Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی در خصوص وضعیت کرونایی شهرستان‌ها گفت: بر اساس اطلاعات ارائه شده شیب این بیماری در شهر زنجان کاهشی نیست و بر این مبنا باید اقدامات بیشتری برای رسیدن به زیر میانگین کشوری انجام شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه هر چند میزان مبتلایان به کووید - ۱۹ در ابهر بیشتر شده است، اظهار داشت: شیب مرگ و میرهای کرونایی این شهرستان کُند شده است و در این میان شمار مبتلایان به این بیماری در خرمدره نیز روند افزایشی یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: وضعیت کرونا در شهرستان خدابنده نیز نشان می دهد که کنترل این بیماری وضعیت خوبی ندارد و در این ارتباط باید با تدابیر لازم مشکلات و موانع بوجود آمده برطرف و اقدامات درمانی برای بیماران بدحال نیز مورد توجه قرار گیرد.

حقیقی در خصوص وضعیت کرونا در طارم نیز افزود: هر چند میزان مبتلایان افزایش یافته اما فوتی های ناشی از آن دقیق و موازی منطبق است که قابل قبول بوده اما شرایط کنونی باید حفظ شود و در مورد سلطانیه نیز کنترل مرگ و میر ها نامطلوب بوده و در این ارتباط بررسی لازم باید انجام گیرد.

استاندار زنجان، با بیان اینکه وضعیت کرونا در ماهنشان هم به لحاظ مرگ و میر و شمار مبتلایان روند خوبی ندارد، ادامه داد: در این خصوص شیب افزایشی بوجود آمده به نسبت جمعیت باید کاهش یابد و در این میان با کارهای انجام گرفته شمار مبتلایان به کرونا و هم مرگ و میرها در شهرستان ایجرود کاهش دارد.

وی با تاکید بر اینکه همگان باید به قانون تمکین کنند، افزود: وقتی گفته می شود در شرایط کرونایی ممنوعیتی وجود دارد به این معنی است که مصداق های آن باید اجرا شود اینکه فعالیت های زیرزمینی و غیر قانونی توجیه ندارد و مسوول مربوطه باید پاسخگو باشد.

حقیقی به موضوع مسدود شدن ورودی و خروجی گاوازنگ شهر زنجان اشاره کرد و افزود: این کار به مدت یک هفته موقتی است و در این مسیر تبلیغات لازم کرونایی انجام و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز هنگام بازگشایی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان ادامه داد: انتظار بر این است که دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک های عامل در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی همکاری و اهتمام جدی داشته باشد و اینکه مدیر شعبه ای نسبت به این موضوع همچنان بی اعتنایی می کند چاره ای جز برکناری او وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قانون با هیچ فرد حتی دستگاه اجرایی شوخی ندارد، اظهار داشت: شناسایی زود هنگام بیماران کرونایی و تسریع در تست های سرپایی اهمیت زیادی دارد که دانشگاه علوم  پزشکی استان در مدت یک هفته به این مهم اهتمام و توجه بیشتری را داشته باشد.

حقیقی لزوم جدی گرفتن بحث نقاهتگاه‌های کرونایی این استان را یادآور شد و افزود: بر این اساس باید با شناسایی به موقع بیماران کرونایی از ورود آنان به بیمارستان جلوگیری کرد و در صورت لزوم درمان آنان در نقاهتگاه‌ها انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بیمارانی که pcr آنان مثبت می شود باید این موضوع به خانواده و محل کارشان اعلام شود، در اسرع وقت و به مدت ۱۴ روز باید خود را قرنطینه خانگی کنند، در غیر اینصورت تخلف محسوب می شود چرا که با جان مردم بازی می کنند.

استاندار زنجان آموزش و لزوم اطلاع رسانی کرونایی را مهم عنوان کرد و گفت: عموم مردم توجه کنند که الگوهای ابتلا به کرونا تغییر یافته و این مهم به معنای رعایت کامل پروتکل ها و نکات بهداشتی است و از طرفی بیماری نیز نشان می دهد باید بیش از گذشته مراقب سالمندان بود.

برچسب‌ها کرونا استانداری زنجان فتح‌الله حقیقی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی زنجان کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی زنجان اخبار کنکور استاندار زنجان وضعیت کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند