Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:09:05 GMT

آموزشی غیرحضوری و رایگان کودکان پیش دبستانی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۵۷۷۳

آموزشی غیرحضوری و رایگان کودکان پیش دبستانی

ایسنا/اصفهان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با تاکید بر اهمیت ثبت نام نوآموزان در مدارس پیش دبستانی، گفت: چنانچه نوآموزان پیش دبستانی با گروه سنی ۵ سال تمام به هر دلیلی امکان بهره مندی از آموزش در مدارس پیش دبستانی را ندارند می‌توانند با ثبت نام در سامانه آموزش مجازی(ERP) از آموزش غیرحضوری و رایگان بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهین جوانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه باتوجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و نیز راهبرد کلان ۱۰ و راهکارهای سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی را رسمی و امری حاکمیتی دانسته، اظهار کرد: در سال جاری با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و نگرانی های والدین متأسفانه شاهد کاهش ثبت نام در مقطع پیش دبستان در استان بودیم.

وی با اشاره به ارسال دستورالعمل طرح ملی پوشش نوآموزان و آموزش مجازی رایگان پیش دبستانی از سوی وزارت آموزش و پرورش در دوم مهرماه، گفت: براساس این دستورالعمل موظف به تدوین اصول و برنامه ریزی در راستای تعلیم و تربیت نوآموزان پیش دبستانی با بهره مندی از ظرفیت گروه های آموزشی، راهبران و... در مناطق و نواحی و نیز شبکه شاد، صدا و سیمای ملی و استانی هستیم.

جوانی به شکل گیری بنیان های دانش، مهارت، نگرش و ارزش ها از دوران کودکی اشاره و تاکید کرد: هر تحول و نوآوری باید از همین دوران مورد توجه قرار گیرد، براین اساس در زیست بوم جدید و شرایط کنونی آموزش این دوره نباید مورد غفلت واقع شود و به گونه ای عمل کنیم که تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و بستر لازم برای آموزش کودکانمان را به روش های مختلف حضوری، مجازی و ترکیبی با فهم مشترک از عناصر برنامه درسی و اصول حاکم بر آن با تأکید بر آموزش حضوری فراهم کنیم.

آموزش والدین و نوآموزان به صورت مجازی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان خاطرنشان کرد: این طرح با هدف جذب و حضور حداکثری نوآموزان در سیستم آموزش و پرورش و ایجاد وحدت رویه و توسعه عدالت آموزشی به صورت غیرحضوری و رایگان و یادگیری پیش نیازهای ورود به دبستان از طریق آموزش والدین و نوآموزان به صورت مجازی با توجه به شرایط موجود اجرا می شود.

وی با بیان اینکه محتوای این دوره به‌ صورت غیرحضوری و مجازی از طریق صدا و سیمای ملی و استانی، شبکه شاد، فضای مجازی، بسته های یادگیری و ... در اختیار نوآموزان و والدین قرار می گیرد، گفت: پایش و ارزیابی نیز توسط والدین کودکان انجام می شود که با توجه به پیچیدگی و تخصصی بودن این امر می توانیم با توافق والدین دانش آموزان از ظرفیت مدارس پیش دبستانی نیز در این راستا بهره مند شویم.

اولویت با ثبت نام نوآموزان در مدارس پیش دبستانی است

جوانی با اشاره به اینکه پیشنهاد و اولویت ما با ثبت نام نوآموزان در مدارس پیش دبستانی جهت بهره مندی از شیوه های حضوری و ترکیبی و نیز رصد و ارزیابی تخصصی با تعداد محدود زیر نظر مربی متخصص است، تصریح کرد: در این صورت می توان شرایط آموزشی مطلوب‌تری را برای کودکان رقم زد.

وی ادامه داد: چنانچه نوآموزان پیش دبستانی با گروه سنی ۵ سال تمام یعنی متولدین ۲ مهر ۹۳ تا ۱ مهر ۹۲ یعنی نیمه دوم سال ۹۳ و نیمه اول سال ۹۴، به هر دلیلی امکان بهره مندی از آموزش در مدارس پیش دبستانی را ندارند می‌توانند با مراجعه به لینک http://erp.isfedu.ir/eforms/pishdabestanisabtisf۹۹  در سامانه ERP پیش ثبت نام کنند تا در اسرع وقت جهت احراز هویت و ثبت نام قطعی آنان در پایگاه های مشخص شده اطلاع رسانی و اقدام لازم انجام شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به ضرورت انجام فرآیند سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی این گروه سنی جهت ورود به پایه اول دبستان و انجام مداخلات به هنگام، از والدین خواست هرچه زودتر در خصوص ثبت نام فرزندانشان در این سامانه اقدام کنند و افزود: پس از تأیید اطلاعات و ثبت در سامانه سناد، فرایند سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی با نظر ستاد کرونا انجام می شود.

استفاده والدین دانش آموزان از بسته های یادگیری و منابع تایید شده

وی با یادآوری اینکه ساعات پخش برنامه آموزشی ویژه نوآموزان و والدین از رادیو و شبکه سیمای ملی و استانی و نیز شبکه شاد متعاقباً اعلام خواهد شد، گفت: در این راستا استفاده نوآموزان از بسته های یادگیری و منابع و محتواهای دارای تایید سازمان پژوهش مورد تأکید است.

جوانی با تاکید بر اهمیت استفاده از بسته های یادگیری در راستای توسعه عدالت آموزشی برای گروهی از نوآموزان و والدین که امکان استفاده از برنامه های صدا و سیما و اینترنت را ندارند، افزود: به منظور تعمیم دوره پیش دبستانی به ویژه در این گونه مناطق با اولویت و ترجیح بر آموزش حضوری در مدارس پیش دبستانی و یا در صورت نبود مدرسه مستقل، با رعایت شرایط و ضوابط خاص در کلاس های چندپایه ثبت نام و مورد آموزش قرار می گیرند و بسته های مکتوب یادگیری نیز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش پیش دبستانی آموزش مجازی مدارس پیش دبستانی بسته های یادگیری آموزش و پرورش بهره مندی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه

رضا تحویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد.

تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند.

کد خبر 6088321

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه