Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@08:25:44 GMT

عوامل وضعیت نامطلوب فضای سبز اهواز

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۸۶۴۳

عوامل وضعیت نامطلوب فضای سبز اهواز

ایزدی گفت: عدم آموزش و نبود نظارت صحیح بر کارکرد نیروهای فضای سبز، آب و هوا و اوضاع نامساعد مالی شهرداری سه عامل بسیار مهم در وضعیت نامطلوب فضای سبز در اهواز است.

«محمدرضا ایزدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در اهواز، با بیان اینکه عوامل متعددی وجود دارد که یک شهر سرسبزی خود را پیدا می‌کند اظهار کرد: در اهواز به چند دلیل تاکنون نتوانسته‌ایم فضای سبز مطلوب را برای شهر تامین کنیم و این مشکل در طول سالیان دراز در این کلانشهر پدید آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به اینکه یکی از عواملی که در این مهم نقش دارد آب و هوای اهواز است افزود: ما در استان خوزستان و اهواز از نیمه فروردین تا پایان مهر شاهد گرمای طاقت‌فرسایی هستیم و در این گرما گل‌ها و درختچه‌ها پژمرده می‌شوند اما این در حالی است که در دیگر مناطق خوش آب و هوای کشور در تمام این ماه‌ها درختچه‌ها شکوفه می‌زنند و به‌صورت مداوم گل دارند.

 

وی عدم آموزش و همچنین نبود نظارت صحیح بر کارکرد نیروهای فضای سبز را از دیگر عوامل ضعف فضای سبز اهواز دانست و اضافه کرد: ما در منطقه کوی نفت و شهرک نفت شاهد هستیم که شرایط گل و گیاه و فضای سبز با مرکز شهر کاملا متفاوت بوده و دلیل این اتفاق آموزش و نظارت صحیح بر نیروهای این شرکت است.

 

عضو شواری اسلامی کلانشهر اهواز اوضاع نامساعد مالی در شهرداری را دیگر عامل این وضعیت در فضای سبز خواند و عنوان کرد: ما شاهدیم که در شهرک نفت برای فضا سبز و گل و گیاه هزینه‌های زیادی صورت می‌گیرد، اما همان شرکت نفت حق آلایندگی که قانون مشخص کرده را پرداخت نمی‌کند.

 

وی ادامه داد: اگر حق و حقوق مردم در این خصوص پرداخت شود، شهرداری با بهره‌گیری از این حق آلایندگی، امکانات رفاهی، تفریحی، فضای سبز و همچنین زیرساخت‌های فرهنگی و توسعه شهری را ایجاد می‌کند، اما متاسفانه صنایع آلاینده حق آلایندگی خود را پرداخت نمی‌کنند و همین موضوع باعث شده تا شرایط ما نسبت به کل کشور متفاوت شود.

 

ایزدی بیان اینکه در مناطق هشت‌گانه شهرداری معاونت فضای سبز وجود دارد ابراز کرد: بخش عمده‌ای از مسئولیت طراحی فضای سبز شهری متوجه معاونت فضای سبز مناطق است و در حال حاضر فضای سبز خوبی ایجاد شده اما متاسفانه در بعضی از مناطق فضای سبز موجود سال گذشته یا سال‌های قبل را نابود کرده‌اند و این می‌طلبد که شهرداران مناطق به این مقوله توجه کنند و اجازه تخریب فضای سبز را ندهند.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان فضای سبز و میادین کارکرد رضایت‌بخشی نداشته و به یک سازمان خنثی تبدیل شده است تصریح کرد: سازمان زیباسازی نیز تا سه ماه گذشته همین شرایط را داشت اما با تغییر و تحول مدیرعامل جدید فعالیت خوبی را در آن شاهد هستیم.

 

عضو شواری اسلامی کلانشهر اهواز یاد آور شد: لازم است شهردار اهواز نسبت به سازمان فضای سبز بازنگری داشته باشد و با تزریق کمک مالی حرکتی را در سازمان یاد شده به وجود آورد.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: حق الایندگی صنایع محمدرضا ایزدی توسعه فضای سبز فضای سبز آموزش فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در پی سقوط درختان خطرآفرین در فروردین و اردیبهشت سال جاری، این سازمان نسبت به رفع مشکل درختان خطرآفرین اقدام کرده است.

مجتبی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش میزان سقوط درختان خشک در شهر اصفهان اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری این کلان‌شهر برای پیشگیری از هرگونه حادثه جانی و مالی در روزهای تعطیل اقدام به ایمن‌سازی خیابان‌ها، حذف و اصلاح درختان خطرآفرین کرده است.

وی افزود: در پی سقوط درختان خطرآفرین در فروردین و اردیبهشت سال جاری، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نسبت به رفع مشکل درختان خطرآفرین اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: رسالت سازمان پارک‌ها نگهداری از میراث چندین ساله اصفهان است.

حق‌شناس با اشاره به درختان با تاج سنگین بیان کرد: مسئولان تلاش کردند در صورت سلامت درخت برای حفظ آن، تنها شاخه‌ها یا دستک‌های خطرآفرین و مزاحم را حذف کنند.

وی خاطرنشان کرد: درختان خشک با سقوط احتمالی روبه‌رو هستند و باید قبل از هرگونه حادثه جانی و سقوط بر خودرو نسبت به رفع خطر آن‌ها اقدام شود؛ درختان مسن نیز که به سن بهره‌برداری رسیده‌اند، در سطح شهر شناسایی شده‌اند و با تأیید کمیسیون حفظ و گسترش، در حال ایمن‌سازی هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: ایمن‌سازی درختان به دلیل خلوت بودن شهر در روزهای تعطیل انجام شده است تا به‌آسانی از هرگونه حادثه جانی و سقوط بر خودرو جلوگیری شود.

کد خبر 750971

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • بارش باران در اهواز
  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • آخرین وضعیت کهگیلویه و بویراحمد طی بارش‌های اخیر