Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرماندار نطنز ضمن اشاره به ممنوعیت راه‌اندازی کاروان‌های پیاده‌روی به سمت امامزادگان به دلیل شیوع کرونا گفت: آیین تاریخی "چلشتم" به دلیل شیوع کرونا لغو شد. - اخبار استانها -

رمضانعلی فردوسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، ضمن اشاره به اعمال محدودیت به واسطه شیوع ویروس کرونا در نطنز اظهار داشت: با هدف کاهش شیوع ویروس کرونا مردم باید همکاری ویژه‌ای با کادر درمان حوزه بهداشت و درمان و سلامت داشته باشند تا شاهد مهار این ویروس خطرناک باشیم

فرماندار شهرستان نطنز از لغو مراسمات مذهبی پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هیچ گونه مراسم آیینی روزهای پایانی ماه صفر در سطح شهرستان نطنز برگزار نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردوسی گفت: بنا بر مصوبات ستاد استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر عدم برگزاری مراسم‌ها به ویژه مراسم پایانی ماه صفر، عزیمت زائرین به صورت فردی و کاروانی به امامزادگان شهرستان منجمله بارگاه مطهر آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) بادرود و امامزاده سلطان حسین(ع) روستای ابیانه ممنوع است.

وی تصریح کرد: در این ایام از ورود زائرین و مسافرین به شهرستان نطنز ممانعت و تمامی مبادی ورودی این شهرستان مسدود می‌شود و از شهروندان غیر مقیم درخواست داریم جهت کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا از سفر به شهرستان نطنز در این روزهای تعطیل به طور جدی خودداری کنند.

آیین عزاداری دهه پایانی صفر در مازندران برگزار می‌شودمراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار می‌شودمشهدالرضا(ع) مهیای سوگ شمس‌الشموس/ عزاداری‌ها با رعایت پروتکل‌ها انجام می‌شود

به گزارش تسنیم؛ هرساله در ایام 28 صفر مراسم باشکوه عزاداری رحلت جانسوز پیامبر اسلام و حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور گسترده مردم شهرهای دور و‌ نزدیک  در جوار بارگاه مطهر آقاعلی عباس و سید محمد(ع ) برگزار می‌شود.

مردم بخش بادرود روز 28 صفر را به نام چلشتم یا همان چهل و هشتم می‌شناسند و کمتر کسی پیدا می‌شود که از این واژه در این ایام و برای نشانی دادن به افراد و گروه‌ها برای عرض ادب و بزرگداشت رحلت پیامبر خدا و سبط اکبرش استفاده نکند.

سید محمد طباطبایی نیز در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هر ساله در چنین ایامی ده‌ها هزار زائر از سراسر ایران اسلامی و حتی کشورهای همجوار برای عرض ارادت به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) و سبط اکبرش آستان مقدس امامزادگان آقاعلی عباس و سیدمحمد(ع) را انتخاب می کنند؛

مدیر اجرایی آستان مقدس آقا علی عباس(ع) ضمن اشاره به شکوه حضور هر ساله مردم در این ایام ابراز داشت: حضوری که هرساله باشکوه تر از سال قبل برگزار می‌شود و هر شخص، گروه و هیئتی که به این مکان می‌آید قطعا تجسم حضور و شکوه را با خود می‌برد و تبلیغ می‌کند

وی ضمن اشاره به ممنوعیت برگزاری در روزهای پایانی ماه صفر در امامزاده آقا علی عباس(ع) شهر بادرود تاکید کرد: امسال به دلیل شرایط خاص جامعه و‌ شیوع ویروس کرونا هرگونه آیین سنتی مذهبی در آستان مقدس آقا علی عباس(ع) ممنوع است.

انتهای پیام/804/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایانی ماه صفر برگزار می شود شهرستان نطنز ضمن اشاره ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی در شهرستانهای شمالی اصفهان/بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، منصور شیشه فروش از بارش رگباری باران که منجر به جریان روان آب و سیلاب در روستای صالح اباد شهرستان نطنز شد، خبرداد و اظهار کرد: این بارشها خساراتی به باغات، معابر و آسفالت، راه ارتباطی و شبکه آب شرب روستا و چند دستگاه خودرو وارد کرد و خوشبختانه تلفات انسانی به همراه نداشته است.

وی با اشاره به حضور عوامل مدیریت بحران شهرستان و دهیاری در محل روستای صالح آباد نطنز، تصریح کرد: اداره راهداری، بنیاد مسکن، اداره جهاد کشاورزی و اداره برق در جهت ایمن سازی شبکه ها و ارزیابی خسارات و رفع اضطراری اسیب های اقدامات را لازم را انجام می‌دهند.

شیشه فروش افزود: به علت شدت بارشها و آبگرفتگی در محور قدیم جاده نطنز کاشان و نیز برخی ازمحورهای جاده ای در شهرستان اردستان و نیز معابر روستایی و شهری در برخی نقاط کاشان گزارش شده است که عوامل امدادی در سطح مناطق شرق و شمال برای امداد رسانی مستقر هستند.

وی افزود: بارشهای همرفتی تا صبح روز چهارشنبه در سطح استان اصفهان تداوم دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898671

دیگر خبرها

  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت
  • آبگرفتگی در شهرستانهای شمالی اصفهان/بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا