Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر مرتضایی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از اداره استاندارد شهرستان کاشان بیان کرد: استاندارد دارای ابعاد ملی و فراملی است و نقش آن در سلامت محصولات تولیدی و کنترل کیفیت تجهیزات و خدماتی که به مردم ارایه می‌شود، یک اصل کلیدی و مهم به شمار می‌رود.

وی افزود: از این رو می‌طلبد با تقویت گشت‌های سیار، اعمال نظارت‌ها بر ایمنی تجهیزات و تولیدات به ویژه مواد غذایی تشدید شود و اداره استاندارد به جد و بدون پذیرفتن هرگونه فشار، در خط مقدم بهبود کیفیت تولیدات و سلامت جامعه ایستادگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه کاشان گفت: اینکه شرکت‌ها و مجموعه‌هایی برای سود بیشتر و احیای خود به هر قیمتی دست به اقدامی در کاهش کیفیت محصول بزنند، به ویژه در تولید موادی که به سلامت مردم آسیب می‌رساند، پذیرفتنی نیست؛ ضمن اینکه در بلند مدت آینده خود را نیز نابود می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اصول اساسی در توسعه صادرات حفظ کیفیت بالا و اصالت محصولات است، اظهار داشت: اگر واحدی با تولید محصولات بی‌کیفیت به کار خود ادامه دهد، با این اقدام در واقع اعتماد سایر کشورها به محصولات ایرانی را از بین می‌برد.

مرتضایی با تشریح وضعیت کنونی جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی اضافه کرد: دشمن در شرایطی که با تحریم‌ها تلاش دارد همه مسیرها به سمت کشور را ببندد و ایران را به انزوا بکشاند، نقش بومی‌سازی و استانداردسازی محصولات اهمیت بیشتری دارد تا با تکیه بر دانش بومی بتوانیم محصولاتی در حد استانداردهای جهانی عرضه کنیم؛ چنان که توانمندی و قدرت جوانان در زمینه‌های گوناگون به اثبات رسیده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان کاشان نیز در ادامه یادآور شد: این اداره در شمال استان اصفهان، سه شهرستان کاشان، آران و بیدگل و نطنز را زیر پوشش دارد که نظارت بر طیف گسترده‌ای از تولیدات را شامل می‌شود.

محمدرضا بخردی افزود: آزمایشگاه‌های این اداره بررسی وضعیت استاندارد محصولاتی هم‌چون فرش ماشینی و صنایع نساجی، مواد غذایی و پروتئینی، مصالح ساختمانی و هزاران محصول دیگر را که به سلامت جامعه مربوط می‌شود، بر عهده دارد که در نهایت از سوی کارشناسان و متخصصان مجموعه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

حدود یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۵ هزار واحد صنفی در شهرستان کاشان فعالیت دارند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها اصفهان کاشان روز جهانی استاندارد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان کاشان روز جهانی استاندارد اصفهان کاشان روز جهانی استاندارد اخبار کنکور شهرستان کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سید صمد ضیائی درخصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی خاطرنشان کرد: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

دیگر خبرها

  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • جزییات حراج بعدی شمش طلا در هفته آینده
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد