Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قاسمی پیربلوطی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به رسالت دانشگاه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار کارکردهای آموزشی و پژوهشی اظهار کرد: دانشجویانی که در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند باید نمایندگان نخبگانی جامعه باشند. برای رسیدن به اهداف اصلی نیازمند بسترسازی و فراهم کردن بعضی از پیش‌نیازها هستیم که این‌ها نیز از طریق بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها تأمین می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شیوع کرونا و شرایطی که به واسطه این ویروس ایجاد شده حضور دانشجویان در دانشگاه و فعالیت‌های حضوری را محدود کرده و ناچاراً عمده فعالیت‌ها به سوی فضای مجازی هدایت شده است. برای مدیریت فعالیت‌های فرهنگی از بسترهای مجازی مختلفی استفاده شده و شبکه‌های مختلف و حتی ظرفیت اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی نیز در این راستا به‌کار گرفته شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اظهار کرد: کانال‌ها و گروه‌های مختلفی در فضای مجازی ایجاد کردیم و از همان ابتدای شیوع کرونا مطالب و اطلاعاتی در این خصوص در کانال‌ها بارگذاری کردیم. سپس تولیدات محتوای ویدئویی با مشارکت گروه مشاوره دانشگاه و با موضوعات «کنترل استرس»، «اظطراب» و «سطح سلامت روان افراد» ساخته و در گروه‌های دانشجویی و استادی بازنشر و منعکس کردیم.

قاسمی پیربلوطی با اشاره به توسعه دامنه تولیدات ویدئویی در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: با مشارکت و بهره‌گیری از ظرفیت استادان گروه معارف، کارشناسان دینی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ویدئوهایی با محوریت کرونا و مسائل دینی و مذهبی حول آن بپردازند. استادان گروه پیراپزشکی نیز در تولید و تهیه محتوای بهداشتی و نکات سلامتی مشارکت مطلوبی داشتند و در نهایت 16 برنامه ویدئویی در این قالب تولید و در فضای مجازی منعکس شد.

وی ادامه داد: گروه‌هایی در فضای مجازی با مشارکت و همراهی کارشناسان مرکز مشاوره دانشگاه ایجاد شده و دانشجویان در این ایام کرونایی مشکلات و موضوعات مطروحه را از طریق فضای مجازی و مکالمات تلفنی با مشاوران دانشگاه در میان گذاشته‌اند. دوره‌های آموزشی با اهداف مهارت‌افزایی و معرفت‌افزایی در فضای مجازی و با محوریت موضوعات آسیب‌شناسی روانی، تحکیم خانواده، مهارت‌های زندکی با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تصریح کرد:برنامه‌ای نیز با حضور استادان علاقه‌مند گروه معارف با رویکرد حجاب و عفاف به‌صورت نیمه‌حضوری برگزار شد و رویکردهای دانشگاهی این مقوله مورد بررسی قرار گرفت. مسابقاتی نیز در فضای مجازی با موضوعات نماز، دفاع مقدس، حجاب و عفاف برگزار شده که اسقبال از سوی دانشگاهیان مطلوب تلقی شده است.

قاسمی پیربلوطی با اشاره به نقش پررنگ بسیج دانشجویی در فعالیت‌های تشکلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، گفت: تولید ماسک و لوازم بهداشتی و فعالیت‌های اثربخش دانشجویان بسیجی و اعضای دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در فضای مجازی از مهم‌ترین فعالیت‌های تشکلی دانشگاه شمرده می‌شود. فعالیت‌های جهادی گروه‌ دامپزشکی دانشگاه نیز از جمله شاخص‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و عملیاتی استادی و دانشجویی به‌شمار می‌رود.

وی گفت: باوجود شرایط خاص کرونایی، برای توانمندسازی اعضای هیئت تحریریه نشریات دانشجویی سه دوره آموزشی با حضور استادان ادبیات و حقوق پیرامون «شیوه نگارش نشریات» و «آیین‌نامه حقوقی ناظر بر نشریات» و نحوه طراحی نشریات برگزار شد که استقبال مطلوبی نیز برخوردار بود. با بهره‌مندی از پتانسیل‌های داخلی چندین کرسی‌های آزاداندیشی تاکنون در واحد دانشگاهی شهرکرد در قالب گروه‌های موافق و مخالف برگزار شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد خاطرنشان کرد: گروه‌های اندیشه‌ورزی دانشگاه در این مورد همکاری داشته‌اند و استقبال استادان نیز بسیار مطلوب بوده است. کرسی‌های آزاد اندیشی برای دانشجویان نیز فعلاَ در بسترهای فضای مجازی پیگیری خواهد شد. مقرر شده کمیته‌ای متشکل از معاونان فرهنگی، پژوهشی، بسیج اساتید و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تشکیل و کرسی‌های آزاد اندیشی برای دانشجویان ساماندهی، موضوع‌یابی و هماهنگی انجام شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077012 برچسب‌ها کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد فعالیت فرهنگی نشریات دانشجویی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا دانشگاه آزاد اسلامی کرونا کرونا دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کرسی های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد فعالیت فرهنگی نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد کرسی های آزاد فضای مجازی فعالیت ها برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مسئول برگزاری این همایش وکارسوق آموزشی گفت: نخستین کارسوق آموزشی تحلیل و سواد رسانه‌ای وفضای مجازی برای دانش آموزان با هدف ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای وتحلیل آنها دراین بخش درحوزه فضای مجازی با حضور دانش آموزان چند مدرسه به محوریت دبیرستان علامه حلی آمل برگزار شد.

مهناز خاکی داودی، با اشاره به اینکه درعصر کنونی که با گسترش هزاران شبکه رسانه ای، اخبار و مطالب با کسری از ثانیه در جهان منتشر می‌شود، داشتن سواد رسانه‌ای برای همه افراد جامعه به خصوص دانش آموزان مهم است، افزود: داشتن سواد رسانه به ما کمک می‌کند که اگر مطلبی یا سخنی با شدت کم یا زیاد منتشر شود می‌تواند تبعات زیادی داشته‌باشد.

وی ادامه داد، اگر افراد جامعه سواد رسانه‌ای نداشته باشند، قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و می‌توانند تحت تاثیر شایعات کذب، دچار هیجانات زود گذر شده و تصمیمات بی نهایت سطحی را بگیرند، این نوع تصمیمات می‌تواند صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد کند.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل، همچنین با بیان اینکه سواد رسانه‌ای نوعی تکنیک عملی ومهارت بسیار ویژه است که در عصر حاضر یکی از مهمترین آموزش‌ها در جهان تلقی می‌شود، تصریح کرد، سواد رسانه‌ای به فرد این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه‌ای را داشته باشد.

به گفته خانم خاکی داودی، سواد رسانه ۵ مهارت را به ما می‌آموزد که شامل تشخیص چیزی که رسانه‌ها قصد ایجاد آن در باور مردم را دارند، تشخیص تعصبات و دروغ‌های رسانه ها، کشف داستان‌های پنهان در خبرها، ارزیابی رسانه‌ها با تجربیات، باور‌ها و ارزش‌های خود طراحی و ایجاد پیام‌های رسانه‌ای خود است.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای به هر فردی مهارت دسترسی و استفاده از اطلاعات و محتوا، مهارت تحلیل و ارزیابی آن، مهارت ارزیابی انتقادی و مهارت تولید خلاق و ارتباط با پیام‌های رسانه‌ای را می‌دهد، اضافه کرد: امروز نوع استفاده از فضای مجازی که دانش آموزان استفاده می‌کنند، باید هوشیار باشند که خیلی‌ها با نوع مطالب وانتشار گسترده آنها به دنبال پیاده کردن برخی هدف‌های خاص هستند و نمونه آن که دشمن امروز در فضای مجازی بدنبال جداسازی نوجوانان ما از ارزش‌های دینی و اسلامی است تا افکار نوجوانان ما را به سمت باورپذیری‌های غیرمتعارف سوق دهد.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل ادامه داد، برگزاری کارسوق و کارگاه‌های سواد رسانه‌ای با هدف آگاهی بخشی و توانمند سازی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوزه فضای مجازی در قالب این دوره آموزشی یک روزه برگزار شد.

در این دوره یکی از اساتید حوزه سواد سانه‌ای وفضای مجازی به مفاهیم کلی از فضای مجازی و نقش آن در زندگی امروزی و نقش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این فضا اشاره کرد.

در ادامه مباحث مرتبط با امنیت در فضای مجازی، شیوه‌های کلاه برداری، حملات سایبری، حساسیت نسبت به آمادگی در برابر تکنولوژی هوش مصنوعی و تاثیرات عمیق‌تر آن در زندگی آینده بشر بیان شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود