Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تا پایان شهریور ماه سال جاری، ۱۱ هزار کارگر ساختمانی در این استان از مزایای بیمه کارگران ساختمانی بهره مند شدند .

علیرضا ذوقی اظهارکرد: تا پایان شهریورماه سال جاری ۱۷ هزار و ۹۱۴ متقاضی در این استان در سامانه رفاهی نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۱۱ هزار کارگر ساختمانی مورد تایید و از  خدمات بیمه کارگران ساختمانی بهره مند گردیدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ وی گفت: از مجموع واجدین شرایط، تعداد ۶۴۶ نفر نیز به دلایلی از قبیل بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت از مزایای این بیمه استفاده نموده اند .

ذوقی عناوین شغلی کارگران ساختمانی را شامل رشته های آرماتوربند، اسکلت‌ساز ،لوله‌کش و نصاب وسایل بهداشتی، نقشه‌بردار،دروپنجره‌ساز پروفیل، بتن‌ساز و بتن‌ریز، بنای سفت‌کار ،عایق‌کار رطوبتی و آسفالت‌کار، گچ‌کار،سنگ‌کار، قالب‌بند و کفراژبند، لوله‌کش گاز خانگی و تجاری، نگهداری بتن،کاشی‌کار ،برق‌کار ساختمان و نقاش ساختمان عنوان و اظهار کرد: تعهدات موضوع این قانون شامل حوادث و بیماریها، غرامت دستمزد، ازکارافتادگی، بازنشستگی وفوت است.

وی گفت: تقاضیان واجد شرایط جهت ثبت نام و دریافت خدمات بیمه تامین اجتماعی می توانند به سامانه خدمات حمایتی نظام جمهوری اسلامی به آدرس الکترونیکی www.samanehrefah.ir مراجعه نمایند که پس از طی فرایند ثبت نام و تکمیل فرم خود اظهاری در سامانه و بارگذاری مدارک لازم،  اعتبار سنجی لازم از سوی پایگاه اطلاعاتی سامانه صورت گرفته و درصورت داشتن شرایط اولیه مورد تایید قرار گیرند . 

وی افزود: جهت رسیدگی به اعتراضات؛  متقاضیان می توانند  در سامانه خدمات حمایتی نظام جمهوری اسلامی ایران ثبت نام و اعتراض خود را در سامانه مذکور ثبت کنند.

ذوقی گفت: فرایند رسیدگی به اعتراضات کارگران ساختمانی صرفا از طریق سامانه و طبق سند راهنمای اعتراض، رسیدگی و پاسخ داده می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کارگر سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالي کارگران ساختمانی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت وزیران در جلسه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ به پیشنهاد شماره ۱۷۸۴۵۵ مورخ ۲۸ آبان ۱۴۰۲ وزارت کشور، کارگرانی که در ساخت مساجد و حسینیه‌ها، امکان فرهنگی، سینماها و… فعالیت دارند از پرداخت حق بیمه معاف هستند.

گفتنی است کارگران فعال در ساخت و ساز فضاهای تجاری مشمول این معافیت نمی‌شوند.

جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید.

کد خبر 6087346

دیگر خبرها

  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه