Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امروز در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۶ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۳۳ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

او افزود: متلسفانه طی شبانه روز گذشته ۴ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۴۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۹ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

حبیب زاده آمار کل بستری شدگان، بهبود یافتگان و نیز فوتی‌های بر اثر کرونا در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۸ هزار و ۲۹۲ نفر به این ویروس مبتلا و ۷ هزار و ۲۷۲ نفر بهبود یافته است که متأسفانه ۶۸۷ نفر از هم استانی‌های خود را نیز از دست داده ایم.

او به مشارکت‌های انسان دوستانه مردم در این ایام تاکید کرد و افزود: یکی از نیاز‌های امروز مراکز درمانی و بیماران مبتلا به کرونا «پلاسما» است که انتظار داریم از بهبودیافتگان دارای شرایط اهدا پلاسما با مراجعه به مراکز درمانی با اهدای پلاسمای خود در بهبودی بیماران مبتلا به کرونا مشارکت داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بیشترین نگرانی از بابت همزمانی اپیدمی آنفلوآنزا با کرونا است که باعث مشکلات مضاعف خواهد شد و مهمترین راه پیشگیری از اپیدمی بیماری‌های تنفسی، رعایت فاصله فیزیکی، زدن ماسک، شستن دست‌ها و پرهیز از ازدحام در مناطق سرپوشیده و مسقف است.

او افزود: در خصوص تزریق واکسن آنفلوانزا بعد از گروه‌های پرخطر، اطلاع رسانی لازم برای سایر گروه‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا بستری بیماری کرونا مراکز درمانی علوم پزشکی مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری در این استان خبر داد.

پانته‌آ رمضان‌نژاد در تشریح این خبر اظهار کرد: سید کریم هاشمی مطلق ۴۲ ساله اهل و ساکن باباحیدر از توابع شهرستان فارسان بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان سیدالشهدا (ع) فارسان بستری بود.

وی افزود: پس از انتقال بیمار به مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی و تایید مرگ مغزی وی از سوی پزشکان، خانواده فهیم و نوع دوست بیمار رضایت به اهدای عضو دادند.

وی اضافه کرد: صبح امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عمل جداسازی کلیه‌ها و کبد این بیمار جهت اهدا به بیماران نیازمند عضو انجام شد.

وی در پایان از خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی تقدیر و برای این عزیزان از درگاه خداوند صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)