Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مستند ۸۹ دقیقه‌ای خاتمه ساخته هادی و مهدی زارعی، فیلمسازان شیرازی بخش‌هایی از زندگی یک دختر مهاجر افغانستانی ساکن شیرازِ را روایت می‌کند.

بر پایه آنچه در خلاصه داستان این مستند آمده است خاتمه دختری است نوجوان که در کودکی و با فشار خانواده، به عقد مردی بزرگ‌تر درآمده است.

برادران زارعی داستان زندگی خاتمه را از لحظه‌ای به تصویر می‌کشند که او برای درخواست طلاق به مرکز مددکاری سازمان بهزیستی پناه آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازندگان این مستند در طول ۳ سال تلاش کردند تا با نزدیک شدن به سوژه، دوربین را به بخشی از حادثه تبدیل کنند.

جشنواره فیلم زنان هرات که تمرکز خود را روی حقوق زنان گذاشته است امسال به دلیل شیوع کرونا تاریخ برگزاری‌اش به ماه نوامبر تغییر کرد.

راهیابی مستند خاتمه به جشنواره کاردیف

این فیلم در ادامه حضورهای جهانی خویش، موفق شد به جشنواره فیلم «کاردیف» وارد شود.

جشنواره جهانی فیلم کاردیف که همه ساله در ولز برگزار می‌شود امسال پنجمین دوره خود را پشت سرمی‌گذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، خاتمه، که پخش آن را شرکت فرانسوی «رفت فیلمز» بر عهده دارد، پیش‌تر با شرکت در فستیوال‌های دیگری چون «لایپزیک»، «فلورانس» و «سینما حقیقت»، «ایران‌سی»، «امریکن داکیومنتری» و «لایف افتر اویل» با واکنش مثبت داورها، منتقدین و مخاطب‌ها روبرو شده بود.

کد خبر 5048175

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز فیلم مستند مستند خاتمه ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا شهدای مدافع حرم سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات

شورای علمای شیعه افغانستان و نمایندگی‌های سیاسی و دیپلمات‌های خارجی برای افغانستان حمله تروریستی داعش به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله در بیانیه‌ای نوشت: «توقع می‌رفت با حاکمیت امارت اسلامی، دیگر شاهد تکرار این گونه حوادث نباشیم، اما متاسفانه چنین نشد؛ چون باز هم شاهدیم که هر از چند گاهی مردم ما توسط تروریست‌های قسی‌القلب به گلیم عزا می‌نشینند و شاهد پرپر شدن گل‌هایشان هستند».

این بیانیه در ادامه بار دیگر از مقامات حکومت طالبان خواست تا در حفظ  جان مردم، خصوصاً در حفظ و تأمین امنیت مراکز دینی و عبادی بیشتر کوشا باشند.

سفارت ترکیه در کابل نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله تروریستی نوشت آنکارا هر نوع تروریسم را محکوم می‌کند و با مردم افغانستان ابراز همدردی می‌نماید.

سفارت ژاپن نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدری با قربانیان و خانواده‌هایشان خواستار توقف فوری حملات تروریستی شد.

«رافائلا ایودیس» کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان نیز در بیانیه‌ای با تأکید بر لزوم حفاظت از شیعیان، ضمن ابراز همدردی با قربانیان و خانواده‌هایشان این حمله و دیگر همه اقدامات خشونت‌بار را محکوم کرد.

هیئت نمایندگی سازمان ملل برای افغانستان(یوناما) نیز در بیانیه‌ای تصریح کرد: تحقیقات و پاسخگویی برای عاملان و اقدامات حفاظتی برای جوامع شیعه افغانستان به نیاز فوری است.

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه‌ای مقامات طالبان را به افزایش تلاش‌ها جهت پایان دادن به خونریزی در تمام نقاط افغانستان فرا خواند.

این سازمان همچنین بر لزوم شناسایی مرتکبین این جنایت و محاکمه‌ آنان تأکید کرده و ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های قربانیان، برای مجروجین شفای عاجل آرزو کرد.

داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفتعوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوندسفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره استانی ره آورد سرزمین نور
  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره ره آورد سرزمین نور
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس