Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@03:36:06 GMT

غرور و خودبینی همه اعمال انسان را باطل می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۴۱۲۱۱

غرور و خودبینی همه اعمال انسان را باطل می‌کند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی گفت: وقتی غرور و خودبینی وارد اعمال انسان شود، اعمال وی را باطل می‌کند، هیچ‌یک از پیامبران و امامان ما در عبادات خود به عُجب و غرور نرسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرانزلی، حجت‌الاسلام مجید فتاحی در مراسم گرامیداشت رحلت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم‌السلام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی اظهار کرد: در عالم هستی دو موضوع برقرار است که تمام پیامبران، اهل بیت و امام زمان(عج) در این دو مورد بر دیگر انسان‌ها مزیت و برتری دارند و آن دو چیز صبر در عبادت و ابتلاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عبادت شامل همه انسان‌ها و مخلوقات خداوند و به اندازه ظرفیت وجودی آنهاست، خاطرنشان کرد: پیامبران عابدترین انسان‌های روی زمین بودند و پیامبر گرامی اسلام در اوج بندگی و برترین دین که دین اسلام است، قرار داشت.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی با اشاره به اینکه ابتلا، فقر، بلا، مشکلات و ... نیز برای همه بشریت بوده و چه بسا انسان‌های نزدیک‌تر به خداوند بیشتر دچار بلا و مصیبت می‌شوند، عنوان کرد: در بلاها انسان باید شاکر بوده و صبر پیشه کند. اگر انسان بزرگ باشد، هنگام گرفتاری و بلا شکر خداوند را بجا می‌آورد و اگر انسان بزرگی نباشد، باید حداقل صبر پیشه کند تا خداوند اجر آن بلا را به او عطا کند.

فتاحی بیان کرد: پیامبران و اهل بیت پیامبر در زمان بلا و گرفتاری هم شاکر و هم صابر بودند. خداوند بر حضرت ایوب بلا‌های بسیاری نازل کرد؛ اما او بر همه مصیبت‌ها صبر کرد و این صبر از سوی خداوند به ایشان عطا شد.

وی با تأکید بر اینکه قدرت، علم، سجایای اخلاقی و هرچه در عالم است، همه از طرف خداوند است، اضافه کرد: در زمان ظهور ولی‌عصر(عج)، علم، عقل و اخلاق به اوج و حد اعلای خود خواهد رسید؛ چراکه در آن زمان مردم خود را در وادی ولایت قرار داده و رنگ ولی خدا خواهند گرفت.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب گیلان با اشاره به اینکه انسان ممکن است پس از مدتی در عبادت دچار عُجب و غرور شود، توضیح داد: وقتی غرور و خودبینی وارد اعمال انسان شود، اعمال وی را باطل و زایل می‌کند، هیچ‌یک از پیامبران و امامان ما در عبادات خود به عُجب و غرور نرسیدند.

به گزارش آنا، مراسم رحلت پیامبر گرامی اسلام، امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم‌السلام با حضور سرپرست، اعضای هیئت رئیسه، استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در محل نمازخانه این واحد دانشگاهی همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با حدود ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو و ۸۱ عضو هیئت علمی در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

انتهای پیام/4103/4062/

مراسم رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی مراسم رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی مراسم رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی مراسم رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی مراسم رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی مراسم رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی

منبع: آنا

کلیدواژه: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری امام رضا ع شهادت امام حسن مجتبی پیامبران دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی امامان رحلت پیامبر ص دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا ع مراسم رحلت پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۴۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند

نورمحمد علیپور عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد درباره روز و مقام معلم افزود: روز معلم یکی از روز های بسیار مهم در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.

علیپور افزود: معلمین از جمله اقشار پرتلاش، زحمت کش و وفادار به نظام اسلامی هستند که تقدیر و تجلیل از آنها نباید مختص هفته معلم باشد. جوانان و دانشجویان به‌ عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند. آموزگاران باید در عمل، کردار و گفتار الگوی دانش آموزان باشند.

وی خاطرنشان کرد: اولین معلم خدا است. معلمی از این جهت مهم و حائز اهمیت است که شغل انبیاء و خدای تبارک و تعالی است.

وی با اشاره به آیه «وَعَلَّمَ ءَادَمَ ٱلۡأَسۡمَآءَ کُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمۡ عَلَی ٱلۡمَلَـٰٓئِکَةِ فَقَالَ أَنۢبِـُٔونِی بِأَسۡمَآءِ هَـٰٓؤُلَآءِ إِن کُنتُمۡ صَٰدِقِینَ» (بقره/ ۳۱) گفت: پروردگار عالم، دانش و معرفت را از لحاظ شرافت و ارزش در اوج همه مراتب و مقامات قرار داده و بر آدم ابوالبشر منت نهاده است. انسان نیاز به رشد و تکامل دارد و این وظیفه برعهده معلمین است. چرا که معلمین انسان‌های پاک، برجسته، سالم و متدین به مسائل دینی هستند.

خبرنگار: آسیه طاهرمنش

انتهای خبر/

کد خبر: 1229071 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد