Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@15:56:29 GMT

گرمایش زمین موجب تشدید فجایع طبیعی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۵۷۹۴

گرمایش زمین موجب تشدید فجایع طبیعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، بر اساس این گزارش طی سال‌های آینده زمین به محلی ناامن‌تر برای زندگی مبدل می‌شود و علت اصلی این مساله گرم‌تر شدن دمای کره زمین، بالا آمدن آب دریاها و اقیانوس‌ها و نیز از بین رفتن تعادل فصلی و تشدید گرما و سرما بر روی کره زمین است که می‌تواند حیات بشر را به طور جدی به چالش بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بررسی سازمان ملل، موارد وقوع سوانح و بلایای طبیعی در دو دهه اخیر در مقایسه با سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ دو برابر شده است. شاخص سهمگین بودن بلایای طبیعی در این گزارش کشته شدن ۱۰ نفر یا بیشتر، آسیب دیدن ۱۰۰ نفر یا بیشتر و درخواست کمک بین‌المللی از سوی کشور آسیب دیده بوده است.

در دو دهه اخیر ۷۳۸۴ بلای طبیعی در دنیا با شاخص‌های فوق‌الذکر ثبت شده که جان ۱.۲۳ میلیون نفر را گرفته و بر زندگی ۴.۲ میلیارد نفر تأثیر منفی گذاشته است. این فجایع در سطح جهان ۲.۹۷ تریلیون دلار خسارت به وجود آورده است.

در مقام مقایسه از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ تنها ۴۲۱۲ بلای طبیعی رخ داده که تنها موجب مرگ ۱.۱۹ میلیون نفر شده، بر روی زندگی ۳.۲۵ میلیارد نفر تأثیر منفی گذاشته و ۱.۶۳ تریلیون دلار خسارت اقتصادی ایجاد کرده است.

در این گزارش هشدار داده شده که اگر برای جلوگیری از گرمایش زمین تمهیدات اساسی اندیشیده نشود، این مشکلات در سال‌های آینده تشدید خواهد شد.

کد خبر 5047976

منبع: مهر

کلیدواژه: گرمایش زمین توفان سازمان ملل متحد سونامی ویروس کرونا تحقیقات علمی فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید دانش بنیان شرکت دانش بنیان گوشی هوشمند گوگل استارت آپ زیست فناوری نوآوری همراه اول ایرانسل مایکروسافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد

در شرایطی که سرکوب دانشجویان آمریکایی از سوی پلیس افزایش یافته و شمار بازداشتی‌ها در دانشگاه‌ها از ۲۲۰۰ نفر فزونی یافته، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار وضع مجازات جدید ضد معترضان شد.

به گزارش مهر، پس از تعلیق و بازداشت بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، خیزش اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافته و باوجود مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، اینک مقام‌های آمریکایی درصدد تشدید فشار به دانشجویان با استفاده از ابزارهای دیگر برای جلوگیری از اعتراضات حمایت از غزه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور با هدف ممانعت از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

نشریه آمریکایی آکسیوس روز شنبه گزارش داد که رئیس کنگره آمریکا اعلام کرد که راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جز گزینه‌های احتمالی برای مقابله با معترضان قرار گیرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند».

گفتنی است که دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ابتدای خیزش اعتراضی خود خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • دلیل اختلال در پروازهای خرم آباد ؛ یک عروسی شهر را بهم ریخت !
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • ۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد
  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • حادثه آسانسور در کرمانشاه موجب مرگ نصاب شد
  • تشدید سرکوب و بازداشت دانشجویان در آمریکا