Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@22:43:27 GMT

گرانی با گرانفروشی فرق دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۲۲۵۹

‍‍‍‍‍‍

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: گرانی با گرانفروشی فرق می کند ما در قبال گرانی مسئولیتی نداریم اما با گرانفروشی طبق وظیفه برخورد می کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: نوسان قیمتی که در بازار می‌بینیم به علت نوسان قیمت ارز است و تا وقتی که قیمت ارز نوسان دارد بقیه قیمت‌ها هم نوسان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نوده فراهانی با بیان این که ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مسئول قیمت گذاری هستند گفت: قیمت گذاری ارتباطی به اصناف ندارد، اصناف سود متعارفی را که هرسال در کمیسیون‌های وزارت صمت تصویب و ابلاغ می‌شود روی کالا می‌کشد و اگر بیشتر بگیرند با آنها برخورد می‌شود.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
سید جواد احمدی معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز گفت: نمی‌توانیم زمانی برای مهار قیمت‌ها مشخص کنیم برای این که قیمت یک کالا متشکل از مؤلفه‌های زیادی است که بر اساس آن‌ها و ضوابط مشخص قیمت گذاری آن انجام می‌گیرد، در سال ۹۶ و ۹۷ این مؤلفه‌ها ثابت بود برای همین تورم پایین بود، اما وقتی یکی از این مؤلفه‌ها تغییر کند اثر خودش را در قیمت نهایی نشان خواهد داد.

احمدی افزود: این که ما در ماه ۲۰ هزار پرونده تخلف تشکیل می‌دهیم نشان می‌دهد تخلف هست و داریم وظایفمان را انجام می‌دهیم و این که ۱۸ تا ۱۹ هزار شکایت دریافت می‌کنیم نشان می‌دهد که گرانفروشی و تخلف در اصناف دارد رخ می‌دهد.

او گفت: آنچه در شرایط کنونی مردم را ناراضی کرده است گرانی است و نمی‌توانیم دستگاهی را برای آن مقصر بدانیم، چون مربوط به کل اقتصاد است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: فقط کالا‌های اساسی و ضروری مشمول قیمت گذاری می‌شوند، اما هر جا موردی باشد که قیمتش نامتعارف باشد یا شکایتی شود ورود و رسیدگی می‌کنیم و اگر تخلفی رخ داده باشد به تعزیرات معرفی می‌کنیم.

احمدی گفت: متولی برخورد با تخلفات و گرانفروشی در قدم اول اتحادیه‌های صنفی و احد‌های نظارت و بازرسی اتاق اصناف هستند.

او تاکید کرد: ما وظایفمان را با جدیت انجام می‌دهیم، اما باید بین انجام وظیفه و اثر بخشی آن فرق گذاشت.

محمد علی اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی هم گفت: تا زمانی که عدم توازن در عرضه و تقاضا باشد قیمت‌ها هم افزایش خواهد یافت و زمانی این متوقف می‌شود که همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی و مسئول وظایفشان را به نحو مطلوب انجام دهند و زنجیره تولید تا توزیع کاملا مدیریت شود و هیچ یک از مؤلفه‌های قیمت گذاری دستخوش تغییر نشود.

او گفت: مسئولیت گرانی و گرانفروشی بر عهده یک دستگاه نیست بلکه همه دستگاه‌ها و وزارت خانه‌ها نقش دارند و اراده جدی هم برای انجام وظایف و برخورد با متخلفان وجود دارد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: تیتر امشب ، تنظیم بازار ، اصناف ، سازمان حمایت ، تعزیرات

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تیتر امشب تنظیم بازار اصناف سازمان حمایت تعزیرات سازمان حمایت قیمت گذاری مؤلفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۲۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی

قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : پرونده یک واحد صنفی قصابی به اتهام گرانفروشی و تداخل صنفی با ارزش تخلف یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ادامه داد: شعبه مذکور متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

شاهی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی و… مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد