Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از سند دار شدن کلیه عرصه های ملی و منابع طبیعی تا سال ۱۴۰۰ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان، شهامت هدایت اظهار داشت: برای تثبیت حاکمیت دولت و در راستای رفع موانع و مشکلات و حل اختلافات با منابع طبیعی و مردم در عرصه‌های منابع طبیعی سنددار شدن عرصه‌های منابع طبیعی با جدیت دنبال شد و بدین منظور منابع طبیعی با کمک دستگاه قضایی و اداره کل  ثبت استان به جد این امر را شروع کرده که در مرحله کاداستر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اداره کل با همکاری  اداره کل ثبت  استان به  تمامی شهرستانها مراجعه کرده و اخیرا هم در شهرستان خلخال و مشگین‌شهر با حضور کارشناسان ثبت و رییس ثبت شهرستان جلسات مشترک برگزار شد تا کلیه موانع و مشکلات در راستای سند دار شدن اراضی و منابع حل شود.

مالکیت 760 هزار هکتار اراضی ملی در آذربایجان‌شرقی تثبیت شد100 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کرمان اراضی ملی هستنداجرای طرح زراعت چوب در 6600 هکتار از اراضی ملی گیلان؛ جنگل‌های هیرکانی سرمایه ارزشمند استان است

وی ادامه داد: ثبت منابع ملی تا این مرحله پیشرفت خوبی داشته است به طوری که در مرحله اول اراضی شش دانگ ملی در اولویت هستند و همچنین اراضی که مطابق ماده 54 رفع تداخل به رسمیت شناخته شده در حال حاضر سند دار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: اخیرا سنددار شدن کوه سبلان را آغاز کرده‌ایم و شهرستان‌های سرعین، نیر و مشگین‌شهر که در دامنه سبلان قرار گرفته‌اند تمام مراحل ثبت را به اتمام رسانده‌اند و در مرحله اخذ سند به این مناطق هستیم.

وی اضافه کرد: قله سبلان با 700 هکتار مساحت سند دار شدکه شامل هفت ییلاق است که سند آن رسما صادر شده است  و به محض سنددار شدن دامنه‌های آن  در یک مراسم  از سند قله سبلان با حضور رییس دادگستری و رییس ثبت استان رونمایی خواهد شد.

 هدایت تصریح کرد: تا 20 روز آینده تمامی ییلاقات  نیز سنددار خواهد شد که این امر منجر به جلوگیری از تعدی و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی شده و به نوعی حالت حفاظتی از منابع طبیعی استان خواهد بود.

وی گفت: این روند در شهرستانها نیز ادامه دارد و در منطقه بز قوش خلخال و در قشلاقات نیز مراحل ثبت انجام شده و به زودی در دو شهرستان جشن انفال گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/132/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منابع طبیعی دار شدن سند دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پارسال با ورود دستگاه قضایی بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی رفع تصرف شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بیش از ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در هزار و ۱۳۷ فقره به مساحت بیش از هزار و ۲۴۷ هکتار بود.

عتباتی همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی طی پارسال نیز پرداخت و افزود: دستگاه قضایی استان پارسال به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲ هزار و ۶۸۶ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی کرد.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار به تعداد هزار و ۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی جلوگیری کرد.

عتباتی همچنین با اشاره به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی گفت: پارسال بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان رفع تصرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی