Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) سه‌شنبه اعلام کرد، به نتیجه قاطع و راسخی درباره آنچه باعث انفجار چهارم اوت در بندر بیروت شد و جان حدود ۲۰۰ تن را گرفت و میلیاردها دلار خسارت به بار آورد، نرسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیگر آژانس‌های دولتی آمریکایی و اروپایی که از نزدیک تحقیقات مرتبط با انفجار مهیب بیروت را دنبال می‌کنند، باور دارند که این انفجار تصادفی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی اف‌بی‌آی با ارسال ایمیلی به رویترز گفت: چنین نتیجه‌ای به دست نیامده است. این نهاد پیشتر اعلام کرد که کمک تحقیقاتی به شرکای لبنانی‌ خودمان در این تحقیقات ارائه می‌کنیم. سوالات بیشتر باید از مقام‌های لبنایی به عنوان بازرسان اصلی پرسیده شود.

رسانه‌های لبنانی سه‌شنبه گزارش دادند که یک گزارش اف‌بی‌آی در رابطه با این انفجار دوشنبه تحویل یک قاضی لبنانی شده است. اف‌بی‌آی درباره این گزارش اظهارنظری نکرد.

دو منبع دولتی آمریکا که از این تحقیقات و تحلیل‌ها اطلاع دارند، گفتند آژانس‌های آمریکا همچنین به شکل گسترده متقاعد شدند که این انفجار که مقادیر زیادی از نیترات آمونیوم در آن نقش داشت و سال‌ها در یک ساختمان بندر بیروت نگهداری می‌شد، یک حادثه بوده است. یک منبع دولت اروپایی مطلع از گزارش‌ها و تحلیل‌های اطلاعاتی هم گفت، کارشناسان رسمی اروپایی هم تاکید دارند که این انفجار یک تصادف بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انفجار بیروت لبنان اف بی ای آمریکا اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی

منابع خبری از شهادت ۲ شهروند لبنانی و ‌مجروح شدن ۳ نفر دیگر در حملات رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش مشرق، سازمان دفاع شهری لبنان اعلام کرد که در نتیجه بمباران امروز منطقه میس الجبل در جنوب لبنان ۲ غیرنظامی شهید و سه نفر دیگر مجروح شدند.

رژیم صهیونیستی طی چند ماه گذشته همواره مناطق مختلف جنوب لبنان را بمباران و شهروندان غیرنظامی را به شهادت رسانده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تساوی در سیرجان؛ زور گل‌گهر و شمس‌آذر به هم نرسید
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • سرنوشت پیرمرد پرحاشیه/ مارکوپولو به استقلال نرسید!
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی به هیچیک از اهدافش نرسید
  • جام جهانی تیراندازی| پورحسینی به فینال نرسید
  • مخالفت سوئد با تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار «نورد استریم»