Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:52:55 GMT

استان بوشهر پیشتاز تدوین استانداردهای ملی است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۰۵۲۷

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل استاندارد بوشهر ضمن اشاره به نقش استاندارد در بهبود کیفیت تولید، خاطرنشان کرد: استاندارد با نظارت بر روی روند تولید واحدها و در نهایت با افزایش کیفیت تولید، تأثیر بسزایی در توسعه هر واحد تولیدی ایفا می‌کند.

وی افزود: امروزه داشتن ضوابط تولید کالا از جمله مقوله‌هایی است که باید به شکل ویژه‌ای به آن نگاه کرد و استاندارد با نظارت بر روی این ضوابط می‌تواند تأثیر زیادی در صادرات و چرخه اقتصادی کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه استاندارد استان، اظهار داشت: استان بوشهر، استانی بندری بوده و موقعیت ویژه‌ای دارد از این رو تدابیر صورت گرفته در استاندارد، از جمله عوامل مهم در راستای خدمت رسانی بهینه به جامعه محسوب می‌شود.

استانداردسازی کپسول‌های LPG

مدیرکل استاندارد بوشهر نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته این اداره در حوزه‌های مختلف، عنوان داشت: در حوزه عمرانی، اقدامات خوبی صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به احداث و راه اندازی ساختمان‌های استاندارد در گناوه، دیلم، جم و عسلویه اشاره داشت.

محمدرحیم بهره مند افزود: اجرای طرح استانداردسازی کپسول‌های LPG، انجام بیش از هفت هزار بازرسی از واحدهای صنفی و تولید و انتشار بیش از ۵۰ کلیپ آموزشی با محتوای استاندارد از جمله اقدامات صورت گرفته این اداره کل طی سال گذشته می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: استاندارد بوشهر از جمله سازمان‌هایی است که با ارائه گزارش و تولید محتوای آموزشی، اطلاعات زیادی در اختیار عموم مردم جامعه قرار داده است.

راه اندازی کارگروه فراورده‌های نفتی

مدیرکل استاندارد بوشهر با اشاره به راه اندازی کارگروه فراورده‌های نفتی در این استان، خاطر نشان کرد: با راه اندازی این کارگروه، نه تنها پرونده‌های سطح استان بلکه سایر استان‌ها نیز بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: استاندارد بوشهر با همکاری هشت واحد تحقیقاتی و آموزشی، سطح اول سرانه تدوین استانداردهای ملی کشور را به خود اختصاص داده است.

بهره مند با اشاره به اجرای طرح استانداردسازی نازل‌های سوخت در پمپ بنزین‌ها نیز گفت: با اجرای این طرح، دغدغه عموم مردم در خصوص کم فروشی در برخی از پمپ‌های بنزین، به شکل ویژه و با ایجاد گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی و صنعت و معدن، بررسی شد.

کد خبر 5048354

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر بوشهر استانداری بوشهر استاندارد ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا شهدای مدافع حرم سیستان و بلوچستان استاندارد بوشهر راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک

یک کارشناس انرژی، استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را از دلایل رونق استفاده از متانول به‌عنوان سوخت در جهان توصیف کرد.

سجاد نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره فرایند تبدیل متانول به بنزین (MTG) توضیح داد: در سال‌های اخیر استفاده مستقیم و غیرمستقیم از متانول به‌عنوان سوخت در دنیا رونق یافته است و برآورد می‌شود در آینده نیز این روند افزایشی باشد، بنابراین فناوری تبدیل مستقیم متانول به بنزین (MTG) می‌تواند در ایران هم مدنظر قرار گیرد.

استفاده بهینه از متانول مازاد با هدف رفع ناترازی انرژی

وی با بیان اینکه ایران ظرفیت بالایی برای تولید متانول دارد و بیش‌ از ۹۴درصد متانول تولیدی کشور صادر می‌شود، افزود: اکنون بنزین تولیدی کشور، حاصل پالایش نفت‌ خام در پالایشگاه‌هاست، اما در این فرایند بنزین تولیدشده حاصل تبدیل مستقیم متانول به بنزین است، بنابراین می‌توانیم از این ظرفیت تولیدی استفاده کنیم. شایان ذکر است در این فرایند مقداری هم محصول ال‌پی‌جی تولید می‌شود.

این کارشناس انرژی درباره کیفیت این فرآورده تصریح کرد: به ازای هر واحد MTG با ظرفیت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در سال خوراک ورودی، حدود ۵۹۷ هزار تن بنزین با کیفیت بالا (با استاندارد یورو ۵) تولید می‌شود که معادل روزانه ۲.۵ میلیون لیتر بنزین به ازای هر واحد MTG است.

نوروزی گفت: این محصول افزون بر رفع ناترازی تولید و مصرف بنزین، ظرفیت ارزشمند صادراتی نیز دارد.

تبدیل متانول به سوخت در مسیر توسعه زنجیره ارزش

وی افزود: مجتمع‌های تولیدی ما این فرصت را پیدا خواهند کرد تا با استفاده بهینه از متانول مازاد، گامی بزرگ همسو با توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی و کاهش خام‌فروشی بردارند.

این کارشناس با اشاره به مدت‌زمان بهره‌برداری هر واحد MTG ادامه داد: زمان مورد نیاز برای احداث و سپس بهره‌برداری از هر واحد حدود دو سال است. این مدت‌زمان در مقایسه با پالایشگاه‌های متداول حدود یک‌چهارم خواهد بود.

نوروزی یادآور شد: کوتاه‌بودن اجرای پروژه و درنتیجه سرعت بازدهی اقتصادی، سرمایه‌گذاری در احداث واحدهای MTG را برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بسیار مقرون‌به‌صرفه و سودده کرده است.

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم