Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@07:41:00 GMT

کتاب «معرفت در زیارت علی‌ابن‌موسی‌الرضا» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۳۹۸۷۶

کتاب «معرفت در زیارت علی‌ابن‌موسی‌الرضا» منتشر شد

سلسله مباحث آیت‌الله مرتضی تهرانی در مشهد مقدس در قالب کتابی با عنوان «معرفت در زیارت علی‌ابن‌موسی‌الرضا» توسط انتشارات کماندار منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «معرفت در زیارت علی‌ابن‌موسی‌الرضا» اوّلین بار در سال ۱۳۹۰ توسط گروه فرهنگی اُمِّ‌ابیها به چاپ رسید. این کتاب شامل بیست‌و‌پنج جلسه از سخنرانی‌های آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه در مشهد مقدّس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب حاضر با اضافه شدن آخرین سخنرانی‌های ایشان در مشهد مقدّس و ویرایش مجدّد تمامِ سخنرانی‌ها در قالب منسجم‌تری تجدید چاپ شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

«زائران بسیارند و عارفان اندک! مولا، خود بر منبر مسجد کوفه فرمود: «در مسیر حق از کمی رهروان نترسید، که بیشتر مردم بر گِردِ سفره‌ای جمع شده‌اند که سیری آن کوتاه و گرسنگی آن طولانی است.» کیست که مِهمان واقعی سفرهٔ شما باشد و ذائقه‌اش با محبت شما عجین نشده باشد؟ اصلاً چه کسی سیراب‌تر از مُستَسقای دریای رحمت شما است؟ می‌گفت: آن‌کس که لذت ارتباط با اباعبدالله صلواتُ‌اللهِ‌علیه را چشیده باشد، دیگر گرما و سرما و دوری راه آزرده‌اش نمی‌کند. اصلاً مگر مُحِبّ به غیر از محبوب، به چیز دیگری هم فکر می‌کند؟ ما کجای این مهمانی نشسته‌ایم؟ سقف معرفت و ولایت ما کجاست؟ راه‌آشنای این مسیر بارها گفت: انسان قبل از مرگ باید یک سرِ نخی از این دوستی را به‌دست بیاورد تا آنجا که رسید، دستش خالی نباشد و خود محکم سرِ رَسَن ولایت اهل بیت را گرفته بود و در واپسین لحظه‌های حضورش در این دنیا هم پس از تجدید عهد با محبوبش، عارفاً‌بِحَقِّه، دعوت پروردگارش را لَبَّیْک گفت.

بیگانه را کجا خبر از لذت حضور
این‌ها حکایتی است که با آشنا کنند
سودای اهل بیت دهد سود، عاقبت
سوداگران، معامله گو با خدا کنند».

کتاب «معرفت در زیارت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع)» در هزار نسخه با قیمت 38 هزار تومان از سوی انتشارات کماندار منتشر شده است.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: اهل بیت امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۳۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند


آقای اسماعیل جانعلی پور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: بخش خارجی نمایشگاه کتاب تهران با حضور بیش از ۵۰ ناشر به صورت مستقیم و کتاب‌های صد ناشر در قالب اعطای نمایندگی جدیدترین آثار منتشر شده در جهان را عرضه می‌کند.
وی گفت: بررسی و ارزیابی کتاب‌ها از ماه‌ها قبل شروع شده که پس از تسهیل ورود کتاب‌ها از مبادی گمرکی، غرفه‌ها به ناشران تحویل شد.
مدیر کمیته ناشران خارجی گفت: ناشران خارجی از ۱۵ کشور به صورت مستقیم حضور دارند و برخی دیگر در بخش بین الملل نمایشگاه به ارائه محصولات خود پرداخته اند.
آقای جانعلی پور افزود: ما تلاش کردیم این کتاب‌ها از میان آثار منتشر شده ده سال اخیر باشد و کتاب‌های جدیدتر که در پنج سال گذشته منتشر شده است تخفیف بیشتری دارد.
وی گفت: کتاب‌های جدیدی که در بخش مجازی ارائه می‌شود نیز از یارانه بیشتری برخودار است.
نمایشگاه کتاب در این دوره با ارائه بیش از پنجاه هزار عنوان کتاب در بخش خارجی نسبت به دوره قبل برگزاری آثار بیشتری ارائه کرده است.
دو شب گذشته نیز ۲۴ تن کتاب از کشور‌های عربی به نمایشگاه کتاب رسیده است.
سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

دیگر خبرها

  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • سخنرانی آیت الله رییسی آغاز شد
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند