Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:47:20 GMT

آغاز کوچ پرندگان به سواحل و تالاب‌های هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۴۲۷۸

آغاز کوچ پرندگان به سواحل و تالاب‌های هرمزگان

ایسنا/هرمزگان کارشناس حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان از آغاز مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به زیستگاه‌های هرمزگان خبر داد.

فهیمه گودرزی، صبح امروز (۲۳ مهرماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هرسال پاییز حدود نود گونه انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی به استان سفر می‌کنند؛ این پرندگان از سیبری و آسیای میانه به تالاب‌های هرمزگان مهاجرت کردند و تا بهار سال آینده در استان می‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مسیرهای اصلی پرندگان مهاجر، مسیر پروازی آفریقایی- اوراسیایی، مسیر پروازی آسیای مرکزی، مسیر پروازی شرق آسیا-استرالیایی و مسیر پروازی نیمکره غربی است، افزود: شمارش پرندگان در سایت‌های سرشماری همه‌ساله از دی‌ماه آغاز می‌شود و یک ماه ادامه دارد.

کارشناس حیات‌وحش محیط‌زیست هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان ۵۵ سایت سرشماری پرندگان دارد، تصریح کرد: پرندگان مهاجر از نوع حواصیلیان، آبچلیکیان، سلیمیان، کاکاییان، باکلانیان و پرستوهای دریایی هستند.

گودرزی گفت: تغییرات آب و هوایی، توسعه ناپایدار، خسارت زیستگاه، نشت و ریزش مواد نفتی در دریا، تولید سوخت با منشأ گیاهی و توسعه زمین‌های کشاورزی، توربین‌های بادی، دکل‌های مخابراتی، ساختمان‌های بلند و پنجره‌ها، آلودگی نوری و زباله‌ها و پلاستیک از عوامل تهدید و تأثیرگذار در روند زندگی و مهاجرت پرندگان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان استانی اجتماعی مسیر پروازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: این شهرک مسکونی در زمینی به مساحت بیش از ۱۸ هکتار در بولوار شهید رجایی بندرعباس ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی
مجتبی قهرمانی افزود: در شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان هزار و سیصد و چهل واحد مسکونی ساخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله