Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، این درخواست از سوی سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و در گفتگوی تلفنی او با وزرای دفاع ارمنستان و جمهوری آذربایجان مطرح شد. او از این کشورها خواست به تعهداتشان بر اساس آتش بس انسانی که با میانجی‌گری مسکو در روز شنبه حاصل شد، کاملا پایبند باشند.

هر یک از طرفها نقض آتش بس در درگیری بر سر قره باغ را که در سطح بین‌المللی به عنوان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان به رسمیت شناخته شده اما تحت اداره ارمنی‌ها است، رد کرده‌اند؛ هر چند که الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان بعدا گفت نیروهای نظامی کشورش به عملیات‌ها ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع در قره باغ نیروهای جمهوری آذربایجان را متهم به دست زدن به حملات راکتی و توپخانه‌ای در چند منطقه کرد. مقامهای نظامی در این منطقه گفتند نیروهای آنها یک جنگنده Su-۲۵ جمهوری آذربایجان را سرنگون کرده‌اند اما جمهوری آذربایجان آن را رد کرد.

همچین به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، باید نیروهای صلحبان در قره باغ با هدف حفظ آتش بس حضور یابند.

لاوروف در مصاحبه با رسانه‌های Sputnik ،Komsomolskaya Pravda و Govorit Moskva گفت: در مرحله اول علاوه بر آزاد کردن دو منطقه، لازم است که ما ارتباطات، روابط اقتصادی و خطوط حمل و نقل را از حالت بلوکه بودن خارج کرده و صلحبان‌ها را وارد کنیم تا اطمینان حاصل کنند خصومتها از سر گرفته نمی‌شوند.

وی همچنین خواستار مذاکرات نظامی فوری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان شده و اضافه کرد، به اعتقاد او همچنان حل سیاسی بحران قره باغ امکانپذیر است.

او گفت: البته، حل سیاسی مساله ممکن است. طرحهای پیشنهادی که روسای گروه مینسک وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا تهیه کرده و همچنان رویشان کار می‌کنند، روی میز مذاکرات می‌مانند.

همچنین وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، مسکو با موضع ترکیه در خصوص درگیری قره باغ موافق نیست و راه حل نظامی برای آن غیر قابل قبول است.

لاوروف تاکید کرد: ما با موضع ابراز شده از سوی ترکیه که همچنین چند بار از جانب الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان بیان شد موافق نیستیم. این پنهانی نیست که ما نمی‌توانیم با بیانیه‌ای مبنی بر اینکه راه حل نظامی برای این نزاع مجاز است، موافق باشیم.

لاوروف اضافه کرد، استقرار ناظران نظامی روسیه در خط تماس در قره‌باغ کار درستی است اما تصمیم گرفتن درباره آن به عهده ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

وزیر امور خارجه روسیه در عین حال متعهد شد، کشورش متقابلا به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو از بابت پرونده مسمومیت آلکسی ناوالنی، مخالف سرشناس کرملین پاسخ دهد.

این صحبت بعد از آن از سوی لاوروف مطرح شد که اتحادیه اروپا در جهت اعمال تحریم علیه شش مقام و یک سازمان روسیه در ارتباط با پرونده ناوالنی اقدام کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لاورف قره باغ جنگ قره باغ جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، منابع خبری رژیم صهیونیستی فیلم عملیات ضدصهیونیستی عصر امروز را که از سوی یک گردشگر ترکیه‌ای به اجرا درآمد منتشر کردند.

در این فیلم لحظه اجرای این عملیات و حمله گردشگر ترکیه‌ای به یک نظامی صهیونیست با سلاح سرد و شهادت این گردشگر ترکیه‌ای به ضرب چندین گلوله نظامیان صهیونیست به نمایش درآمده است.

گفتنی است عصر امروز منابع خبری از زخمی‌شدن یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در اطراف باب الساهره (یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی) در منطقه قدیمی قدس خبر دادند.

مجری این عملیات با استفاده از سلاح سرد این نظامی صهیونیست را مورد حمله قرار داده و پس از آن در تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

منابع عبری اعلام کردند که مجری این عملیات یک گردشگر ترکیه‌ای بوده که روز گذشته وارد قدس اشغالی شده است.

نظامیان صهیونیست پس از عملیات ضد صهیونیستی امروز شماری از جوانان فلسطینی در منطقه باب الساهره را مورد ضرب و شتم قرار داده و آن‌ها را بازداشت کردند.

کد خبر 6093572

دیگر خبرها

  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • لحظه حمله چاقویی یک گردشگر ترکیه ای به دو نظامی اسرائیلی در قدس (فیلم)
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران