Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@16:07:00 GMT

قصه ناتمام هفتیان/در این کار گره افتاده است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۴۰۲۲

قصه ناتمام هفتیان/در این کار گره افتاده است

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: اجرای پروژه آبرسانی به تفرش از چشمه هفتیان به ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

عزت‌الله آمره در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت پروژه آبرسانی هفتیان با اشاره به اینکه متاسفانه گره در کار این طرح افتاده است، اظهار کرد: پروژه آبرسانی به شهر تفرش و ۴۰ روستای در مسیر از چشمه هفتیان با ۶۰ کیلومتر طول خط لوله یک پروژه سخت و صعب‌العبور است که قرارداد اجرای آن از سال ۱۳۹۳ منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پروژه به شکل فاینانس ۵۰ درصدی در حال اجراست، افزود: در سال‌های ابتدایی قرارداد، دولت نتوانست به تعهدات خود عمل کند و سهم خود را به پروژه تزریق کند و این پروژه با تاخیر مواجه شد و با توجه به قیمت‌های کنونی عملا این تاخیر توان اجرایی پروژه از سوی پیمانکار را گرفته است.

آمره تصریح کرد: پیمانکار این پروژه درصدد اتمام خط اصلی انتقال است، اما برای احداث ایستگاه‌های پمپاژ و ادامه کار، ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، مسئله اینجاست که پروژه قادر به ادامه کار با روش فاینانس ۵۰ درصد نیست.

وی به پیشنهاد ارائه شده توسط پیمانکار پروژه اشاره کرد و گفت: اگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اجازه دهد، ادامه کار را از فاینانس خارج کرده و تبدیل به ماده ۲۸ کنند، با اقدام می‌توان گره پروژه را باز کرد تا به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه علاوه بر پروژه هفتیان تنها پروژه باقی‌مانده، انتقال آب از سد کوچری برای آبرسانی به شهر ساوه است، افزود: تمام شهرهای قم، دلیجان، محلات، خمین گلپایگان، خوانسار و ... به این خط انتقال متصل شده‌اند، اما هنوز شهر ساوه متصل نشده است.

وی با اشاره به طول ۱۳۰ کیلومتری خط انتقال این پروژه که تاکنون ۱۵ کیلومتر آن اجرایی شده و توان لازم برای اجرای 20 کیلومتر دیگر نیز وجود دارد، گفت: اعتبار مورد نیاز برای ادامه خط انتقال هزار میلیارد تومان است. مسلما دولت در شرایط کنونی قادر نیست در طول یک تا دو سال آینده این پروژه را تمام کند و درخواست می‌شود که برای ادامه کار از ظرفیت بخش خصوصی به روش فاینانس ماده ۵۶ استفاده شود تا به سرانجام برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آبرساني تفرش فاينانس استانی اجتماعی استان مرکزی ادامه کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «انجو کچلی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سفر «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور ترکیه به آمریکا که برای ۹ ماه «می» برنامه‌ریزی‌شده بوده، به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت‌تر باشد، انجام خواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: سفر رییس‌جمهور ما به ایالات متحده، که برای ۹ می برنامه ریزی شده بود، به دلیل ناسازگاری برنامه ها به تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت تر است، به تعویق افتاده است. گفتگوی سطح بالا بین ترکیه و ایالات متحده برای آماده‌سازی این سفر ادامه خواهد داشت.

پیش از این رسانه های ترکیه و غربی به نقل از منابعی در آنکارا از تعویق این سفر خبر داده بودند.

کد خبر 6089562

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم
  • تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز