Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@17:24:11 GMT

تحریم‌های اخیر بانکی محصول «برجام» است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۶۱۰۹

تحریم‌های اخیر بانکی محصول «برجام» است

به گزارش افکارنیوز،

 مجتبی رحماندوست نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره گفته‌های اخیر رئیس‌جمهور پیرامون جنگ اقتصادی، تحریم و ارتباط شرایط اقتصادی فعلی با عدم تصویب FATF‌ ، گفت: رئیس جمهور از ابتدا مواضع خود را اعلام کرد که اگر با کدخدا سازش کنیم همه چیز حل می‌شود و این انتظار که او تا آخرین روز ریاست جمهوری از این مواضع دست بردارد انتظار درستی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین طبیعی است که وی اینگونه اظهار نظر کند و در حال حاضر، شرایط اقتصادی فعلی را متکی و منوط به عدم اجرای آن بداند.

وی افزود: اگر از او غیر از این می‌شنیدیم عجیب بود. وقتی از رئیس جمهور این مطالب را می‌شنویم نشان می‌دهد بر همان مواضع اخیر چند سال اخیر خود ایستادگی کردند و خیلی هم نمی‌توان انتظار تغییر عقیده مبنایی از وی داشت. اینها همان مبانی قدیمی « روحانی » است.

این فعال سیاسی بیان کرد: به تعبیر یکی از صاحبنظران، پذیرش برجام ، تسلیم در برابر دشمن بدون انجام جنگ بود و بدون اینکه جنگی را بر ما تحمیل کنند ما دست تسلیم خود را بالا بردیم. در مبانی برجامی آنقدر زمینه سازی کردند تا جمیع شرایط آنها پذیرفته شود، و در اجرای برجام هم پیش دستی کردند و تعهدات را ۱۰۰ درصد انجام دادند در حالی که قرار بود مرحله به مرحله انجام شود.

رحماندوست افزود: و این امر زمینه سازی کرد که در اجرای برجام غرب پرروتر شود و انتظار اجرای کامل تعهدات را داشته باشد.

وی تصریح کرد: بنابراین وقتی زیر سایه برجام زندگی می‌کنیم تبعات مخرب اقتصادی خود را دارد و ما در برجام، سند بردگی خود را به دست غربی‌ها سپردیم و وقتی آنقدر آنها را پررو کردیم به خودشان اجازه دادند در مسائل بانکی ما دخالت کنند و اینها بر مبنای فرهنگ برجام است که دولت ایران در زمینه برجام از خود نشان داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روحانی برجام رحماندوست برجام تحریم های بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۶۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیدرضا یحیوی گفت: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ مرتضوی: ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229399 برچسب‌ها یارانه­

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • مردم چشم انتظار وعده صادق اقتصادی هستند
  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است