Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران درباره سفر وزیر امور خارجه به چین گفت: سفر ظریف به چین سفر بسیار سفر خوبی بود در گزراش صورت‌مذاکرات او آمده است که درباره روابط کلان دو کشور در ارتباط با مسائل دوجانبه اقتصادی سیاسی و فرهنگی و هم درباره سند ۲۵ ساله خوب و بسیار جامع بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: وزیر امور خارجه در این سفر در ارتباط با مسائل منطقه نیز هم رایزنی کرده است، موضوع تحولات منطقه ما تحولاتی است که قطعاً هم برای ایران و هم برای چین مهم است.

او با بیان اینکه چین امروز چین گذشته نیست، گفت: چین کشوری است که به دلیل نوع ارتباط اقتصادی که با بسیاری کشور‌های جهان دارد امنیت و ثبات در کشور‌ها برای آن اهمیت دارد، جدی‌تر از گذشته مسائل را رصد می‌کند و رایزنی می‌کند به همین جهت چین ایران را در مسائل مختلف اقتصادی و سیاسی شریک خود می‌داند.

واعظی افزود: در این سفر وزیر امور خارجه و مقامات چینی درباره برجام و سایر موضوعات بین‌المللی صحبت کردند که در مجموع سفر موفقی بوده است که بر اساس گزارش آقای ظریف در دولت، انشاء‌الله گشایش خوبی در همه زمینه‌ها بوجود می‌آید.

او درباره ارسال فهرست مدیران متخلف به نهاد ریاست جمهوری گفت: این مطلب جدیدی نیست بر اساس قانونی که برای رسیدگی به تخلفات است همه تخلفات کارمندان در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما به دلیل اینکه اعمال نفوذ و حق و ناحق نشود و به تخلفات مدیران و کارکنان خوب رسیدگی شود از ابتدای قانون در نهاد ریاست جمهوری کمیته‌های مختلفی وجود دارد که طبق روال به این تخلفات رسیدگی می‌کنند و پرونده‌ها بررسی می‌شود و خیلی از این‌ها هم مشکلی ندارند و در کمیته می‌آیند و از خود دفاع می‌کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: ارسال فهرست تخلفات اتفاق جدیدی نیست یعنی در دولت‌های مختلف همه مدیرانی که شکایتی علیه آن‌ها شده یا مشکلی داشتند در ستاد رسیدگی به تخلفات ریاست جمهوری رسیدگی می‌شود؛ این پرونده‌ها از سراسر کشور و از همه دستگاه‌ها و تمام وزارتخانه‌ها است خیلی از این‌ها بعد از اینکه بررسی می‌شود مشخص می‌شود که مشکلی ندارند.

واعظی گفت: تعداد را نمی‌دانم؛ این پرونده که یک‌جا و یک‌مرتبه نمی‌آیند هر چه که هست همان پرونده‌هایی است که از هر جای دیگر هم می‌آید که در رسانه‌ها شنیدم چیز مهمی هم نیست به هر حال باید بیاید یعنی هر مدیری که در هر جا از یک رده بالا اگر تخلف وادعایی درباره او وجود دارد باید در نهاد ریاست جمهوری رسیدگی شود این کار طبق روال انجام می‌شود هیچ وقت هم فهرست نمی‌آید و بخش بخش ارسال می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش گفت در خصوص پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در تاریخ ۲۷ مهرماه گفت: این کار بزرگی بود. تحریم از سال ۲۰۱۰ بود الان بیش از ۱۰ سال است که این تحریم وجود داشته هفته آینده تحریم برداشته خواهد شد از دو جنبه این توفیق بزرگی برای ملت ایران است از جنبه اول این که تحریمی که ما برای صادرات و واردات تسلیحاتمان داشته ایم، از هفته دیگر برداشته می‌شود.

واعظی افزود: توفیق بزرگ دیگری داشتیم که یک کشتی اساسی بین ما و آمریکا بود برای این که آن‌ها با تمام قوا آمده بودند که این تحریم تمدید شود موفق نشدند و بعد رفتند ماشه را آوردند که آن هم موفق نشدند و آن هم یک توفیق بزرگ هست یعنی ایران کشوری نیست که آمریکا بخواهد به نفوذ و امکانات خودش تکیه کند و هر چه خواست را به‌آن تحمیل کند.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد کار بزرگی انجام شده و این توفیقات متعلق به کل مردم و حکومت ماست و باید قدر این‌ها را بدانیم. وقتی که مانعی برداشته می‌شود شما دیگر می‌توانید حرکت کنید شما از روز یکشنبه بعد هر کاری که در این زمینه قبلاً نمی‌توانستید انجام می‌دهید وی در پاسخ به این سوال که آیا کاری در این زمینه انجام شده است، گفت: مقدمات این کار از قبل فراهم شده است.

از ابتکار عمل روسیه استقبال می‌کنیم

رئیس دفتر رئیس جمهوری پاسخ به سوالی درباره ابتکار عمل روسیه برای آتش بس در قره باغ گفت: از اینکه در منطقه ما جنگ و خونریزی نباشد، استقبال می‌کنیم. اعتقاد ما بر این است که همه اختلافات و بحران‌ها نباید راه حل نظامی داشته باشد و باید راه حل آن مذاکره و گفتگو بر اساس اصولی شناخته شده بین‌المللی باشد.

واعظی اضافه کرد: موضع ما همواره در ارتباط با قره‌باغ این بوده که باید تمامیت ارضی کشور‌ها بر اساس مرز‌های بین‌المللی به رسمیت شناخته و مورد احترام قرار بگیرد. ما همیشه ضرورت پایان اشغال را گوشزد کردیم و فکر می‌کنیم که اگر دو طرف در این چارچوب گام بردارند می‌توانیم در آینده شاهد استمرار این درگیری و بحران نباشیم.

او با بیان اینکه لازمه هر گفت و گویی آتش بس است، گفت: ما از مذاکرات ۱۰، ۱۲ ساعته در روسیه و آتش بس استقبال می‌کنیم و از میانجیگری روسیه هم تشکر می‌کنیم و امیدوار هستیم هر دو طرف به چهار قطعنامه‌ای که درباره این منطقه وجود داشته، متعهد باشند.

این خبر در حال تکمیل است/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیئت دولت ایران و چین تحریم تسلیحاتی رئیس دفتر رئیس جمهوری ریاست جمهوری بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا اولین رئیس جمهور خود را پس از حاکمیت نظامیان بر این کشور انتخاب کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « اردیس دبی» پس از 30 سال تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری چاد، در اردیبهشت 1400 هنگام بازدید از واحدهای ارتش که مشغول نبرد با شورشیان شمال این کشور بودند، کشته شد. پس از آن شورای انتقالی متشکل از افسران بلندپایه تشکیل شد و ژنرال « محمد ادریس دبی» پسر رئیس جمهور را به عنوان رئیس جمهور موقت چاد انتخاب کردند.

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا رئیس جمهور جدید کشورشان را انتخاب کنند.

درهای حوزه‌های رای گیری ساعت 7 صبح به وقت محلی به روی 8 میلیون و 500 هزار نفر دارای شرایط رای دادن گشوده می‌شود و آنان تا ساعت 17 عصر فرصت دارند رای خود را به صندوق‌ها بریزند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، در این انتخابات « محمد ادریس دبی » رئیس جمهور موقت، « البرت باهیمی » نخست وزیر سابق به همراه هفت نامزد دیگر با هم رقابت خواهند کرد.

چاد پس از رئیس جمهور مقتول به کدام سو می‌رود؟

نظامیان آرای خود را دیروز به صندوق‌ها ریختند و پیش بینی می‌شود نتایج اولیه انتخابات در 21 آوریل و نتایج نهایی آن در 5 ماه می اعلام شود.

چنانچه هیچ یک از نامزدها بیش از 50 درصد آرای لازم برای ورود به کاخ ریاست جمهوری را بدست نیآورند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و دو دوم انتخابات ریاست جمهوری در 22 ژوئن سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری چاد امروز درحالی برگزار می‌شود که احزاب مخالف و شماری از تشکلات مدنی آن را تحریم کرده‌اند. آنها معتقدند «دبی» و متحدانش بر نهادهای مهم حاکمیتی سیطره دارند و این موضوع می‌تواند بر سلامت و شفافیت انتخابات تاثیرگذار باشد.

کارشناسان ناظر بر تحولات چاد پیش بینی می‌‎کنند محمد ادریس دبی با کسب بیشترین آراء به کاخ ریاست جمهوری راه یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در عملیات میدانی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان عملیاتی
  • درخواست پلیس از تهرانی‌ ها؛ وارد این اتوبان نشوید
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه خرازی غرب تهران