Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:55:38 GMT

با این ورزش در یک ساعت 500 کالری بسوزانید!

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۳۸۹۶

با این ورزش در یک ساعت 500 کالری بسوزانید!

ایسنا/کرمانشاه رئیس کمیته ایروپامپ(بادی پامپ) هیات ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه از ورزش ایروپامپ به عنوان جادوی تناسب اندام یاد کرد و گفت: قدرت چربی سوزی این ورزش بسیار بالا است.

سمیه کهریزی در گفت و گو با ایسنا، ایروپامپ را ورزشی هوازی، قدرتی و استقامتی خواند و اظها رکرد: ایروپامپ ورزشی گروهی همراه با موزیک خاص است که همانند بدنسازی با ابزارهایی همچون هالتر، وزنه و استپ اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدت زمان اجرای این ورزش را حدود  45 تا 60 دقیقه اعلام کرد و گفت: در هر جلسه تمرینی ایروپامپ ورزشکار حدود 400 تا 500 کالری می‌سوزاند که بالاترین چربی سوزی بین رشته‌های هوازی و قدرتی است و برای افرادی که به دنبال راه میانبر چربی سوزی هستند، بهترین ورزش محسوب می‌شود.

کهریزی با بیان اینکه از ایروپامپ به عنوان جادوی تناسب اندام یاد می‌شود، تصریح کرد: برای اجرای این ورزش ورزشکاران ابتدا 10 دقیقه زیر نظر مربی این رشته بدن خود را با انجام برخی حرکات ورزشی گرم می‌کنند و پس از آن بسته به سطح آمادگی بدنی که دارند، وزنه‌ای را انتخاب می‌کند.

این مربی ایروپامپ تصریح کرد: برای هر جلسه تمرینی ایروپامپ حدود پنج تا شش حرکت اجرا می‌شود که باید حدود 800 بار آنها را تکرار کرد. 

وی افزود: در ایروپامپ تمام عضلات ران، سینه، شکم، کمر و شانه برای حدود یک ساعت درگیر انجام تمرینات ورزشی می‌شود.  

رئیس کمیته ایروپامپ کرمانشاه به نقش مهم این رشته در تقویت عضلات بدن هم اشاره کرد و گفت: بسیاری از ضعف‌های عضلانی، بویژه عضلات پشت بدن و در مرتبه بعدی عضلات میان تنه و پایین تنه با این ورزش از بین می‌رود.

وی بابیان اینکه ایروپامپ به افزایش استقامت قلب، تراکم استخوان ها و بهبود حالت بدن کمک می‌کند، اضافه کرد: همچنین افتادگی سرشانه‌ها، قوس کمر، ضعف پاها، درد نواحی گردن، کمر، پاها و دست افراد هم با انجام حرکات ایروپامپ بهبود پیدا می‌کند.

کهریزی با  تاکید بر اینکه ایروپامپ نزدیکترین، سریعترین و جذاب ترین راه برای شکل دادن به عضلات بدن است، عنوان کرد: متاسفانه این روزها در برخی باشگاه‌های ورزشی می‌بینیم که تعدادی از مربیان برای اینکه عضلات بدن ورزشکاران در کوتاهترین زمان به فرم برسد، به آنها توصیه می‌کنند از استروئیدها و مکمل‌های غیرمجاز استفاده کنند که عواقب بسیاری بدی برای آنها به همراه دارد، این درحالی است که یکی از سریعترین راه ها برای شکل  دهی و فرم دهی به عضلات انجام ایروپامپ است.

وی اعلام کرد: افرادی که وارد این رشته می‌شوند، می‌توانند از هفته سوم شروع فعالیتشان تاثیرات ایروپامپ را روی اندام‌ خود ببینند و دیگر نیاز به استفاده از استروئیدها و مکمل‌های غیرمجاز نیست.  

این مدرس و مربی ایروپامپ در ادامه گفت: با اینکه بسیاری از ورزشکاران حرفه ای رشته‌های مختلف معمولا برای انجام تمرینات بدنسازی خود به ایروپامپ روی می‌آورند، اما سایر افراد هم در هر رده سنی می‌توانند وارد این رشته شوند.

وی اضافه کرد: همچنین در کنار تاثیراتی که این ورزش روی فیزیک بدنی ورزشکاران می‌گذارد، از آنجایی که ورزشی گروهی است، از نظر روحی و ایجاد شادی و نشاط در افراد هم بسیار موثر است.

به گفته این مسئول، ایروپامپ ورزشی از کشور نیوزلند است که سال 1390 وارد ایران شد و از سال 1395 در استان کرمانشاه راه اندازی شده است.

وی افزود: متاسفانه این رشته درحال حاضر فقط برای بخش بانوان در کرمانشاه فعال شده و 100 مربی بادی پامپ در باشگاه‌های ورزشی این رشته را برای بانوان انجام می دهند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی كرمانشاه ورزش همگاني ورزش بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا

رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان فارس با جمعی از ورزشکاران و مربیان و همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر صدرا دیدار و گفت‌گو کرد. در این دیدار هرکدام از ورزشکاران مطالبات و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

در این نشست خداکرم فیروزمند، رئیس کمیسیون فرهنگی؛ اجتماعی؛ ورزشی و حقوقی شورای اسلامی صدرا از تخصیص اعتبار خرید یک دستگاه اتوبوس برای انتقال ورزشکاران به مسابقات و مصوبه کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به مدال آوران و ورزشکاران مسابقات ملی و بین‌المللی خبر داد.

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی صدرا هم در این نشست با اشاره به ظرفیت خوب صدرا برای سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش گفت: با روی کار آمدن شورای فعلی بر سرکار فقط ۲ زمین چمن مصنوعی در شهر صدرا با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر بود که طی مصوبه شورا ۷ زمین چمن دیگر به بهره‌برداری رسید و اکنون شهروندان از آن استفاده می‌کنند. متاسفانه یک سالن سرپوشیده ورزشی برای تمرین ورزشکاران وجود ندارد که این همت مجموعه اداره‌کل ورزش را می‌طلبد که به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

مرتضی زارعی همچنین انتقادی به رها شدن زمین بلوار حافظ داشت که قرار بوده به یک فضای ورزشی برای استفاده علاقه‌مندان تبدیل شود، اما بعد از گذشت چندین سال بلاتکلیف مانده است.

در این نشست بنا شد تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۳ نمایندگی ورزش و جوانان در شهر صدرا مستقر شود تا نسبت به ساماندهی هیئت‌های ورزشی و پیگیری مشکلات ورزشی شهر صدرا اقدام کنند. همچنین ۱۸ میلیارد ریال به پیست اسکیت صدرا اختصاص داده شود و تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام شود و مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به چمن استاندارد شهر صدرا اختصاص داده شود و تا پایان شهریورماه نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع پروژه اقدام شود.

از دیگر مصوبات این نشست می‌توان به در اختیار قرار دادن سالن ورزشی محله جهاد فاز ۲ صدرا به ورزشکاران شهر صدرا اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!