Web Analytics Made Easy - Statcounter

یافته‌های محققان نشان داد که استفاده از نانولوله‌های کربنی برای ترمیم رشته‌های عصبی در حیواناتی که دچار آسیب نخاعی شده‌اند، بسیار تاثیرگذار بوده است. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، تحقیقات انجام شده در دانشکده بین‌المللی مطالعات پیشرفته (SISSA) و دانشگاه تریست نشان می‌دهد که کاشت نانولوله‌های کربنی می‌تواند به‌طور موثری عملکرد‌های حرکتی را بازیابی کند و زمینه را برای یک روش درمانی جدید به ‌منظور درمان آسیب نخاعی هموار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به مدد کاشت نانولوله‌های کربنی در محل آسیب‌دیده، اکنون می‌توان مهارت‌های حرکتی و اتصال عصبی را دوباره برقرار کرد. این نتیجه مطالعات بین رشته‌ای ده ساله SISSA و دانشگاه تریست است.

برای اولین‌بار این گروه تحقیقاتی از ایمپلنت‌های نانومواد در حیوانات آسیب‌دیده از نخاع استفاده کرده و رشد مجدد رشته‌های عصبی و ترمیم عملکرد‌های حرکتی را در آن‌ها مشاهده کردند.

نتایج این پروژه در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) به چاپ رسیده است.

در این مقاله، محققان ثابت کردند که روش‌های درمانی که در آن از ویژگی الکتریکی و مکانیکی داربست‌های احیاء استفاده می‌شود، پتانسیل بالایی برای درمان ناحیه آسیب‌دیده دارد.

لورا بالرینی، از محققان این پروژه گفت: «ما ۱۵ سال است که در حال مطالعه تعامل میان سلول‌های عصبی و نانولوله‌های کربنی هستیم. سرانجام توانستیم عملکرد آن‌ها را در محیط زنده به چالش بکشیم. در سال‌های اخیر ما از سلول‌های عصبی منفرد به بافت مغز رسیدیم و از نانولوله‌های کربنی منفرد به ساختار‌های دو بعدی رسیدیم و در حال حاضر نیز از ساختار‌های سه‌بعدی استفاده می‌کنیم.»

صدف عثمانی از SISSA گفت: «ما اثر کاشت نانولوله‌های کربنی در پستانداران کوچک با مدل‌های بیماری آسیب نخاعی را مطالعه کردیم. نتایج، حاکی از بهبود حرکتی در این حیوانات طی شش ماه بود به‌طوری که حیواناتی که از این سیستم استفاده کرده بودند مهارت‌های حرکتی بهتری نسبت به نمونه‌های شاهد داشتند.»

چنین پدیده‌ای به رشد مجدد رشته‌های عصبی مربوط می‌شود، همان‌طور که توسط آزمایش‌های تشدید مغناطیسی در مرکز تحقیقاتی مواد زیستی (CIC biomaGUNE) این موضوع نشان داده شد. در واقع محققان معتقداند که کاشت نانولوله‌ها موجب رشد مجدد رشته‌های عصبی می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نانولوله کربنی فناوری نانو آسیب نخاعی رشته های عصبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با ترمیم معدل داوطلبان کنکور، گفت: این موضوع جزو اختیارات آموزش و پرورش است و ما به این ارگان کمک می‌کنیم. 

وی افزود: از ابتدای هفته سازمان سنجش سامانه الکترونیکی را باز کرده و وزارت آموزش و پرورش هم از روز گذشته این درگاه را باز کرده تا داوطلبان را تایید و برای ثبت‌نام به سمت آموزش و پرورش هدایت کنیم. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان برای ترمیم معدل یکبار بیشتر فرصت ندارند که خرداد ماه همزمان با آزمون‌های پایه‌های تحصیلی برگزار می‌شود. 

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • ببینید/«کیت انتقال ژن» چیست؟
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • اخراج عالیشاه درست بود/ بازیکنان قصد عصبی کردن داور را داشتند
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند