Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کشور‌های عضو گروه لیما در چارچوب مواضع خصمانه خود علیه دولت کاراکاس، خواستار به رسمیت شناخته نشدن انتخابات پارلمانی ۶ دسامبر در ونزوئلا شد.

بر اساس بیانیه وزرای خارجه کشور‌های عضو لیما، که از سوی وزارت امور خارجه کلمبیا منتشر شد از جامعه جهانی خواسته شد انتخابات پارلمانی ۶ دسامبر در ونزوئلا را به رسمیت نشناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: بیانیه گروه لیما پیامی قانع کننده‌ای برای جامعه جهانی در مورد لزوم جلوگیری از تقلب در انتخابات است که از سوی رژیم ونزوئلا انجام می‌شود. وزرای خارجه گروه لیما مخالفت شدید خود را با برگزاری انتخابات پارلمانی ونزوئلا بدون «تضمین‌های دموکراتیک» ابراز داشتند و تأکید کردند که فقط پس از انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی «آزاد» و تضمین شده «احیای کامل دموکراسی» در ونزوئلا امکان پذیر است.

گروه لیما همچنین خواستار مشارکت دادگاه کیفری بین المللی در رسیدگی به ادعا‌های نقض حقوق بشر گزارش شده از سوی مأموریت تحقیق مستقل بین المللی برای کشف واقعیت در ونزوئلا از سوی سازمان ملل شد. این اولین بار نیست که گروه لیما خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید در ونزوئلا می‌شود. نیکلاس مادورو، رئیس جمهور فعلی ونزوئلا می‌گوید هدف آن‌ها سرنگونی وی به درخواست ایالات متحده است.

گروه لیما در سال ۲۰۱۷ با هدف اعلام شده حل و فصل بحران سیاسی در ونزوئلا شکل گرفت. این گروه شامل کشور‌های آرژانتین، برزیل، کانادا، کلمبیا، کاستاریکا، شیلی، گویان، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه و پرو است. بیشتر کشور‌های عضو گروه لیما از خوان گوآیدو، سردسته مخالفان ونزوئلا حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه لیما انتخابات ونزوئلا نیکلاس مادورو انتخابات پارلمانی گروه لیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود