Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا بر روی پوست شما خطوط ریز، لکه های پیری، جای جوش و سایر مواری که تمایل به بر طرف کردن آنها داشته باشید، وجود دارد؟ درمان‌های زیبایی به بهبود احساس و ظاهر پوست شما کمک می کنند. برخی از این درمان‌ها از حرارت برای تحریک کلاژن سازی پوست استفاده می کنند. سایر درمان‌ها، یا چین و چروک صورت را پر می‌کنند و یا اینکه مانند کاغذ سنباده عمل کرده و عیوب پوست را رفع خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روش‌ها کم تهاجمی‌تر از جراحی هستند و به زمان کمتری برای بهبودی نیاز دارند اما هزینه و میزان تاثیر آنها متفاوت است. مسئله‌ مشترک در همه درمان‌های موجود در این مقاله این است که: محبوبیت و رواج این درمان‌ها در حال افزایش است.

تزریق بوتاکس

بوتاکس از باکتری‌ بوجود آورنده‌ی بوتولیسم ساخته می‌شود. پزشکان مقادیر کمی بوتاکس( فقط مقداری که برای کاهش ظاهری خطوط و چین و چروک‌ها کافی باشد) را از طریق سوزن بسیار نازکی به داخل عضلات صورت تزریق می‌کنند. بوتاکس باعث فلج شدن عضلات و یا مسدود شدن عصب‌های خاصی می‌شود. پزشکان عضلات خاصی را مورد هدف قرار می‌دهند، بنابراین پوست اطراف آن قسمت تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. تعداد تزریق‌ها به شدت چین و چروک‌های روی پوست بستگی دارد. این پروسه حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و به داروی بی‌هوشی و همچنین به زمان برای بهبودی نیاز ندارد. ماندگاری و دوام نتایج این تزریق معمولا چندین ماه است.

لایه برداری شیمیایی

لایه ‌برداری شیمیایی برای درمان چین و چروک‌، جای جوش، پوست خشن و زبر، لکه‌های پیری و کک و مک‌ها بکار برده می‌شود. در این درمان از محلول شیمیایی برای از بین بردن پوست آسیب دیده استفاده می‌شود. لایه برداری شیمیایی دامنه‌ای از لایه برداری ملایم تا لایه برداری عمیق دارد. انتخاب بهترین لایه برداری به شدت مشکلات پوستی بیمار بستگی دارد. در لایه برداری ملایم از آلفا هیدروکسی اسید‌ها و در لایه برداری متوسط از تری کلرواستیک اسید استفاده می‌کنند. هر دو ماده شیمیایی ذکر شده باعث کاهش خطوط ریز و آکنه می‌شوند. اما از فنول برای درمان جاهای زخم و چین و چروک‌های عمیق‌تر استفاده می‌شود. فنول نتایج چشمگیرتری نسبت به انواع لایه برداری ملایم و متوسط ایجاد می‌کند اما این روش به زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارد. نتایج لایه برداری شیمیایی عمیق تا ۱۰ سال ماندگار است.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ نوعی درمان ترمیم پوست است که برای کاهش یا رفع جای جوش‌ها، خطوط پنجه کلاغی و خطوط ریز اطراف لب مورد استفاده قرار می‌گیرد. میکرونیدلینگ از طریق بوجود آوردن صد‌ها منفذ ریز موقتی بر روی پوست، باعث تحریک روند بهبود طبیعی بدن شده تا رنگ پوست و ظاهر کلی پوست را بهبود ببخشد. این روش درمانی موجب از بین رفتن یا کاهش خطوط ریز، چین و چروک‌ها، به حداقل رساندن منافذ پوست و همچنین از بین بردن جای جوش و کاهش کک و مک‌های فراوان روی پوست می‌شود.

لیزر ری سرفیسینگ پوست

لیزر ری سر‌فیسینگ از پرتوهای کوتاه نور برای درمان چین و چروک‌ها، رنگ پوست نا‌متعادل، لکه‌های پیری و جای زخم استفاده می کند. در این روش با گرم کردن لایه‌های عمیق‌تر، لایه خارجی پوست را از بین می برند. این عمل باعث تحریک کلاژن سازی شده که به پوست کمک می‌کند تا نرمتر و با‌دوام تر شود. لیزر ابلیتیو چین وچروک‌های عمیق و جای زخم‌ها را مورد هدف قرار می دهد اما لیزر غیر ابلیتیو برای درمان علائم اولیه پیری بکار می‌رود. در استفاده از لیزر‌های ابلیتیو نتایج زودتر کسب شده اما بهبودی زمان بیشتری طول می‌کشد. لیزر‌های غیر ابلیتیو فرکشنال مانند لیزر‌های ابلیتیو عمل می‌کنند اما می‌توانند باعث کاهش درد و همچنین کاهش زمان بهبودی شوند. عوارض جانبی این روش شامل قرمزی و حساسیت به نور آفتاب برای چندین ماه است. نتایج حاصله تا سالها باقی خواهد ماند.

درم ابریژن یا درمابراسیون

درم ابریژن نوعی جراحی برای درمان جای زخم و چین و چروک ها است. پزشکان این جراحی را در مطب یا در کلینیک انجام می‌دهند. پزشک از بی حسی موضعی برای بی حس کردن پوست و از برس سیمی یا تجهیزات دیگری برای خراشیدن لایه بالایی پوست بیمار استفاده می‌کند. عمق این پروسه به شدت مشکلات پوست بیمار بستگی دارد. عوارض جانبی این روش عبارتند از قرمزی، تورم، سوزش و درد. پزشک احتمالا به منظور درمان جاهای زخم و چین و چروک‌های عمیق‌تر، این روش را در طی چندین مرحله انجام دهد و یا اینکه از بیش از یک روش‌ استفاده خواهد کرد. فقط جراحان پلاستیک و متخصص پوست کارآزموده اجازه انجام درمابراسیون را دارند.

میکرودرم ابریژن یا میکرودرمابراسیون

میکرو‌درم ابریژن نوع ملایم روش درم ابریژن است. استفاده از این روش باعث از بین رفتن عیوب لایه‌ بیرونی پوست مانند لکه‌های پیری، منافذ بزرگ، آکنه، خطوط ریز صورت یا جای زخم و تغییر رنگ پوست می‌شود. این روش همچنین در کاهش ظاهر ترک‌های بدن موثر است. پزشک از دستگاه‌های دستی برای بکارگیری کریستال‌های ریزی که پوست را سنباده می‌زنند، استفاده می‌کند. این روند ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و به زمانی برای بهبودی نیاز ندارد. اکثر بیماران پیش از مشاهده بهبودی به چندین روش درمانی نیاز دارند. مدت زمان ماندگاری و دوام نتایج این روش به شدت آسیب‌ دیدگی پوست و تعداد روش‌هایی که بیمار دریافت کرده، بستگی دارد.

درمال فیلر

درمال فیلر روشی است که شامل تزریق ژل‌ها به داخل پوست است. این ژل‌ها باعث برجسته شدن لب‌‌ها و گونه‌ها شده و همچنین موجب کاهش خطوط، چین‌های عمیق و چین و چروک‌های پوست می‌شوند. بطور کلی تزریقات منجر به کسب نتایج فوری خواهند شد. درمال فیلر‌هایی که مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند عبارتند از هیالورنیک اسید، رستیلن، هیدروکسی آپاتیت کلسیم و پلی لاکتیک اسید مرکب. امکان دارد که پزشک از چربی بدن خود بیمار به عنوان فیلر یا ژل تزریقی استفاده کند و در این روش برای استخراج چربی، نیاز به لیپوساکشن وجود دارد. اکثر درمان‌های درمال فیلر موقتی هستند و پس از گذشت ۶ الی ۱۸ ماه جذب شده یا از بین می‌روند. پزشکان توصیه می‌کنند که برای درمان زود انزالی به جای نوروکتومی خلفی از تزریق نوع خاصی از تقویت کننده‌های گلنس (سر آلت تناسلی مردان) استفاده کنند. در این روش بجای جراحی از تزریق ژل بسیار عالی هیالورونیک اسید در گلنس‌ برای کاهش احساس شهوت استفاده می‌شود.

لیزر موهای زائد

لیزر مو‌های زائد روش متداولی است که بطور کلی برای همه قسمت‌های بدن از جمله صورت بی‌خطر است. این روش بر روی پوست‌ روشن که مو‌های تیره دارد بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت، زیرا مو‌های تیره‌تر اشعه لیزر بیشتری را جذب می‌کنند و پوست‌ روشن‌تر اشعه بیشتری را به فولیکول مو‌ انتقال می‌دهد. عوامل زیادی در تعیین قدرت لیزر و تعداد جلسات مورد نیاز بیمار دخالت دارند که عبارتند از نوع پوست، ضخامت و رنگ مو، اندازه و محل ناحیه‌ای از بدن که تحت درمان قرار می‌گیرد. موهای زائد در اکثر افرادی که لیزر موهای زائد انجام می‌دهند پس از گذشت ۳ الی ۸ جلسه بطور دائمی از بین خواهد رفت.

منبع: الف

کلیدواژه: برداری شیمیایی چین و چروک ها چین و چروک لکه های پیری لایه برداری برای درمان برای بهبود روی پوست خطوط ریز درمان ها جای زخم جای جوش لیزر مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام

یک تابلو نقاشی اثر «گوستاو کلیمت»، نقاش برجسته اتریشی که گمان می‌رفت از مدت‌ها قبل گم شده است، در یک حراجی به قیمت ده‌ها میلیون دلار به فروش رسید.

به گزارش ایسنا، «پرتره خانم لیزر» اثر «گوستاو کلیمت»‌ که در حقیقت تابلو نقاشی از تصویر یک زن جوان است که به علت درگذشت «کلیمت» ناتمام باقی ماند، در جریان حراجی که روز چهارشنبه برگزار شد، به‌رغم حاشیه‌هایی درباره موضوع و تاریخچه آن به قیمت ۳۲ میلیون دلار معادل ۳۰ میلیون یورو فروخته شد.

«رویترز» نوشت، این تابلو نقاشی که در ماه ژانویه و پیش از مزایده به نمایش گذاشته شده بود، درحالی مدت‌ها به عنوان یک اثر هنری گمشده در نظر گرفته می‌شد که در حقیقت چندین دهه در یک ویلای خصوصی واقع در وین نگهداری می‌شد. کارشناسان پیش از مزایده این اثر ارزش آن را بین ۳۰ الی ۵۰ میلیون دلار برآورد کرده بودند.

در این نقاشی یک سوژه احتمالاً نوجوان در لباس فیروزه‌ای و یک بالپوش گلدار با چشم‌های قهوه‌ای نافذ و موهای تیره و مجعد به همراه پس‌زمینه‌ای سرخ به تصویر کشیده است.

کاتالوگ‌های اخیر آثار کلیمت (۲۰۰۷ و ۲۰۱۲) موضوع این نقاشی پرتره را دختری ۱۸ ساله به نام مارگارت کنستانس لیزر (متولد ۱۸۹۹) دختر صنعتگر بزرگ آدولف لیزر، معرفی می‌کند. تحقیقات جدیدی که توسط خانه حراج وین انجام شده اکنون نشان می‌دهد که دو عضو دیگر از خانواده لیزر ممکن است به عنوان سوژه کلیمت به کار گرفته شده باشند: هلن لیزر (متولد ۱۸۹۸)، دختر بزرگ هنریت آمالی لیزر-لاندو و جاستوس لیزر و دختر کوچکتر آنها آنی لیزر (متولد ۱۹۰۱). خانواده لیزر متعلق به جامعه طبقه رده بالای وین و از حامیان مشهور گوستاو کلیمنت مدرنیست مشهور اتریشی بودند.

کلیمت احتمالا این نقاشی پرتره را در سال ۱۹۱۷، تنها یک سال قبل از مرگش بر اثر سکته مغزی، آغاز کرد. اینکه وقتی این نقاشی در استودیوی «کلمیت» بود و چه اتفاقی برای آن نقاشی پس از مرگ کلیمت در سال ۱۹۱۸ افتاد، مشخص نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • کرم معجزه
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش