Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به دلیل پرونده سیاه ریاض با عضویت عربستان در این شورا مخالفت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الخلیج الجدید، عربستان سعودی اخیراً قصد داشت خود را به عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درآورد اما بسیاری از کشورها با این مسئله مخالفت کردند و به همین دلیل، عربستان سعودی در عضویت خود در این شورا ناکام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شورا دارای 47 کرسی است، ولی به خاطر پرونده سیاه سعودی و هشدار گروه‌های حقوقی مبنی بر اینکه انتخاب ریاض، اعتبار این سازمان بین‌المللی را زیر سؤال می‌برد، با عضویت این کشور مخالفت شد.

روزنامه گاردین انگلیس نیز گزارش داد که این نتیجه به‌منزله ضربه مهلکی بر پیکره تلاش‌های ریاض برای بهبود وجهه خود در محافل بین‌المللی بود.

پس‌ازاین مسئله، سازمان دیدبان حقوق بشر، از این نتیجه استقبال و تأکید کرد که شکست سعودی در به دست آوردن این کرسی در شورای حقوق بشر، مورد استقبال است.

دیدبان حقوق بشر پیش از رأی‌گیری برای عضویت سعودی، اعلام کرد که نباید کشورهایی که ناقض حقوق مسلمانان هستند، در شورای حقوق بشر عضو شوند.

به گفته این سازمان، ریاض تهدید کرده است که اگر در لیست سیاه نقض حقوق کودکان قرار بگیرد، میلیون‌ها دلار پول خود را که در قالب حمایت از سازمان ملل است، خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/4155/

منبع: آنا

کلیدواژه: حقوق بشر محمد بن سلمان جمال خاشقجی شورای حقوق بشر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت

ویدیویی از بارش عجیب برف در طائف عربستان در نهمین روز از اردیبهشت سال 1403 را ببینید./هم میهن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت