Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو جنبش «حزب‌الله» و «أمل» لبنان ساعاتی قبل از برگزاری اولین نشست مذاکرات لبنان و فلسطین اشغالی درباره ترسیم مرزی، بیانیه‌ای مشترک در رابطه با لزوم تغییر ترکیب هیئت مذاکره کننده لبنانی در خصوص ترسیم مرز آبی با رژیم صهیونیستی صادر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، رهبران دو جنبش لبنانی حزب‌الله و أمل سه شنبه شب در آستانه برگزاری اولین نشست مذاکرات لبنان و فلسطین اشغالی درباره ترسیم مرزی -که قرار است صبح چهارشنبه آغاز شود- بیانیه‎ای مشترک در مورد ترکیب تیم مذاکره کننده لبنانی صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه مشترک آمده که طبق توافقی که نبیه بری رئیس پارلمان لبنان بر سر چارچوب جدید مذاکرات ترسیم مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، نشست‌ها و گفت‌گوها فقط باید بین افسران نظامی باشد.

دو جنبش شیعی لبنان تاکید کردند که هرگونه پیوستن شخصیت‌های غیر نظامی به جمع تیم مذاکره‌کننده لبنان، خلاف توافق اعلام شده بر سر چارچوب جدید مذاکرات ترسیم مرزی و متن تفاهمنامه آوریل 1996 و قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل است.

در ادامه بیانیه مشترک ضمن مخالفت صریح دو جنبش مزبور با ترکیب کنونی هیئت مذاکره کننده لبنان آمده است: ما صراحتا مخالف آنچه که رخ داده است، هستیم؛ چرا که خروج از توافق بر سر چارچوب مذاکرات به مواضع لبنان و منفعت آن آسیب می‌زند و تعرض به همه ارکان قدرت کشورمان است.

حزب الله و امل در بیانیه خود افزودند: تعرض به توافق بر سر چارچوب مذاکرات، ضربه قوی به نقش لبنان و مقاومت و جایگاه این کشور در جهان عرب و همچنین تسلیم در برابر منطق اسرائیل است؛ منطقی که بر مبنای آن خواستار دستیابی به هرگونه از اشکال عادی سازی روابط است.

در پایان بیانیه از مقامات لبنانی خواسته شد که هر چه سریعتر به تفاهمنامه آوریل 1996 رجوع کنند و بر اساس آن هیئتی تشکیل دهند که مطابق با توافق اعلام شده بر سر چارچوب مذاکرات ترسیم مرزی جنوب لبنان باشد.

لبنان و رژیم صهیونیستی علاوه بر مرزهای آبی در ارتباط با مرزهای زمینی نیز در سه منطقه از جمله مزارع شبعا، روستای غجر و بلندهای کفرشوبا اختلاف دارند.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل حزب الله لبنان لبنان اسرائیل حزب الله لبنان لبنان مذاکره کننده لبنان مذاکرات ترسیم مرزی بر سر چارچوب حزب الله دو جنبش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله موشکی به یک پادگان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در بیانیه حزب الله آمده است: برای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۸:۱۵ صبح امروز چهارشنبه (به وقت محلی) محل تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در اطراف پادگان «برانیت» با سلاح موشکی و گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند.

این خبر در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از صدور بیانیه حزب الله از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های نطوعا،‌ متات، الکوش و حرفیش در منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی در پی حمله موشکی از جنوب لبنان خبر داده بودند.

کد خبر 6093793

دیگر خبرها

  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی