Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:44:25 GMT

۳۰ بقعه متبرکه جیرفت سنددار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۳۶۵۵

۳۰ بقعه متبرکه جیرفت سنددار می‌شود

حجت الاسلام مهدی سالاری شامگاه سه‌شنبه در نشستی با اصحاب رسانه تعداد وقف‌های سال جاری این اداره را شامل هفت وقف جدید در زمینه ساخت مسجد، مصارف عام المنفعه و کارگاه اشتغال جوانان اعلام کرد و  از در دست بودن ۲ وقف دیگر خبر داد.

وی همچنین از توزیع ۳۱۰ بسته غذایی در قالب کمک‌های مومنانه توسط این اداره خبر داد و گفت: این فعالیت یکی از کارهای ارزشمند بوده که طی چند ماه اخیر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت افزود: محرم امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برپایی سفره‌های نذری نبود از این رو کمک‌های مومنانه به تهیه و توزیع سبد غذایی در بین خانوارهای نیازمند  اختصاص یافت.

وی به فعالیت‌های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه در ایام مختلف امسال اشاره کرد و  طرح «آرامش بهاری» را یکی از برنامه‌های فرهنگی دانست و تصریح کرد: این طرح هم زمان با عید نوروز در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح خیمه‌های معرفت با حضور مبلغانی از قم برپا می‌شود. در این خیمه ها مشاوره دینی و مذهبی ارائه شده و به سوال های شرعی نیز پاسخ داده می شود و ویژه برنامه هایی نیز برای کودکان اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام سالاری طرح تابستانه «نشاط معنوی» را یکی دیگر از برنامه های فرهنگی این اداره عنوان کرد و گفت: این طرح به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان با حضور کارشناسان دینی همراه با برنامه های مختلفی در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: علاوه بر این طرح ها نیز طرح «بصیرت عاشورایی» هم زمان با ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد که در این طرح مراسم عزاداری همراه با سخنرانی و کارهای فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص انجام می شود.

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه، برگزاری مسابقات قرآنی است، گفت: نفرات اول تا سوم این مسابقات به مرحله استانی راه می‌یابند و سپس در صورت منتخب شدن به مرحله کشوری ورود می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه امسال ۲ نفر از قاریان شهرستان جیرفت موفق به کسب مقام سوم مسابقات قرآنی در رشته قرائت شدند که توسط امام جمعه این شهر مورد تجلیل قرار گرفتند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت به فعالیت های حوزه عمرانی اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت اشاره کرد و  از اجرای سنگ فرش بدنه و کف شبستان امام زاده سلطان سید احمد ساردوئیه به متراژ ۶۰۰ متر مربع با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

 وی ادامه داد: سنگ فرش بدنه و کف شبستان امام زاده سید عبدالله مردهک نیز به مساحت ۱۰۰ متر مربع با اعتبار ۶۰ میلیون تومان، از دیگر فعالیت های حوزه عمرانی اداره اوقاف جیرفت است.

شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه معاونت بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه جیرفت سازمان اوقاف و امور خیریه جیرفت اخبار کنکور اداره اوقاف و امور خیریه بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در همایش هم‌اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین‌المللی یک بنیاد خیریه‌ای، گفت: امیدواریم بنیادهای خیریه‌ای در سال جدید بر دو مطلب بیش از امور دیگر متمرکز شود، اول با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در جهش تولید فراهم کردن شرایط اشتغال برای همه کسانی که در شرایط نامساعد قرار دارند و به طور خاص برای بانوان سرپرست خانوار لازم است و این امر ضمن کمک به تولید موجب زندگی عزتمندانه این بانوان خواهد شد.

وی افزود: مسأله دوم با توجه به چالش بزرگ جمعیتی تمرکز بر حمایت از خانواده‌ها در جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی برای پیشگیری از سقط جنین است، آنچه پژوهش‌ها نشان می‌دهد علت عمده سقط جنین مسائل فرهنگی و بخشی از آن هم اقتصادی است که آبشار عاطفه‌ها می‌تواند با پشتیبانی از گروه‌های حامی جنین این امر را حمایت نماید.

کد خبر 6090559

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین