Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:39:20 GMT

رفع تصرف 12 هکتار از اراضی کشاورزی در سیرجان

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۶۳۲۹

رفع تصرف 12 هکتار از اراضی کشاورزی در سیرجان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، اکبر محمودآبادی اظهار داشت: دیوارکشی و بنای غیرمجاز 18 مورد تغییرکاربری در زمین‌های کشاورزی این شهرستان تخریب و 12 هکتار زمین‌ زراعی و باغی در بخش پاریز سیرجان آزاد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان عنوان کرد: این بناهای غیرمجاز در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و با دستور مقام قضایی تخریب شد که ارزش ریالی آن 80 میلیارد ریال برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این عملیات‌های قلع‌وقمع در روستای ده‌مرغی بخش پاریز تحقق یافت، تاکید کرد: برخی سودجویان با هدف کسب درآمد بیشتر، زمین‌های مرغوب کشاورزی شهرستان را با دیوارکشی به باغ ویلا تبدیل می‌کنند و این عمل غیرقانونی اراضی حاصلخیز شهرستان را نابود می‌کند.

 محمودآبادی با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت و امور اراضی شهرستان سیرجان  به صورت شبانه‌روزی از این زمین‌ها حفاظت می‌کنند، خاطر نشان کرد: هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی غیرقانونی است و ازمردم خواست مشاهده هرگونه تخلف در ساخت‌وساز را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان یا سامانه 131حفاظت از اراضی کشاورزی  اطلاع دهند.

انتهای پیام/80015/ب

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اراضی رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بختیار سعدون گفت: در هفته جاری سه هکتار از اراضی ملی با همکاری ماموران محترم انتظامی در روستا‌های "ذمه" و "سیاوان" و "بطریان"، خلع ید و رفع تصرف شد. وی افزود:برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی این شهرستان است. لازم به ذکر است اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ