به‌ویژه در ایام خاص دهه آخر ماه صفر توفیق ارزشمندی است که همه ارادتمندان حضرت مشتاق آن هستند و حضور خیل عظیم زائران ارجمند در قالب هیئات مذهبی، گروه های زیارتی و زائران پیاده در سال های گذشته موید این موضوع است.

در سال جاری با توجه به شرایط خاص به وجود آمده به واسطه شیوع ویروس منحوس کرونا، آستان قدس رضوی سعی کرد، ضمن خدمت برای تکریم زائران عزیز و حضور همه جانبه در رزمایش مواسات، با ایجاد بسترهای گوناگون ارتباطی در رسانه‌های ملی، بین المللی و فضای مجازی، شرایط بهره مندی همه مشتاقان از انوار معنوی این آستان مقدس را در سراسر عالم فراهم نماید؛ هرچند خود بر این امر واقفیم که اثرات و برکات زیارت حضوری با هیچ اقدام دیگری جبران نخواهد شد.

نمایش آثار نفیس خطی با محور امام رضا(ع) در کتابخانه‌‌ آستان قدس رضوی + فیلمتولیت آستان قدس رضوی از پیکر مطهر شهدای خانطومان استقبال کرد+تصویر‌خوزستان| زوج‌های جوان 5 سال رایگان از خدمات مشاوره‌ای آستان قدس رضوی بهره‌مند می‌شوند

در ایام دهه آخر صفر نیز با عنایت به سردی هوا و هشدارهای مقامات مسئول در خصوص موج سوم شیوع بیماری، آستان قدس رضوی تلاش کرده با خدمت شبانه روزی و تشدید تمهیدات بهداشتی، زمینه زیارت توأم با سلامت زائران را فراهم آورد. لکن از مردم مومن و متدین که در ماه های گذشته جلوه‌ای بی بدیل از حقانیت و عقلانیت اسلام اصیل را به نمایش گذاشته‌اند، خواهشمندیم ضمن توجه به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و با زیارت از راه دور، به انوار قدسی امام رئوف تمسک جویند.

در پایان ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای همه ارادتمندان اهل بیت اطهار علیهم السلام، امیدواریم به زودی با رفع بلا بتوانیم با تمام ظرفیت و توان خدمتگزار خیل عظیم زائران صحن و سرای رضوی باشیم.

انتهای پیام/282/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زیارت از راه دور آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد

شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج و زیارت، سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ را برای هر زائر ۵۰۰ یورو اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، ایمان شمسایی ـ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج ـ در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: با موافقت بانک مرکزی هر یک از زائران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد، از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می‌شود دریافت کنند.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست، درباره آخرین روند ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع گفت: عملیات ثبت‌نام حج در استان‌ها نزدیک به پایان است و فرآیند امور اجرایی دریافت روادید زائران حج ۱۴۰۳ تاکنون مطلوب بوده است؛ «رقم طلب» برای ۷۴ هزار زائر حج دریافت شده و دریافت «رقم طلب» بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و پس از آن، دریافت روادید انجام خواهد شد.

نصرالله فرهمند ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت، که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد، درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به عربستان قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش‌بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره پس از حج تمتع) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ نیز قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود و پرواز‌های رفت زائران تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب