Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در خصوص مسائل مدیترانه اعلام کرد ترکیه به یونان درسی خواهد داد که شایسته آن است.

در حالی که ترکیه بار دیگر کشتی خود را برای کاوش گاز طبیعی به منطقه درگیری با یونان اعزام کرده است، آتن بار دیگر خواستار اعمال تحریم اتحادیه اروپا علیه آنکارا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، یونان تاکید کرده است تا وقتی که ترکیه کشتی کاوش نفت و گاز خود را از منطقه دریایی مورد نزاع خارج نکند، هیچ گفتگویی با ترکیه درباره کاهش تنش در شرق دریای مدیترانه انجام نخواهد داد.

از سوی دیگر، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان از ترکیه خواسته است در کاوش نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه، از اجرای اقدامات تحریک آمیز دست بردارد. او همچنین گفت آلمان با یونان و قبرس، متحدان خود در اتحادیه اروپا به طور کامل همبستگی دارد.

گزارشگر شبکه العالم در گزارشی گفت: در پی افزایش تنش بین آنکارا و آتن در مناطق دریایی مورد نزاع در دریای مدیترانه برای یافتن ذخایر گسترده گاز طبیعی، تنش‌های سیاسی در شرق این دریا در حال افزایش است. برلین هشدار داد به اقدامات تحریک آمیز ترکیه در دریای مدیترانه پایان خواهد داد. آنکارا بار دیگر کشتی کاوش گاز طبیعی به این منطقه اعزام کرد و این اقدام به منزله تهدیدی برای افزایش تنش بین ترکیه و یونان است.

از سوی دیگر، یونان با اتخاذ مواضع قاطعانه در خصوص نشستن پای میز مذاکرات با ترکیه در زمینه کاهش تنش در شرق دریای مدیترانه، اعلام کرد تا وقتی که آنکارا کشتی کاوش گاز خود و کشتی‌های جنگی همراه آن را از آب‌های مورد نزاع خارج نکند، پای میز مذاکره نخواهد نشست.

در همین زمینه، آمریکا از ترکیه خواست به اقدامات تحریک آمیز عمدی خود در شرق دریای مدیترانه پایان دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان مدیترانه شرقی اکتشاف نفت شرق دریای مدیترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) از تصمیم کشور خود برای ادامه عملیات ضدتروریستی در خاک سوریه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیا الیوم، رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا طی سخنانی خطاب به ملت این کشور، گفت: وقتی زمان و ساعتش فرا برسد، ما قطعاً کارهای ناتمام خود را در سوریه به پایان می رسانیم.

اردوغان در ادامه به اهمیت مبارزه قاطعانه با تروریسم و گروه موسوم به «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) اشاره و تاکید کرد: در دوره آتی به گروه تجزیه‌طلب که فضای مانور آن در نتیجه عملیات‌ ما در عراق و سوریه تنگ شده است، ضربه بزرگی خواهیم زد.

وی افزود: می‌خواهم موضوع مشخص شود. تا زمانی که پ‌.ک.‌ک در عراق و سوریه حضور داشته باشد ما یه هیچ وجه احساس امنیت نمی کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه تروریست‌ها در کوه‌های قندیل و شمال سوریه از هر فرصتی علیه ترکیه و شهروندان این کشور استفاده می کنند، تصریح کرد: هیچ کشوری این موضوع را نمی پذیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه با حسین امیرعبداللهیان
  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران