Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:10:55 GMT

موتورخانه‌های منازل در فارس رایگان سرویس می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۵۵۷۹

موتورخانه‌های منازل در فارس رایگان سرویس می‌شود

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: با آغاز اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی با هدف صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی، موتورخانه‌های مجتمع‌های مسکونی و تجاری به صورت رایگان سرویس می‌شود.

غلامعباس حسینی افزود: مشترکین گازی که دارای موتورخانه مرکزی هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

nigc.ir و انتخاب گزینه طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی اقدام به ثبت درخواست خود کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از شرکت گاز فارس او اضافه کرد: طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش گاز برای مشترک رایگان بوده و هزینه‌های بهینه‌سازی موتورخانه شامل تنظیم مشعل‌های موتورخانه، نصب رسوب گیر وعایق کاری پس از انجام اصلاحات به وسیله شرکت‌های مجری و کنترل‌های لازم توسط شرکت ملی گاز ایران پرداخت خواهد شد.

او بیان کرد: همچنین شرکت‌های مجری که دارای رتبه یک تا پنج تاسیسات از سازمان برنامه و بودجه و یا تاییدیه از صنف شوفاژ کاران هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.nigc.ir و انتخاب گزینه طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی نسبت به به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس تاکید کرد: بهینه سازی سوخت جز اولویت‌های اصلی شرکت ملی گاز است و تلاش می‌کنیم که موتورخانه‌های منازل را که مصرف زیادی دارند، بدون اعمال هزینه اضافی برای مردم به گونه‌ای اصلاح کنیم که مصرف گاز ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

حسینی ادامه داد: این طرح برای مجتمع های مسکونی بزرگ که سیستم بهره برداری و تعمیر و نگهداری دارند قابلیت، صرفه اقتصادی بیشترو نتیجه خیلی مطلوب تری دارد .

او همچنین یادآور شد: به گفته کارشناسان، سیستم کنونی موتورخانه‌ها، حدود ٥٠ درصد تلفات انرژی دارد که اجرای برخی راهکارها در موتورخانه‌ها، حداقل ٣٠ درصد صرفه جویی به همراه خواهد داشت؛ باقی تلفات انرژی نیز مربوط به راندمان بسیار پایین احتراق و انتقال حرارت در مشعل و بویلر است که با جایگزینی فناوری‌های جدید مانند بویلر چگالشی، این میزان اتلاف نیز کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت گاز فارس موتورخانه طرح بهینه سازی مصرف انرژی شرکت ملی گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، علی سلاجقه با بیان اینکه دولت سیزدهم گام‌های اساسی نسبت به رفع دغدغه محیط زیستی مردم برداشته است، بیان کرد: در این دولت تاکنون ۵۴ مشعل خاموش شده و ۵.۵ میلیارد یورو برای بهینه‌سازی سوخت و بهبود وضع هوا اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاستن از آلودگی هوا به‌واسطه تأسیسات نفتی از جمله پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های گازی تداوم خواهد یافت، گفت: پارسال کمترین مازوت‌سوزی را در کشور نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست چندی پیش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گامی اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، تصریح کرده بود: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

کد خبر 6097277 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست